Kontinentálny expres / Test BMW R 1250 RT

Cestovanie na motocykli má viacero podôb. A nemusí to byť vždy iba nevyhnutne cestné enduro. BMW má v ponuke aj niečo nižšie, ľahšie, obratnejšie. Avšak stále s ikonickým boxerom. Zoznámte sa s BMW R 1250 RT.
Vydané  Text: 

Minule som sa tak zamyslel, čo najčastejšie využívam na dlhších trasách autom. Vyšlo mi z toho dostatočná pružnosť motora, výhľad cez spätné zrkadlá, spojenie audia s telefónom, aby som mohol počúvať svoju obľúbenú hudbu a využívať handsfree telefonovanie, radarový tempomat, dobré svetlá a najmä v zime vyhrievanie volantu a sedadla. A keď vám poviem, že toto všetko vám poskytne aj motocykel? ### Bez starostí Nebude úplne bežný, to pripúšťam. Ale to v tomto momente vôbec neprekáža. Pre mňa je zaujímavým zistením, že do motocyklov sa dostal už aj radarový tempomat. Minulý rok sa prvý raz objavil práve v nami testovanom BMW. Ticho priznávam, že ma to mimoriadne zaujímalo. Preto som počas testovania využíval dosť diaľnic, aj keď to v jednej stope nie je moje obľúbené prostredie. Musím však uznať, že RT ako rýdzi cestovateľ, priam na takéto jazdenie zvádza. Aj keď sme mali verziu Sport s nižším čelným štítom, takže dosť vzduchu mi smerovalo práve na prilbu. To sa dá riešiť jeho vysokou verziou a tým, že si ho elektronicky vysuniete čo najvyššie. V tom prípade máte lepšiu ochranu a môžete si lepšie užívať aj ozvučenie. Ale späť k radarovému tempomatu. Už jeho klasická verzia sa na motocykloch BMW ovláda veľmi jednoducho, radarová nie je o nič náročnejšia. Pribudlo iba tlačidlo na nastavenie odstupu od vozidla pred vami. Ovládanie je geniálne jednoduché a fungovanie jednoducho geniálne. Ak poznáte jeho fungovanie z áut, tak tu extra oceníte jeho jemné dobrzďovanie za autom. A zvláda aj iné motocykle. Opätovné zrýchľovanie je svižné, k čomu pomáha aj technologicky vyšperkovaný motor s variabilným časovaním ventilov. Jednoducho – ak vás čaká dlhý presun po diaľnici, stačí si nastaviť rýchlosť, odstup a pravé zápästie má voľno. Pokým neskúsite, netušíte, ako veľmi to potrebujete. ### Spojenie je základ Na dlhých cestách oceníte aj konektivitu s mobilným telefónom. Ten môžete dokonca bezdrôtovo nabíjať v špeciálnom odvetrávanom priečinku, no pre vyššiu spoľahlivosť spojenia odporúčame kábel.

Tento obsah je vyhradený
pre predplatiteľov časopisu auto motor a šport

Prihláste sa do svojho účtu
alebo si objednajte online predplatné hneď teraz.

Ak ste sa už prihlásili, celý článok nájdete v elektronickej verzii časopisu auto motor a šport č. 5/2022, strana č. 104.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.