TEST Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TSI 4MOTION: Skvelý spoločník na dlhé cesty
Trieda kompatkných SUV je aktuálne asi najžiadanejšou. Každé jedno auto v nej je preto pod prísnym drobnohľadom. Ako sa darí Volkswagenu Tiguan zaujať náročného zákazníka?
Vydané Text: David Hecl


Dizajnovo je modernizovanému Tiguanu len ťažké niečo vytknúť.

Svetlá patria k tým najlepším s danou technológiou vo svojej triede. Ich lúč neobsahuje žiadne modrasté elementy a tým pádom neunavuje vaše oči.

Koncovky výfukov na nárazníku sú falošné. Zadným partiám to ale dodáva príjemne športový charakter.

Spracovanie palubnej dosky je výborné. Všetky dielce na seba plynule nadväzujú a nikde nič nevŕzga.

Ovládací panel klimatizácie je síce dotykový, no rozmiestnenie prvkov na ňom je logické a intuitívne. Cez displej tak nemusíte nastavovať takmer nič.

Predné sedadlá síce nie sú športové, no sú veľmi pohodlné. Majú dostatočné božné vedenie a ani po dlhšej ceste z nich nevystúpite rozlámaní.

Miesta na zadných sedadlách je viac než dosť. Ani ja, ako 183 centimetrov vysoký vodič nemám problém s usadením sám za seba. Dokonca si viem aj prekrížiť nohy.

Odkladacie priestory sa nachádzajú aj po okrajoch zadnej lavice. Tá je mierne vyvýšená čo uľahčuje nastupovanie alebo manipuláciu s detskou sedačkou.

Dvojlitrový benzínový agregát TSI je skutočne podarený. Volkswagen ním trafil kliniec po hlavičke. Nechýba mu primeraná dynamika, ale ani hospodárny chod.
Inzercia

David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.