Testy

TEST Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TSI 4MOTION: Skvelý spoločník na dlhé cesty

Volkswagen Tiguan patrí k najdôležitejším hráčom v segmente kompaktných SUV. Druhá generácia je navyše nielen dôležitým európskym modelom, no má aj významný globálny charakter. Predáva sa totiž takmer na každom kontinente. Aj z toho dôvodu musí Volkswagen dbať na to, aby bol Tiguan čo najlepším. Už v úvode si dovolím tvrdiť, že sa mu to darí na viac ako 100%.

Model pomenovaný podľa tigra (Tiger) a leguána (Iguana) dokazuje, že dravosť a obratnosť mu určite nechýba. Počas týždňa s ním som si všimol, že mi na ňom vôbec nič nevadí.

Dotiahnuté k dokonalosti

Prvá generácia Tiguanu prišla na trh už v roku 2007. Za 15 rokov kompaktné SUV podrástlo, dospelo a hlavne prešlo modernizáciou druhej generácie. Všetko teda nasvedčuje tomu, že je čas na poradové číslo tri, ktoré by sa na trhu mohlo objaviť už v priebehu nasledujúcich mesiacoch. Osobne sa priznám, že autá končiace generačný cyklus mám veľmi rád. Výrobcovia na nich už zvyčajne vychytali všetky nedostatky a vy tak dostanete to najlepšie, čo môže daný model ponúknuť. Rovnako je to aj pri testovanom Tiguane.

Volkswagen Tiguan R-Line
Dizajnovo je modernizovanému Tiguanu len ťažké niečo vytknúť.

Auto si vďaka modernizácii z roku 2020 drží vysoký dizajnový štandard. Ten vidíme predovšetkým v prednej uhladenej časti, ktorá vôbec neskrýva svoj manažérsky charakter. Navyše vo výbave R-Line tu mám príjemne tvarovaný predný nárazník s výrazným čiernym lemovaním. Nechýbajú ani typicky pretiahnuté predné svetlá až do oblasti blatníkov.

Svetlá s Matrix LED technológiou sú skvelým doplnkom pre nočnú jazdu. Ich čistý lúč dokáže rozjasniť aj tmavé miesta na ceste. Vyrezávanie protiidúcich áut potom bez najmenších problémov zabezpečí minimalizovanie oslnenia. Svetlá majú navyše pomerne dobré nastavenie a tak ani pri dlhšej ceste necítia vaše oči únavu.

Volkswagen Tiguan R-Line
Svetlá patria k tým najlepším s danou technológiou vo svojej triede. Ich lúč neobsahuje žiadne modrasté elementy a tým pádom neunavuje vaše oči.

Podobne uhladená ja aj zadná časť Tiguanu. Osobne sa mi veľmi páči, že Volkswagen pristúpil na takúto formu modernizácie. Všetko podstatné zostalo na svojom mieste, no zmenili sa detaily, ktoré napokon vytvorili veľmi pekný celok. Aj z toho dôvodu je dizajnu Tiguanu len ťažké niečo vytknúť. Preto sa o to ani nebudem snažiť.

Volkswagen Tiguan R-Line
Koncovky výfukov na nárazníku sú falošné. Zadným partiám to ale dodáva príjemne športový charakter.

Interiér vyššej triedy

Ľudia, ktorí obľubujú hľadanie najmenších nepresností z výroby či vŕzgajúcich plastov by si pri testovanom aute mohli dať chvíľku dovolenku. Sám medzi nich patrím, no nech som hľadal akokoľvek, na exteriéri a ani interiéri som nič nenašiel. Prvotriedne vypracovanie palubnej dosky je pri Tiguane štandardom, no celkovo v danej triede nie častým javom. Nebudem teraz konkrétne menovať, no už som sa stretol s konkurenciou, ktorá kvalitatívne Tiguan vôbec neohrozovala.

Volkswagen Tiguan R-Line
Spracovanie palubnej dosky je výborné. Všetky dielce na seba plynule nadväzujú a nikde nič nevŕzga.

Dôležitým aspektom hodnotenia interiéru je aj jeho funkčnosť a intuitívnosť. V niektorých autách vám stačí pár kilometrov na to, aby ste sa s nimi zžili. Tu nepotrebujem ani tie. Logika ovládania je natoľko skvelá, že okamžite po usadnutí za volant presne viem, kde čo nájdem. Niekto môže s týmto argumentom nesúhlasiť a to predovšetkým z dôvodu dotykového ovládania viacerých dôležitých prvkov. Avšak výhodou je, že napríklad panel klimatizácie, je síce dotykový, no má svoje jasné miesto a tak teplotu nemusíte nastavovať cez displej.

Volkswagen Tiguan R-Line
Ovládací panel klimatizácie je síce dotykový, no rozmiestnenie prvkov na ňom je logické a intuitívne. Cez displej tak nemusíte nastavovať takmer nič.

V hlavnej úlohe - priestor

Podobne to môže byť aj s ovládacími prvkami na volante. Nakoľko ide o kapacitný volant s ovládačmi s haptickou odozvou, viem si predstaviť, že niekomu takýto štýl proste nesadne. Mne to naopak vyhovovalo - až na jednu vec. Častokrát sa mi stávalo, že som si omylom nastavil vyššiu alebo nižšiu hlasitosť zvuku na ľavom ramene. Samotné nastavovanie úrovne intenzity zvuku je totiž robené formou malého „slidera“, ktorému stačí len dotyk na to, aby zareagoval. Nie je to však nič za čo by som strhával body. Skôr to berte ako môj poznatok.

Volkswagen Tiguan R-Line
Predné sedadlá síce nie sú športové, no sú veľmi pohodlné. Majú dostatočné božné vedenie a ani po dlhšej ceste z nich nevystúpite rozlámaní.

Obrovskou výhodou Tiguanu je priestrannosť jeho kabíny. Cielenie na rodinu je tu zrejmé v každom detaile. Ponuka miesta pre posádku je cennejšia o to, že sa na palube nachádza nespočetné množstvo odkladacích priestorov. Len na strope boli k dispozícii hneď dve zatvárateľné priehradky. Ďalšia napríklad v strede palubnej dosky. Okrem toho je odkladací priestor aj po bokoch zadnej lavice. Skrátka, miesta je tu toľko, že si s deťmi kľudne môžete zahrať hru na schovávačku. Benefitom je aj dobré tvarovanie batožinového priestoru. Samotný objem je síce o niečo menší ako vo verzii Allspace, no dovolím si tvrdiť, že 615 litrov je aj tak výborná hodnota.

Volkswagen Tiguan R-Line
Miesta na zadných sedadlách je viac než dosť. Ani ja, ako 183 centimetrov vysoký vodič nemám problém s usadením sám za seba. Dokonca si viem aj prekrížiť nohy.

Prečítajte si aj:


TEST: Volkswagen T-Cross 1,5 TSI ACT je veľkým autom v malom balení. Je mu vôbec čo vytknúť?

David Hecl


Pod kapotou len to najlepšie

Zaujímavé hodnoty nedosahuje len prepravná kapacita Tiguanu, ale aj jeho motor. Pod kapotou sa totiž nenachádza klasická dvojlitrová nafta, ale živší benzín s rovnakým objemom. Pohonná jednotka 2,0 TSI s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 320 Nm je jedným slovom výborná.

Už mnohí moji kolegovia predo mnou poukazovali na to, že tento motor vo viacerých výkonových verziách sa Volkswagenu skutočne podaril. Je kultivovaný, dynamický a predovšetkým hospodárny. Dokáže príjemne potiahnuť už od nižších otáčok a v ideálnom spektre, v prípade potreby, aj slušne zatlačí do sedadla. Nebojí sa teda rýchlejšej jazdy, no zvládne aj klasické rodičovské povinnosti.

Volkswagen Tiguan R-Line
Odkladacie priestory sa nachádzajú aj po okrajoch zadnej lavice. Tá je mierne vyvýšená čo uľahčuje nastupovanie alebo manipuláciu s detskou sedačkou.

Za dobré zaobchádzanie sa vám odmení nízkou spotrebou. Už dávno totiž nie sme v dobe, kedy benzínový motor v SUVčku „žral aj trávu popri ceste“. Po týždni s Tiguanom sa spotreba ustálila na hodnote 8,4 litra na 100 kilometrov. V meste treba počítať s odberom okolo 9 litrov, no diaľnice zvládnete za 7,6 a okresky s ľahšou nohou aj pod 7. O prenos výkonu sa stará 7-stupňová prevodovka DSG, ktorá je dobre známa aj z iných modelov.

Volkswagen Tiguan R-Line
Dvojlitrový benzínový agregát TSI je skutočne podarený. Volkswagen ním trafil kliniec po hlavičke. Nechýba mu primeraná dynamika, ale ani hospodárny chod.

Takto sa to robí!

Tiguan vďaka svojim veľmi pohodlným sedadlám dokáže v zákrutách aj príjemne podržať. Ani pri dlhej ceste z neho nevystúpite rozlámaní alebo s bolesťou v oblasti krížov. Skvelé odhlučnenie motora a kabíny vás uzatvorí vo vlastnej bubline, kde si ani nebudete uvedomovať ako rýchlo vám pod kolesami ubiehajú kilometre. Silnou stránkou bol aj DCC podvozok. V komfortnom režime filtroval nerovnosti s prehľadom. Športový režim naopak prinútil tlmiče príjemne stuhnúť. V kombinácii s prémiovými pneumatikami Pirelli si tak môžete dovoliť aj nejakú tú agresívnejšiu jazdu.

Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TSI 4MOTION - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena 42 290 (základ R-Line) | 49 570 (test)
Značka Volkswagen
Model Tiguan
Model - Typ R-Line
Model - rok výroby 2022
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 509 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 660 mm
Rázvor 2 679 mm
Objem palivovej nádrže 58 l
Pohotovostná hmotnosť 1 710 kg
Maximálna hmotnosť 2 190 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 615 l
Objem batožinového priestoru (max.) 1 655 l
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 984 cm3
Najvyšší výkon 140 kW
Najvyšší krútiaci moment 320 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 1 500 - 4 100
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 8,2 (WLTP) | 8,4 (test) L
Emise 182 -187 CO2g/km
Maximálna rýchlosť 214
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 7,4

Prečítajte si aj:


TEST: Volkswagen ID.4 GTX je najlepším európskym elektromobilom. K dokonalosti mu chýba naozaj málo!

David Hecl


Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4.5

Týždeň s autom prešiel ako voda a ja na jeho konci Tiguanu skutočne nemôžem nič vytknúť. Modernizácia síce priniesla značnú dávku digitalizácie, no stále je to v medziach, kedy si na to bez problémov navykne každý. Auto navyše nechce po vás neustále konfigurovanie po štarte, ale všetky vaše nastavenia si poslušne zapamätá. Prejav motoru hodnotím plným počtom hviezdičiek. Niekto môže argumentovať vyššou spotrebou, no dvojlitrový benzín s výkonom 140 kW si v SUV vypýta viac, ako v hatchbacku. Silnou stránkou Tiguanu je rodinné zameranie a s tým súvisiace množstvo odkladacích priestorov. Zhrnuté a podčiarknuté, Tiguan je ideálnym partnerom na dlhé rodinné dovolenky a so silným benzínom pod kapotou dokáže zaujať nejedného otecka. Už len treba nájsť 49 570 eur a auto môže byť vaše.

Klady
  • Ponuka priestoru v kabíne
  • Motor
  • Dizajn
  • Svetlá
  • Spracovanie interiéru
  • Logické rozmiestnenie ovládacích prvkov
Zápory
  • Vyššia cena
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Magazín

Cesta k udržateľnosti so spoločnosťami Shell a Hyundai

Na cestu udržateľnosti sa vydáva čoraz viac vodičov. Aj keď jazdia autom, vyberajú si výrobky, ktoré čo najmenej zaťažujú životné prostredie a našu planétu. Dnešní spotrebitelia očakávajú, že známe značky budú ponúkať udržateľné alternatívy výrobkov a služieb. Preto spoločnosti Shell a Hyundai spojili svoje sily a prišli s radom mazív Shell Helix Ultra AH 0W, ktoré sú uhlíkovo neutrálne.