Tradičné hodnoty / Minitest Volkswagen Tiguan 2.0 TSI R-Line s kalkuláciou financovania

Stačí prejsť 400 kilometrov za jeden deň a veľmi rýchlo zistíte, čo si na aute treba naozaj ceniť. Uvedomil som si to vo VW Tiguan.
Vydané Text: Juraj Hrivnák

Hektický deň. Ráno zaviezť dieťa do škôlky, potom práca, pracovný obed, fotenie a na záver ešte otočiť Brno a vyhnúť sa českým diaľniciam. Jasné, pár korún za diaľničnú známku by všetko značne zjednodušilo, ale aj takto sa dá postaviť test. Mesto, okresky, diaľnica. Svetlo aj tma. Mojím spoločníkom bol VW Tiguan s motorom 2.0 TSI (140 kW/190 k a 320 Nm), štvorkolkou, prevodovkou DSG, adaptívnym podvozkom DCC a v atraktívnej výbave R-Line. Výsledná cenovka nebezpečne atakujúca 50 tisíc eur síce atakuje aj krvný tlak, ale jeden deň strávený v Tiguane ho napraví do predpísaných hodnôt.
Dôvod je jednoduchý – Tiguan je skrátka veľmi príjemné auto v každej jednej oblasti. Sedenie v športovejšie tvarovaných sedadlách je bez výhrad, pri dynamickejšej jazde vás dokonca lepšie podržia, vďaka čomu budete menej unavení. Ergonómia je skvelá (až na dotykové plôšky na volante – ušetrite si peniaze), starší infotainment Volkswagenu príjemne funkčný a nevyrušujúci.
Asistenčné systémy majú svoje vlastné tlačidlo na páčke volantu, takže nikdy nemusíte sklopiť zrak z cesty. K tomu si pripočítajme neskutočne variabilnú kabínu s odkladacími priestormi doslova všade, kde sa pozriete – na palubnej doske, na strope, medzi sedadlami. Všetko je vymyslené funkčne. Zadné sedadlá sú posuvné, sklopné do úplnej roviny a majú nastaviteľné operadlá. Priestoru je všade dosť a dá sa s ním všakovako pracovať. To skrátka chcete.
Najlepšie je, že do Tiguanu môžete takpovediac sadnúť a hneď vyraziť. Auto si pamätá posledný zvolený jazdný režim a od prvého momentu robí všetko tak, ako by som očakával. Benzínový preplňovaný dvojliter má pekný, hlboký zvuk. Pôsobí sofistikovane. Jeho výkon vyzerá na papieri očarujúco, v skutočnosti je tak akurát. Viac očarí spotrebou. V meste si síce vypýta medzi 8 – 9 l/100 km, no môj deň sa skončil na hodnote 7,3 l/100 km, čo je vynikajúce vzhľadom na to, že som si jazdu užíval. Prevodovka DSG pri manuálnom radení totiž poslúcha rovnako ako v dobrých športových autách a pneumatiky Pirelli široké až 255 mm na každom rohu ponúkajú vskutku obdivuhodnú priľnavosť. Našťastie si s tým podvozok dokáže skvelo poradiť aj v komfortnom režime, kedy zároveň krásne žehlí nerovnosti. Podvozok DCC si jednoznačne zaraďte medzi povinné príplatky, bez neho je Tiguan výrazne tvrdší.
Inak je Tiguan dobre odhlučnený, v sedadlách presedíte bez bolesti aj pol dňa. Infotainment aj s konektivitou fungujú príkladne, oceníte aj dobré ozvučenie. Keď zájde slnko, veľmi účinne ho vykompenzujú maticové adaptívne LED svetlomety, ktoré svietia úžasne. Jazdy v noci sa tak nemusíte obávať ani v čase, keď vysokej zveri haraší. Tiguan si ma získal tým, že mi poskytol všetko bez toho, aby chcel niečo odo mňa. A v balíku R-Line vyzerá naozaj dobre. Palec hore!
### Kalkulácia financovania
Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model VW Tiguan 2.0TSI 140kW
Cena testovaného vozidla 49.570 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (14.871 €)
Výška úveru: 34.699 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 26.967 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 539 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.
### Technické údaje Volkswagen Tiguan 2.0 TSI R-Line 4Motion DSG * Motor preplň. benzínový R4, 1 984 cm3 * Výkon 140 kW (190 k) pri – ot./min. * Krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min. * Pohon a podvozok: 7-st. aut. prevodovka, pohon 4 × 4, vpredu McPherson, vzadu multilink. * Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. * Pneu. 255/45 R19. * Batožinový priestor 615 – 615/1 655 dm³ * Rozmery: 4 509 × 1 839 × 1 660 mm, rázvor 2 679 mm, * pohotovostná/celková hmotnosť 1 710/2 190 kg, * Objem nádrže 58 l. * Najvyššia rýchlosť 214 km/h * Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,4 s * Spotreba (WLTP) 8,0 – 8,2 l/100 km * Emisie CO₂ 182 – 187 * Cena/testované auto 38 390/49 580 € * Konkurenti: Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Mazda CX-5 * **PLUSY**: Variabilita, priestor, infotainment a konektivita, online služby, svetlá. * **MÍNUSY**: Cena, dotykové tlačidlá na volante.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.