Prémiové palivo sa postará o kondíciu motora aj výkon auta

Dlhšia životnosť motora, lepší výkon a nižšie emisie. To sú tri benefity, ktoré prináša nová aditivácia prémiových palív dostupných na čerpacích staniciach Slovnaft, EVO Plus.
Vydané Text: 

Po dvoch rokoch kontinuálneho vývoja a dôsledného testovania s cieľom nájsť najlepšiu aditiváciu pre palivá, Slovnaft predstavil svoje nové, doteraz najlepšie prémiové palivá EVO Plus s trojitým efektom. „Evolúcia je súčasťou našich životov. Tak, ako sa vyvíjajú technológie a automobily, zvyšujú sa tiež nároky na palivá. Našim zákazníkom chceme prinášať najvyššiu kvalitu, preto sme tie naše opäť vylepšili. Vylepšené zloženie aditív – EVOTECH formula – má výrazne silnejšie čistiace účinky pre staršie, ako aj najmodernejšie typy motorov. Zákazníkom tak poskytujeme dlhšiu životnosť motora, lepší výkon a nižšie emisie,“ približuje riaditeľka Maloobchodu spoločnosti Slovnaft Timea Reicher. Podstatou predĺženia životnosti motora je špičkové čistenie. Pri spaľovaní paliva v motore dochádza k tvorbe usadenín, ktoré znižujú jeho kondíciu a podieľajú sa aj horších výsledkoch emisných testovaní. Inovovaná EVOTECH formula v palivách Slovnaft obsahuje molekuly, ktoré dokážu identifikovať usadeniny vytvorené v motore, naviazať ich na seba a odstrániť ich z palivového systému. Vyčistí jednotlivé časti motora, a zároveň ich chráni pred koróziou. Usadeniny a nečistoty sa môžu vytvoriť na kľúčových častiach palivového systému – ventiloch, vstrekovačoch a valcoch, a môžu znižovať životnosť aj výkon motora. **Inteligentná EVOTECH formula usadeniny vyčistí, čím predĺži životnosť motora a zvýši jeho výkon. Vďaka zníženému obsahu usadenín si motor udrží svoje pôvodné parametre.** To znamená, že sa zákazníci vyhnú príliš častej návšteve servisu a predĺžia životnosť svojho automobilu.
**Vďaka vylepšenej aditivácii sa zvýšilo aj cetánové číslo motorovej nafty**. Vyššie cetánové číslo znamená rýchlejšie vznietenie paliva, ktoré je kľúčom k lepšiemu výkonu motora. V prípade benzínu zvýšený obsah aditív znižuje vnútorné trenie pohybujúcich sa častí motora, čím sa zlepšuje výkon a zabezpečí sa jeho plynulý chod. Čistejšie a efektívnejšie spaľovanie vedie k zníženiu spotreby, a tým aj k nižším emisiám. Nová, vylepšená aditivácia má aj ďalšie benefity – palivá majú vyššiu oxidačnú stabilitu, čo znamená, že sú lepšie skladovateľné, v prípade nafty sa znižuje penivosť, benzín má vyšší obsah tzv. friction modifier pre nižšie trenie. **Jedinečnú EVOTECH receptúru obsahujú všetky palivá SLOVNAFT EVO**. Prémiové palivá EVO Plus majú však vyšší podiel týchto aditív, čo zvyšuje ich účinok. Prémiové palivá EVO Plus sa môžu pravidelne tankovať do všetkých druhov vozidiel, nielen do nových. Prémiový benzín EVO 100 Plus je vhodný aj pre staršie benzínové motory vďaka výrazne nižšiemu obsahu etanolu v porovnaní s benzínom označeným ako E10. Pre dosiahnutie čistiaceho efektu, odporúčajú odborníci natankovať aspoň každú tretiu nádrž prémiovým palivom.
„Najnovšie vylepšenie aditivácie sme testovali takmer dva roky v našich aj externých laboratóriách a motorových skúšobniach a len v Slovnafte sa ňom podieľalo asi 25 kolegov a kolegýň naprieč rôznymi útvarmi. Pri výbere nových aditív potrebujeme otestovať nielen ich účinky a vzájomné pôsobenie, ale aj ich vplyv na výrobné a logistické technológie,“ vysvetľuje manažér Vývoja a rozvoja produktov spoločnosti Slovnaft **Miroslav Mrzula**. Skupina MOL, ktorej súčasťou je rafinéria Slovnaft, podrobuje novú aditiváciu dôkladnému testovaniu v jednom z piatich európskych nezávislých testovacích centier pre palivá, v Drive Technology Centre (DTC) v rakúskom Schwechate. „Testovacie motory v DTC centre imitujú reálny chod motora. Testy sú časovo náročné, čím sa približujú reálnym podmienkam. V prípade najmodernejších naftových motorov testy zodpovedajú prejdeniu 10- až 30-tisíc kilometrov, pričom spotrebujú 800 až 1800 litrov paliva. Najskôr otestujeme palivo bez prísad a následne s prísadami, aby bol zmeraný ich účinok. Správne zvolené aditíva v palivách výrazne predlžujú životnosť a zvyšujú výkon motora, čím znižujú emisie,“ hovorí David Weissenberger, výkonný riaditeľ DTC.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.