Dobré časy / Minitest SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG

Jeden z najstarších modelov v ponuke španielskej automobilky sa dostáva na záver svojho vývojového cyklu. Má Ateca stále čím zaujať, alebo by si mala dopriať zaslúžený odpočinok?
Vydané Text: 

Dizajnovo Ateca skvelo odkazuje na obdobie, v ktorom bola navrhnutá. Jednotlivé oblé tvary sa striedajú s výraznými ostrými líniami, ktoré dokonale formujú jej športovo atletickú postavu. Ak to doplníme o sýto červenú farbu v kombinácii s 19-palcovými čiernymi kolesami, vyzerá to tak, že tento Španiel bude mať naozaj ohnivý temperament. Vnútri to už také horúce nie je. Dizajn interiéru je celkom sterilný a cítiť z neho úplný opak aktuálnych trendov. Namiesto dotykových plôch v ňom nájdete veľký počet tlačidiel a prepínačov. A to je dobre! Samotný infotainment nepatrí k tým najintuitívnejším. Každopádne, už dlhšie sa mi nestalo, že ma takmer žiadny prvok v interiéri nenaštval a všetko, čo som pri jazde potreboval, bolo presne na tom mieste, kde by som to čakal. Čerešničkou na torte je prítomnosť klasického panelu klimatizácie a tiež fakt, že riadiaci mozog Atecy si pamätá nastavenia asistenčných systémov.
Pred pár rokmi by som nepovedal, že práve veci, ktoré boli kedysi samozrejmosťou, budú neskôr dôvodom na radosť. Na vzplanutie ohňa potrebujete poriadny motor. Objem dva litre, priame vstrekovanie benzínu, turbo a dvojspojková prevodovka DSG. Cítim iskru. Dvojlitrový agregát má veľmi kultivovaný chod a prekvapí najmä slušným záťahom už z nízkych otáčok. Ak mu odpustíte drobnú turbo dieru, odvďačí sa takmer lineárnym záťahom k červenému pásmu otáčok, kde stále ponúka maximálny výkon. Ten dosahuje hodnotu 140 kW (190 k) a 320 Nm krútiaceho momentu, čo vôbec nie je málo. Určite sa nedá povedať, že by tento agregát bol výkonnostne to najhorúcejšie želiezko v ohni. Na druhú stranu, svoju úlohu v rodinnom SUV splní na 100 %. S pohonom všetkých kolies sa vzadu nachádza aj viacprvková náprava, ktorá zabraňuje odskakovaniu na priečnych nerovnostiach a prispieva k vyššiemu komfortu jazdy.
V kombinácii s príplatkovými adaptívnymi tlmičmi DCC má aktuálna Ateca jeden z najlepších podvozkov SUV, aké som mal možnosť jazdiť. V najmäkšom režime je podvozok poddajný a aj väčšie nerovnosti zvládne bez divokého pohojdávania či buchnutia. Naopak, pri jazde vo vyšších rýchlostiach sa mi osvedčil tvrdší režim odpruženia, v ktorom auto nestratilo veľa komfortu na nerovnostiach, no súčasne sa stalo lepšie ovládateľným v zákrutách a to najmä vďaka menším náklonom karosérie. To v spolupráci s výkonnými a dobre dávkovateľnými brzdami dodáva vodičovi dôležitú istotu za volantom. Prvé SUV značky SEAT je tu s nami už poriadne dlho a stále ukazuje, že ešte nepatrí do starého železa.
Presne vďaka takémuto modelu sa človek zamyslí nad tým či všetky inovácie ako dotykové plochy namiesto tlačidiel, alebo absencia panelu klimatizácie sú vlastne krok vpred. Pri ovládaní Atecy sa človek zamyslí či by nebolo vhodné vrátiť sa k riešeniam, ktoré boli funkčné a v konečnom dôsledku aj bezpečnejšie. Škoda, že sa výrobca nerozhodol pridať do ponuky aj výkonnejší 180 kW (245 k) dvojliter, ktorý by Atecu vďaka perfektne naladenému podvozku a výkonným brzdám posunul na hranicu dokonalosti.
SEAT ATECA s financovaním cez SEAT FINANCIAL SERVICES S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model SEAT Ateca FR 2.0 TSI
Cena testovaného vozidla 37.669 €
Typ financovania SEAT FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (15.068 €)
Výška úveru: 22.601 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 20.153 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 293 € vrátane poistenia*
NASKENUJ QR KÓD A ZISTI SPLÁTKU V ONLINE KALKULAČKE!
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.
### Technické údaje SEAT Ateca FR 2.0 TSI 190 4Drive 7-DSG * **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3 * **Výkon** 140 kW (190 k) pri 4 200 ot./min. * **Krútiaci moment** 320 Nm pri 1 500 – 4 100 ot./min. * **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. * **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. * **Pneu**. 245/40 R19. * **Batožinový priestor** 485/– dm³ * **Rozmery**: 4 381 × 1 841 × 1 625 mm, rázvor 2 628 mm, * **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 621/2 090 kg, * **objem nádrže** 55 l. * **Najvyššia rýchlosť** 214 km/h * **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 7,1 s * **Spotreba** (WLTP) 8,0 l/100 km * **Emisie** CO2 182 g/km * **Cena/testované auto** 33 440/37 669 € * **Konkurenti**: Škoda Karoq, Peugeot 3008, Nissan Qashqai








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023