Sen rýchleho otecka / Minitest VW Tiguan R

Čo vznikne implementáciou športovej techniky do karosérie SUV? Dosiahol nemecký koncern jackpot, alebo nám vznikol ďalší model nepoužiteľný v bežnej premávke?
Vydané Text: 

Najpredávanejšie SUV v Európe sa dočkalo plnohodnotného spojenia s písmenom R. Žiaden vizuálny paket! Tiguan R dostal plnohodnotnú techniku z ostrých modelov R a z bežného rodinného SUV sa tak stáva zviera. Ako ho spoznáte? Vzhľadovo veľmi ťažko. Navonok nepôsobí nijak okázalo ani pompézne, no jedna vec ho predsa len prezradí. Štvorica výfukov v zadnom nárazníku jasne ukazuje, že pod kapotou sa nenachádza žiadne béčko. Malý, ale šikovný Na pomery veľkých SUV je motor relatívne malý. Pod kapotou sa nachádza už legendárny koncernový dvojliter EA888 vo svojej štvrtej generácii, ktorý ponúka výživných 235 kW (320 k) a krútiaci moment 420 Nm. Ten je už tradične pri tomto agregáte k dispozícií v širokom pásme od 2 100 do 5 350 otáčok. Napriek malému objemu má motor silný záťah z nízkych otáčok, čo oceňujem najmä pri každodennom rutinnom presúvaní sa z bodu A do bodu B. Rovnako sa tento motor odvďačí aj slušnou spotrebou. Testovaný úsek z Popradu do Bratislavy sa mi podarilo prejsť s úžasnou spotrebou 8,6 l/100 km. Pri dynamickejšej jazde sa vie spotreba vyšplhať bez problémov na hranicu 14 l/100 km.
### Chameleón A práve dynamická jazda je to, čím Tiguan R prekvapí najviac. Musím sa priznať, že ak by som dal na prvý dojem, tento model by som rozhodne neoznačil ako jazdecké auto, ktoré by malo hltať zákruty či vyčarovávať emóciu za volantom. Opak je ale pravdou! Vďaka športovému adaptívnemu podvozku DCC s nastaviteľnou tuhosťou tlmenia je z Tiguanu R podvozkový chameleón. Úplné žehlenie nerovností nečakajte, no na pomery toho, že testovaný model mal obuté 20-palcové kolesá, bol komfort na palube veľmi dobrý. Pri vyšších rýchlostiach však treba nastavenie podvozku pritvrdiť, potom bude auto reagovať doslova na povel. A nielen to! Ochota, s akou sa toto eRko vrhá do zákrut, je vskutku obdivuhodná a po prejazde obľúbeného Dobšinského kopca som ostal doslova zaskočený, a to hneď z niekoľkých dôvodov. To, ako bleskovo radí sedemstupňové DSG v športovom režime, je doslova úžasné. Ak k tomu pridáme príplatkový výfukový systém Akrapovič, ktorý veľmi ochotne strieľa do výfuku pri preradení a podradení, tak je moja premena na vysmiateho smajlíka dokonaná. Po pridaní v zákrute okrem úžasnej trakcie cítiť, ako pracuje inteligentný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu na zadnej náprave. > Volant obšitý v perforovanej koži sa výborne drží a dlhšie pádla pod volantom padnú perfektne do ruky. Pri aute s 20 až 21 palcovými kolesami pôsobí volič režimov do terénu vcelku komicky.
Z úvodného jemne nedotáčavého správania pri vjazde do zákruty následne cítiť, ako sa po stlačení plynového pedálu na podlahu rozloží výkon na zadnú nápravu. Zrazu sa predok auta ochotne natočí smerom do zákruty, z ktorej tak viem akcelerovať na vlne nekonečnej priľnavosti. Úžasné je však aj to, že tento scenár viem vďaka neúnavným brzdám opakovať znovu a znovu, pričom ani po dvadsiatej zákrute ani raz neodmietli podať stopercentný výkon. > K športovému autu nesmú chýbať poriadne športové sedačky. Pri prejazdoch zákrutami sa určite zapotíte, keďže neustále zapínanie vyhrievania volantu dlaňami sa stane bežnou rutinou pri rýchlej jazdy
Neželané dotyky senzorických tlačidiel na volante sú každodennou skúsenosťou.
### Záver Po takomto intenzívnom vyžití sa mi okamžite v hlave vzniká otázka. Sedím naozaj v tom rodinnom SUV, s ktorým som pred chvíľou prišiel v úplnom pohodlí? Bez rozdrvenej chrbtice či totálneho vytrasenia? A navyše so spotrebou necelých 9 l/100 km? Áno, sedím. A to úžasné SUV sa volá Volkswagen Tiguan R.
Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES Výhodné financovanie bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%.
Model VW Golf 2.0 TSI R-line
Cena testovaného vozidla 60.230 €
Typ financovania VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 40% (24.092 €)
Výška úveru: 36.138 €
Spracovateľský poplatok: 0%
Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 35.295 €
Značkové poistenie v splátke (Allianz): PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 397 € vrátane poistenia*
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.
### Technické údaje VW Tiguan R * **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3 * **Výkon** 235 kW (320 k) pri ot./min. * **Krútiaci moment** 420 Nm pri 2 100 – 5 350 ot./min. * **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvková náprava. * **Brzdy** kotúčové s vnútorným chladením. * **Pneu**. 255/40 R20. * **Batožinový priestor** 615/1 655 dm³ * **Rozmery**: 4 514 × 1 859 × 1 658 mm, **rázvor** 2 678 mm, * **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 790/2 280 kg, * **objem nádrže** 68 l. * **Najvyššia rýchlosť** 250 km/h * **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 4,9 s * **Spotreba** (WLTP) 9,9 l/100 km * **Emisie** CO2 223 g/km * **Cena**/testované auto 55 390/64 030 € * **Konkurenti**: Alfa Romeo Stelvio, Cupra Formentor








Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023