Elektromobily pre živnostníkov: Renault oficiálne predstavil elektrické Kangoo Van a Master

Nové elektrické dodávky majú rovnaký nákladný priestor ako ich verzie s naftovými motormi a záruku na akumulátor až 8 rokov alebo 160 000 km.
Vydané  Text: 

Automobilka Renault dnes oficiálne predstavila úžitkové elektromobily Kangoo Van E-TECH a Master E-TECH. Ide o dvojicu úžitkových vozidiel, ktoré sú dobre známe najmä živnostníkom a firmám, ich elektrické verzie teraz pomôžu znižovať ako dopad dopravy na životné prostredie, tak znížiť prevádzkové náklady. A keďže tieto elektrické ľahké úžitkové vozidlá majú dojazd na úrovni 200 až 300 kilometrov, stávajú sa realistickou alternatívou k verziám s naftovými motormi. >Prečítajte si náš **[test nového Renault Kangoo Van Blue dCi 95](https://www.autoviny.sk/testy/123246/test-renault-kangoo-van-blue-dci-95-dodavka-roka-2022-v-nasom-redakcnom-teste)**: Dodávka roka 2022. Toto ľahké úžitkové vozidlo môžete šoférovať s klasickým vodičským preukazom skupiny B a s agresívnou cenou od necelých 17-tisíc eur sa stáva prvou voľbou pri nákupe auta kategórie LCV. Francúzsky Renault pokračuje vo svojej snahe o dominantné postavenie na trhu s elektrickými automobilmi. Dlhoročné skúsenosti s modelom Zoe však nie sú tie jediné, ktoré sa premietli do uvedenia elektrických verzií Mastera a Kangoo Van. Prvý elektrický prototyp Mastera mal výrobca totiž už pred 36 rokmi a elektrický Kangoo Z.E. sme prvýkrát spoznali pred desiatimi rokmi – predalo sa ho viac ako 10-tisíc kusov. To bol začiatok, na ktorom terazu Renault mieni stavať elektrickú ofenzívu v oblasti úžitkových vozidiel. ### Renault Kangoo Van E-TECH Electric Elektrické Kangoo Van si zachováva prakticky všetky priaznivé vlastnosti z verzie so spaľovacím motorom. Navyše, batéria umiestnená pod podlahou vozidla nemá žiadny negatívny vplyv na objem nákladného priestoru ani kabíny. Nákladný priestor ponúka objem až 3,9 m3 vo verzii L1 (4,9 m3 v dlhej verzii, ktorá bude k dispozícii neskôr), užitočná hmotnosť je 600 kg (800 kg v dlhej verzii) a ťažná kapacita dosahuje hodnotu 1 500 kg.
Batéria pracuje s technológiou Li-Ion, má kapacitu 45 kWh a je zložená z ôsmich nezávislých a ľahko vymeniteľných modulov. Na tento trakčný akumulátor pritom výrobca poskytuje záruku 8 rokov alebo do 160 000 km, čo je azda najsilnejší argument v prospech kúpy. V rámci týchto intervalov výrobca garantuje, že bezplatne vymení moduly, ktorých kapacita klesla na menej ako 70 percent pôvodnej hodnoty (SoH). Samotné vozidlo je poháňané jedným elektrickým motorom s max. výkonom 90 kW a krútiacim momentom max. 245 Nm. Aby sa zamedzilo zbytočnému preťažovaniu motora, jazdný režim ECO limituje jeho výkon výmenou za lepší dojazd a k dispozícii sú tiež tri režimy rekuperačného brzdenia B1, B2 a B3, vrátane módu plachtenia (B1), kde auto akoby jazdí na zotrvačnosť. V tomto režime je rekuperácia nulová, napriek tomu má režim priaznivý vplyv na dojazd. O zlepšenie dojazdu sa napokon stará aj tepelné čerpadlo, ktoré v rozpätí teplôt -15 až +15°C dokáže zachovať dojazd až na úrovni 85 km.
V štandardnej výbave má Kangoo Van E-TECH Electric trojfázovú 11 kW nabíjačku pre všetky typy domáceho nabíjania a trojfázovú 22 kW pre zrýchlené nabíjanie na verejných nabíjačkách. V rámci voliteľnej výbavy je u 22 kW verzie k dispozícii aj možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom do 80 kW. Za 30 minút nabíjania tak možno načerpať energiu na 170 kilometrov jazdy. V prípade pripojenia k 11 kW Wallboxu sa batéria vozidla nabije z 15 % na 80 % za 2 hodiny 40 minút a za menej ako za 6 hodín v prípade Wallboxu 7,4 kW. Elektrický Kangoo Van si zachoval dômyselný a vskutku jedinečný systém Open Sesame, ktorý prístupňuje vnútorný priestor zboku cez otvor so šírkou ať 1,45 m. Je tu aj inovatívny skladací nosič „Easy Inside Rack“ , tri predné sedadlá so sklopným stredovým operadlom, ktorý umožňuje vytvoriť z vozidla mobilnú kanceláriu, a takmer 60 litrov odkladacích priestorov v kabíne vrátane zásuvky „Renault Easy Life“.
### Cena a dostupnosť Nový Renualt Kangoo Van E-Tech 100% Electric je vo Francúzsku dostupný od 1. júna 2022, cena začína na sume 33 600 € bez DPH. V slovenskom cenníku zatiaľ elektrické Kangoo Van nefiguruje, o dostupnosti a cenách ešte budeme informovať. ### Renault Master E-TECH Electric Väčšia dodávka na elektrinu od Renaultu je Master E-TECH Electric, ponúkne dojazd 200 km (podľa metodiky WLTP) a batériu s kapacitou 52 kWh. [GALLERY id=32257] Nový Master Van E-Tech Electric 52 kWh bude dostupný v 15 verziách (namiesto predchádzajúcich 6) a **na výber bude z troch dĺžok a troch možností výšky**. K dispozícii budú verzie s hmotnosťou 3,1 tony a 3,5 tony už od zahájenia možnosti objednávok a neskôr bude dostupná aj verzia s celkovou hmotnosťou 3,8 tony. Verzia 4 Van ponúkne užitočný objem od 8 do 15 m3. Dve verzie podvozku/podlahy s kabínou budú dostupné v dĺžkach L2 a L3 a predstavujú ideálnu základňu pre prestavbu na valník, kontajner alebo veľkoobjemový box za účelom prepravy nákladu s objemom až 20 m3. V porovnaní s verziou so spaľovacími pohonmi nestráca táto elektrická verzia ani centimeter nákladnej plochy, čo rovnako ako v prípade Kangoo Van ešte viac podporí záujem zákazníkov o túto motorizáciu. ### Cena a dostupnosť Nový RenaultMaster E-Tech Electric bude k dispozícii vo Francúzsku tento rok v lete od 56 900 € bez DPH, o slovenských cenách a dostupnosti ešte budeme informovať.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.