Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI Evo 4×4: Niet čo vytknúť

Škoda Kodiaq Sportline ponúka oveľa viac, než len pekný vzhľad.
Vydané Text: 

Škoda si pre mňa tentokrát pripravila špecifikáciu, ktorej jednoducho nejde odolať. S dizajnovým paketom Sportline v čiernom vyhotovení, s naftovým štvorvalcom 2.0 TDI (147 kW) pod kapotou a pohonom všetkých štyroch kolies. Fajnšmekrov táto verzia výbavy poteší aj v interiéri, kde nájdete športové sedadlá z modelu RS, čierny strop, perforovaný volant či imitáciu karbónu.
Na prvý pohľad zostalo v interiéri všetko po starom. Naživo si však môžete všimnúť kvalitnejšie materiály a lepšie spracovanie
Po presadnutí z novších modelov som však mal úprimnú radosť z klasickej architektúry palubnej dosky s veľkým voličom automatickej prevodovky a klasickým panelom klimatizácie. Fyzické ovládače totiž, v porovnaní s displejmi, fungujú vždy rýchlejšie a spoľahlivejšie.
Čerešničkou na torte boli analógové prístroje pred vodičom, ktoré podľa môjho osobného názoru pôsobia hodnotnejšie než digitálne zobrazovanie údajov.
Na rozdiel od modernejších konkurentov tak Kodiaq v interiéri pôsobí stále mechanickým dojmom. Všetko je na správnom mieste a väčšinu funkcií môžete ovládať aj naslepo hmatom. Po modernizácii sa výrazne zlepšila kvalita spracovania plastových detailov. Ani po 11 000 najazdených kilometroch nevydávajú držadlá dverí žiadne pazvuky. Vrchná časť palubnej dosky je vyrobená z kvalitnejšieho materiálu a hodnotnejšie pôsobia aj výplne dverí. Sú to zmeny, ktoré na obrázku možno nevidieť na prvý pohľad, ale za volantom si ich po presadnutí zo staršieho modelu jednoznačne všimnete. Zvyšok interiéru zostal (našťastie) bez zmien.
Dve sú viac ako jedna! Pred spolujazdcom nájdete aj po modernizácii zdvojenú schránku pred spolujazdcom
### Nafta žije Naftovému štvorvalcu 2.0 TDI sa vďaka modernizácii podarilo utiecť hrobárovi z lopaty. Dnes nájdete tieto motory v ponuke s prívlastkom Evo, za ktorým sa skrýva hneď niekoľko technologických vylepšení zameraných predovšetkým na zníženie emisií. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI. Z používateľského hľadiska sa však nič zásadné nemení.
Verziu Sportline zvonku prezrádzajú čierne doplnky
Napriek snahe o znižovanie vypúšťaných emisií pôsobí samotný agregát prekvapivo živým dojmom. Nečakané boli predovšetkým pomerne rýchle reakcie na plyn, pričom svojou dynamikou štvorvalec presvedčí najmä v nízkych a stredných otáčkach. Kodiaq s týmto motorom však neponúka vyslovene športové zážitky, jeho výkon je vzhľadom na danú hmotnosť a kategóriu adekvátny. Veľkú pochvalu si zaslúži automatická prevodovka DSG, ktorá sa motor nesnaží zbytočne podtáčať a do interiéru vďaka tomu od motora neprenikajú nadmerné vibrácie, ani hluk. Spotreba sa v prípade testovanej verzie pohybovala od 5,6 l/100 km (na okresných cestách) do 7,8 l/100 km (v meste).
### Stabilne komfortný Viac než výkonom prekvapí Kodiaq samotnými jazdnými vlastnosťami. Štandardné pasívne tlmiče v kombinácii s 19-palcovými kolesami fungovali aj na rozbitých slovenských cestách veľmi presvedčivo. Podvozok pôsobí spočiatku tuhším dojmom, ale neprenáša do interiéru tvrdé rany ani vibrácie od kolies. Auto na rozbitej ceste zbytočne neodskakuje a aj v zákrutách pôsobí čitateľným a bezpečným dojmom. Vodič za volantom nepochybne ocení skutočnosť, že karoséria Kodiaqu sa na menej kvalitných cestách zbytočne nehojdá zo strany na stranu a podvozok si aj v prípade väčších nerovností rýchlo vykoná svoju prácu bez nežiadúcich sprievodných javov, ktorými by mohol obťažovať posádku na palube. Po skúsenosti so štandardným podvozkom tak nevidím dôvod priplácať si za adaptívne tlmiče DCC.
Predné sedadlá sú skvelé, na bočnici už však vidieť stopy po používaní
Dlháni budú Kodiaq milovať, obmedzujúco môže pôsobiť jedine vyšší stredový tunel a výhľad dopredu cez športové sedadlá!
Áno, vidíte správne! Pod dnom kufra môžete nájsť skutočnú dojazdovú rezervu. Nachádza sa dokonca v štandardnej výbave

Kalkulácia financovania ŠKODA Financial Services

Financovanie ŠKODA NaMieru sa dokonale prispôsobí Vašim potrebám. Bez poplatkov, nízka splátka a 3 možnosti pri ukončení splácania.

 

Model Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI
Cena vozidla 49 168,00 €
Typ financovania ŠKODA NaMieru (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia 20% (9 833,60 €)
Výška úveru 39 334,40 €
Dĺžka splácania 48 mesiacov
Spracovateľský poplatok 0 %
Výška mesačnej splátky 470 € vrátane poistenia (HP, PZP, GAP,…)*

Kalkulácia platí pre právnickú osobu.

Viac informácií o možnostiach financovania vozidiel značky ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk

### Twin Dosing v Škode Kodiaq Twin Dosing je označenie pre dvojstupňový systém selektívnej katalytickej redukcie. Obsahuje dvojicu oxidačných katalyzátorov a dvojicu vstrekovačov močoviny AdBlue. Prvý katalyzátor a vstrekovač sa nachádza hneď za motorom, kde je teplota výfukových plynov približne 500 stupňov Celzia. Druhá komora je zaradená vo výfukovom trakte pod podlahou vozidla. Spaliny tu majú teplotu asi o 100 stupňov nižšiu. V tejto fáze sa do nich vstrekuje druhá dávka močoviny. Výsledkom je redukcia NOx o 80 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou motora 2.0 TDI.

[CAR id=17148]








Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.