TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto
Keď sa spojí jedno z najobľúbenejších áut Slovákov s veľkým kufrom, moderným plug-in hybridným pohonom a športovou úpravou, je to recept na dokonalosť. Ale sme za ňu pripravení zaplatiť viac ako 40-tisíc eur?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
- predáva sa od 38 660 eur; nami testovaná konfigurácia prekročila hranicu 40-tisíc eur;
- systémový výkon hybridnej sústavy 180 kW je kombináciou 110 kW spaľovacieho motora a 85 kW elektromotora;
- plug-in hybrid v Octavii umožňuje iba pohon predných kolies;
- základný batožinový priestor je kvôli pohonu PHEV zmenšený až o 150 dm3;
- pohotovostná hmotnosť predstavuje 1 707 kg, čo je najviac spomedzi všetkých ostatných Octavií RS Combi;
- verzia RS má v základnej výbave aj položky ako adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, zadnú kameru, FULL LED Matrix svetlomety, LANE ASSIST – asistent udržiavania jazdy v jazdnom pruhu, KESSY FULL- systém bezkľúčového odomykania, zamykania a štartovania, virtuálny kokpit (10″), Navigačný systém COLUMBUS 10″, dvojzónovú automatickú klimatizáciu či predĺženú záruku na 5 rokov/100 000 km.
Fenomén
Predstavovať Škodu Octaviu nemá zmysel, podobne, ako nemá význam silou presviedčať o jej kladoch. Je o niečo lepší štandard, zlatá stredná cesta, ideálny kompromis alebo čokoľvek iné pozitívne, ale rozhodne nie je obyčajné a nudné auto a už vôbec nie nešťastná voľba. Škode sa podarilo z koncernového mixu dielov a pravidiel vybrať to najlepšie, aby ste za stále veľmi dobré peniaze dostali maximálnu hodnotu, ktorá sa prejavuje nielen na vonkajšej estetike, ale aj na materiálovom vyhotovení interiéru, vnútornej priestrannosti a tiež jazdných vlastnostiach. Aj najslabšia Octavia sa dnes stáva veľmi rozumnou a perspektívnou voľbou. A keď príde rad na vylepšenia, aj tam má Škoda čo ponúknuť, či už z techniky, dizajnu alebo aj športovosti. Konfigurácia Combi RS PHEV by mala patriť k tomu najlepšiemu, čo vie aktuálna Octavia ponúknuť, preto mať vysoké nároky a očakávania je na mieste. Veď v tejto konfigurácii začína na sume skoro štyridsaťtisíc eur, čo je už cena, za ktorú môžete mať kompaktné auto od prémiového výrobcu. Dokáže Octavia za uvedené peniaze ustáť takýto tlak? Odpoveď opäť nie je prekvapením: s nadhľadom.ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?Lacná elektrická dodávka
TEST BYD ETP3: Prvý raz sme testovali čínsky BYD, je veľkým lákadlom pre firmy
Elektrické autá nemusia byť technologicky ohromujúce, aby ich zákazníci ocenili. Elektrické LCV BYD ETP3 je toho príkladom, predáva sa za menej ako 30-tisíc.
Základné údaje: 3,5 m³, 100 kW, 100 km/h a reálny dojazd presahujúci 200 km. Jednoduchšie elektrické LCV oslovuje cenou 29 990 € bez DPH.