Vrecková raketa | Test Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Shooting Brake

Jazdiť s týmto autom v meste je čisté mrhanie jeho talentom.
Vydané Text: 

Výkon 310 kW (421 k) z benzínového 2-litrového motora si zaslúži nielen pozornosť, ale aj zápis do Guinessovej knihy rekordov. Je to totiž momentálne najvyšší výkon, ktorý dokážu sériové motory vydolovať z jedného litra objemu. Zvlášť, keď ho podporuje 500 Nm krútiaceho momentu. A že ho dal Mercedes do vozidla, ktoré má z kompaktných vozidiel azda najväčšie úžitkové vlastnosti (teda, okrem Triedy B)? U nás to znamená plusové body za odvahu.
Agresívne tvary vozidla naznačujú, že jeho výkon si vie poradiť s akýmikoľvek výzvami. Svedčí o tom aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 sekundy či maximálna rýchlosť, ktorá sa končí až na 270 km/h. To je viac, ako bežne dohodnuté obmedzenie na 250 km/h. Interiér? V tomto smere je to čistokrvné AMG. Sedadlá, ktoré vám poskytnú oporu presne tam, kde ju potrebujete, so širokými možnosťami nastavenia, takže sa pohodlne usadíte s akoukoľvek telesnou schránkou (vzadu je to už stiesnenejšie) a volant s tlačidlami na zmenu režimov jazdy aj nastavenia podvozka či klapiek vo výfuku.
Toto je naozaj miesto pre odvážnych, prípadne takých, ktorí presne vedia, ako s enormným výkonom, ktorý aktívne smeruje na všetky štyri kolesá, naložiť.
Jazdiť s týmto autom v meste je čisté mrhanie jeho talentom. Samozrejme, že to ide a ak chcete, tak medzi semaformi ťažko nájdete konkurenciu, no nie je to jeho prirodzené prostredie. Pezinská Baba, Čertovica, Šturec, Jahodná. Tam sa cíti ako doma. Prípadne iné zakrútené cesty. Ako napríklad na Záhorí a v okolí Myjavy, kam sme ho zobrali, aby ukázal svoj talent.
Súhra podvozka a pohonu všetkých kolies dokázala udržať vozidlo v neutrálnom stave až nebezpečne dlho. Až to vyzeralo tak, že skôr nájdete limity svojho organizmu, ako dostanete auto na hranu.
A tie zvukové efekty! V režime Sport a ešte viac Sport+ sa z výfuku ozýva nádherné radostné volanie výkonu, ktorý sa teší z toho, že môže naplno odhaliť svoj potenciál.
Ak by sa niečo stalo, môžete sa plne spoľahnúť na brzdy. Ich účinok sa rovná vyhodenej kotve. Jasné, podvozok je tvrdší, no nie až tak, aby vás trestal za voľbu výkonného vozidla. Je to plnokrvné športové vozidlo, ktoré presne vie, čo to znamená maximálna zábava v kompaktnom balení. Keď sme pri balení – na batožinu čaká 505 až 1 370 dm3. To znamená, že s týmto autom môžete vyraziť za akoukoľvek zábavou a množstvo zábavy si užijete už cestou.
Technické údaje Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ SB
Motor preplň. benzínový R4, 1 991 cm3
Výkon 310 kW (421 k) pri 6 750 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm pri 5 000 – 5 250 ot./min.
Pohon a podvozok 8-st. automatická prevodovka, pohon všetkých
kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové
s vnútorným chladením. Pneu. 255/35 R19.
Batožinový priestor 505/1 370 dm³
Rozmery 4 688 × 1 830 × 1 442 mm, rázvor 2 729 mm,
Pohotovostná/celková hmotnosť 1 630/2 175 kg, objem nádrže 51 l.
Najvyššia rýchlosť 270 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 4,0 s
Spotreba WLTP 8,4 – 8,2 l/100 km
Emisie CO2 191 – 188 g/km
Cena/testované auto 69 786/85 014 €
Konkurenti Audi RS3 Sportback, BMW M235i GC




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS. 
  • Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo

  • V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.

     Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.