Čakáte na BMW M3 Touring? Dajte najprv šancu verzii 330d xDrive Touring M Sport Line za 79 987 eur

Týždeň je príliš krátka doba na test, pretože keď na toto výkonné kombi spomíname teraz, nevieme prísť na jeho žiadne negatívne stránky. Taká je sila poctivých bavorákov.
Vydané  Text: 
Internetom sa už šíria špionážne fotografie pripravovaného BMW M3 Touring. Téma vyvoláva medzi fanúšikmi motorizmu veľký ohlas, pretože na novinku sú kladené vysoké očakávania a ak sa zachová najnovší dizajnový jazyk automobilky, športové kombi dostane pozoruhodne nápadný dizajn predných partií. Ako by mohli vyzerať tie zadné, ilustruje Christian Schulte, dvorný grafik budúcich automobilových premiér nemeckého vydania časopisu auto motor und sport. Grafické štúdio Schulte Design je všeobecne známe svojimi veľmi presnými odhadmi vzhľadu budúcich automobilov a trúfame si tak povedať, že táto vizualizácia BMW M3 Touring s veľkou pravdepodobnosťou zodpovedá realite. Tú, koniec koncov, spoznáme už čoskoro.
BMW M3 Touring 2021 na ilustrácii od Schulte Design
Čakať ale na to, kedy M3 Touring spasí vášne skutočných motoristov, môže byť zbytočné. Napokon už dnes BMW ponúka modely, ktoré rozhodne stoja za pozornosť a peniaze. Ešte pred niekoľkými mesiacmi sme dostali príležitosť týždeň jazdiť BMW 330d xDrive Touring vo výbave M Sport Line, ktorý považujme za skvelé športové kombi s veľkým potenciálom robiť novej M3 Touring veľmi dôstojného predskokana. Isteže, nie je to M340i xDrive Touring, ktorý by sa na takúto pozíciu hodil väčšmi, no vznetové agregáty od BMW rozhodne majú dosť schopností vyplaviť do mozgu tie dávky adrenalínu, na ktorom sme všetci tak závislí. ### Konfigurácia testovaného vozidla
Označenie motorizácie 330d xDrive v nomenklatúre BMW znamená pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom vznetového motora so zdvihovým objemom takmer tri litre. Presne 2 993 cm^3 je celkový objem šiestich valcov so štyrmi ventilmi a zdvihom 90 mm, ktoré sú uložené v rade. Pre bavoráky to nie je nič nové, radové šesťvalce dokážu veľmi dôstojne konkurovať tým s vidlicovou konštrukciou, jednou z ich domén je skvelé vyváženie, a to aj napriek tomu, že nepotrebujú vyvažovací hriadeľ. No a priestorová robustnosť nie je v prípade modelového radu 3 problém, pretože pod kapotou je miesta dosť aj na to, aby sa zabezpečil pohon všetkých kolies a nielen tých zadných. Maximálny výkon tohto agregátu je 195 kW (265 k), tie vzhľadom na naftový pohon dosahuje už pri 4 000 otáčkach za minútu. Pred testom som bol zvlášť zvedavý na prudkosť akcelerácie vozidla, napokon maximálny krútiaci moment až 580 Nm je fantastické číslo aj s ohľadom na nemalú pohotovostnú hmotnosť 1 835 kg. Tento krútiaci moment motor dosahuje v rozpätí 1 750 až 2 750 otáčok za minútu. Technické údaje teda napovedajú, že motor má zaberať pomerne dobre už odspodu, čo sa preukázalo aj v praxi. Hoci výrobca uvádza maximálny krútiaci moment až od 1 750 ot./min, v skutočnosti budete jeho rapídny nárast pociťovať oveľa skôr, už hneď po prekonaní prvej tisícky otáčok.
Pripomeňme si ešte kompresný pomer 16,5:1, akceleráciu 0-100 km/h za 5,4 sekundy (!!!), maximálnu rýchlosť 250 km/h a avizovanú kombinovanú spotrebu 6,3 až 7,0 l/100 km. To v súlade s metodikou WLTP. Za koľko som jazdil ja, radšej ani nenapíšem, pretože som to auto nešetril. Ale časť z tých celkových 739 kilometrov som jazdil predsa len jazdil s ohľadom na spotrebu, vtedy som bol schopný dosiahnuť už 4,6 l/100 km. No nebol to jazdný štýl, ktorý by ste ako vodič BMW preferovali. Testované vozidlo stálo na 19″ hliníkových diskoch M diskoch Double-Spoke 791 Bicolour s pneumatikami Bridgestone Blizzak LM005. Len samotné disky si vyžiadali doplatok 1 736 eur.
Keď si k tomu pripočítame východiskovú cenu auta v základe (52 000 eur), výbavu LINE Model M Sport za 6 650 eur, balíky Innovation a Business Class a celú paletu ďalších položiek výbavy, dostávame sa k celkovej cene testovaného vozidla pôsobivých 79 987 eur vrátane DPH. Je to vskutku solídna sumička, môžete si za ňu kúpiť dve garsónky v Senci, ale za kvalitu sa skrátka platí.
### Výkonné kombi pre každého Keď píšem, že toto výkonné kombi je pre každého, myslím tým pre každý typ motoristu. Za volantom BMW 330d xDrive Touring M Sport Line je úplne jedno, či ste pohodový vodič, ktorý rád počúva zamatový chod motora v ekologickom režime (ten zafarbí prístrojovku do modrých akcentov) alebo ten priemerný, ktorý iba občas rád zapne červený športový režim a užije si okresky a diaľnice. No a ak patríte k tým dynamickým, ktorí aj radi zariskujú, s týmto BMW s tuhým riadením a mimoriadne presne udržiavanou stopou budete ako v raji. Naozaj, čo tam po tom, že vzadu vozíte skriňu, tá na dynamike neuberá, takisto ani na estetike. Kritické hlasy hovoria, že nové trojky už dávno nie sú tie presné ľahké autá s tuhým podvozkom a poctivou spätnou väzbou. V niečom majú pravdu, no Adaptívny M podvozok za 650 eur dokáže byť dosť tuhý na to, aby sprostredkoval intenzívny kontakt s vozovkou a zabránil autu v nakláňaní. Hoci je toto kombi pripravené aj na dlhé komfortné trasy, v prípade záujmu si môžete jedným tlačidlom zmeniť charakteristiky podvozka tak, aby ste sa vytriasali aj pri prejdení ceruzky na ceste. To, že BMW radu 3 stále rastie, je skrátka fakt. Aktuálna generácia kombi je široká 1 827 mm (+spätné zrkadlá), dlhá až 4 709 mm a stojí na rázvore s dĺžkou 2 951 mm. Na druhej strane, auto má napriek dlhej prednej kapote pomerne krátky predný previs.
Inzercia:

Upravte konečne svoju bradu – elegantne a štýlovo

Novinky pre starostlivosť o bradu jej dodajú nielen štýl, ale aj výživu. Čoraz viac mužov sa o seba stará – čo ženy nielen oceňujú, ale je to pre nich viac ako atraktívne. Každý upravený muž je sexi! Venujte pozornosť aj svojej brade, dodajte jej štýl a eleganciu. Oriflame prináša nové produkty starostlivosti o pánsku bradu. Rad North For Men Mane Attraction obsahuje balzam na bradu, olej na bradu a pánsku sadu na úpravu brady v praktickom hnedom púzdre. S novinkami poskytnete svojej brade odbornú starostlivosť, ktorú si zaslúži. Ich vývoj bol totiž inšpirovaný profesionálnymi holičstvami. Kľúčovou ingredienciou je cédrový olej, ktorý je v severských krajinách mimoriadne obľúbený. Bradu udrží nielen hebkú a štýlovo upravenú, ale aj vyživenú, čo je často faktor, na ktorý zabúdame. Telu nepotrebujeme dodať iba lákavý vzhľad, ale aj výživu pre zdravie. Pánsky balzam North For Men Mane Attraction bradu nielen upraví, ale aj vyživí a hydratuje. Olej na bradu North For Men Mane Attraction sa postará o výživu nielen brady, ale aj pokožky pod ňou. Je vhodný na každodenné použitie. No a sada na úpravu brady obsahuje praktické nožnice a hrebienok, ktoré sa vám v praktickom a zároveň elegantnom balení zmestia aj na cesty, aj do fitka. Stavte na švédsku prírodu a vyčarujte si bradu ako od profesionála.
O jazdných vlastnostiach BMW 330d xDrive Touring M Sport Line každý píše rozsiahle subjektívne dojmy, ale ten, kto patrí do skutočnej cieľovej skupiny tohto modelu, podobné názory aj tak čítať nebude pred kúpou – keď tak až po nej, aby sa utvrdil vo svojom správnom rozhodnutí. Na testovacej jazde zistí, že auto má skvelú dynamiku a stabilitu, rýchlo reaguje na akékoľvek pokyny od vodiča, myslím tým všetko medzi citlivosťou volantu a stláčaním pedálov. Pri kickdowne je cítiť mierne oneskorenie iba pri akcelerácii z nižších rýchlostí, no v tých vyšších je pružnosť výborná sa zdá sa, že tomuto autu je celkom jedno, či zrýchľujete z osemdesiatky alebo stoosemdesiatky. Maximálna rýchlosť 250 km/h je našich bežných podmienkach nedosiahnuteľná. Vozidlo som nezobral na okruh, ale po viac ako sedemsto kilometroch na diaľniciach, okreskách a mestských cestách viem oceniť predovšetkým niekoľko vlastností tohto vozidla, ktoré zhŕňam nižšie: * vysoké rýchlosti (130-170 km/h) kombi zvláda vynikajúco ako z pohľadu pružnosti motora, tak aj celkovej stability; * komfortné naladenie podvozka M stále nie je tak komfortné, ako by som očakával, tendencia k tuhosti je teda evidentná; * celkový priaznivý dojem tuhosti, tvrdosti a bezprostrednosti podporuje aj materiálové a ergonomické vyhotovenie interiéru, ktorý napriek objektívnej priestrannosti obklopuje vodiča, ponúka možnosť úplne sa zladiť s autom; * balíček funkcií Driving Assistant Professional za 959 eur nachádza uplatnenie počas bežnej prevádzky, Rozšírený asistent parkovania za 615 eur oceníte tiež – s nižším posedom nie je z auta tak dobrý výhľad, teda početné senzory, kamery a dynamické navádzanie má zmysel. Zvlášť kladne hodnotím možnosť otáčania virtuálneho auta v reálnom prostredí, aby ste si vedeli presne pozrieť vzdialenosti predmetov v jeho okolí.
* objem batožinového priestoru sa pohybuje v rozpätí 500 až 1 510 litrov, v závislosti od konfigurácie sklopenia zadných sedadiel. Veľmi priaznivo hodnotím vybavenie kufra, ktoré svedčí o tom, že v BMW myslia aj na zákazníkov, ktorí chcú mať reálne rodinné auto a napĺňať každodenné potreby; * aj BMW radu 3 kombi má vyklápacie zadné okno, vďaka ktorému môžete vybrať predmety z kufra aj bez otvárania piatych dverí;
* fantastický farebný head-up displej premietaný na čelné sklo bol dôvodom, prečo som úplne zanevrel na inak krásny a informačne bohatý digitálny prístrojový panel BMW Live Cockpit Professional; * navigácia na head-up displeji a na prístrojom paneli BMW Live Cockpit Professional je podľa môjho názoru vyhotovená dokonale. Nič jej nemôžem vytknúť, pretože nepúta zbytočnú pozornosť, počítač rýchlo prepočítava trasu, pokyny sú jednoznačné a presné, zobrazuje sa aj odpočet k vykonaniu nasledujúceho pokynu. **Takto má vyzerať a fungovať navigácia v aute!**
### Výborné hodnotenie. A bodka. Všetko je otázkou priorít. Chcete mať rodinné auto so stále rozumnými vonkajšími rozmermi a obrovským kufrom alebo športové vozidlo? BMW 330d xDrive Touring M Sport Line tieto dva svety kombinuje a zdá sa, že ani jeden z nich nijak neukrátil. Podľa mňa k dokonalosti chýba snáď už iba možnosť nabíjania a jazdy s lokálne nulovými emisiami, a to ako plug-in hybrid. Ten si môžete zadovážiť ako 330e Touring od 49 750 € alebo 330e xDrive Touring od 52 250 € – to sú už ale benzínové motory kombinované s elektrickými. Nafta ostáva naďalej na nezaplatenie, pokiaľ vodič často jazdí dlhé trasy a po diaľniciach. BMW radu 3 o verzii kombi so športovým M paketom, adaptívnym M podvozkom, športovou prevodovkou a naftovým šesťvalcom môže byť správnou voľbou z citu.
[GALLERY id=30925]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »