Lexus už testuje svoju technológiu na definitívne „zrušenie nehodovosti“

Systém komunikácie s inými vozidlami a infraštruktúrou testuje Lexus v Austrálii. Nová technológia má predovšetkým znížiť počet nehôd a zlepšiť plynulosť dopravy. Práce na systéme vstúpili do ďalšej etapy.
Vydané  Text: 

Experimentálne autá značky Lexus sú vybavené **piatimi novými riešeniami**. Inteligentné vozidlo upozorní na to, že iný vodič v premávke začal núdzovo brzdiť, hoci ešte nie je v dohľade. Ďalší systém informuje o rýchlostných obmedzeniach, vrátane tých, ktoré sa menia. Okrem toho upozorní vodiča, aby stiahol nohu z plynu, keď sa v ťažkých poveternostných podmienkach blíži k nebezpečnej zákrute. Nový komunikačný systém využíva aj kamery umiestnené na križovatkách informujúce o chodcoch a cyklistoch prechádzajúcich cez cestu. Testovacie autá sú vybavené systémom, ktorý tiež vystríha vodiča, keď sa do križovatky rúti veľkou rýchlosťou auto a pravdepodobne prejde na červenú. Ďalší systém vyvinutý spoločnosťou Lexus upozorní aj na vozidlo, ktoré zastavilo na ceste, alebo sa pohybuje extrémne pomaly, čo je užitočné najmä v kopcovitom teréne a pred zákrutou.
Lexus už testuje vlastný systém komunikácie medzi autami, chce dosiahnuť nižšiu nehodovosť (foto: Lexus)
### Nielen bezpečnosť Nová technológia poslúži nielen na zvýšenie bezpečnosti na cestách. Systém prepojených vozidiel zvýši aj plynulosť premávky, komfort cestovania, zníži spotrebu paliva a emisie výfukových plynov. Na testovanie komunikačných systémov využíva Lexus dve hybridné SUV, modely RX 450h F Sport s celulárnou konektivitou. Dodatočné vybavenie im umožňuje rýchlo si odovzdávať najdôležitejšie informácie o tom, čo sa deje na ceste. Vozidlá sú zároveň vybavené dobre známym balíkom bezpečnostných systémov Lexus Safety System +.
Technológia sa testuje na Lexusoch RX 450h (foto: Lexus)
### Ďalšia fáza testovania „Podstatou testov prepojených automobilov je posilnenie schopností vodiča spojením zručností človeka a vozidla,” vysvetľuje Scott Thompson, generálny riaditeľ divízie Lexus Australia. Lexus má už za sebou jazdy na testovacej dráhe na predmestí Melbourne a začína testy na cestách štátu Victoria. Na vývoji systému spolupracujú spoločnosti VicRoads, Transport Accident Commission a Telstra.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.