Hyundai IONIQ 6 N: Elektrické auto pre tých, čo majú benzín v krvi?

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

Vydané  Text: 

Divízia Hyundai N má odteraz ďalší model, ktorým môže osloviť fanúšikov výkonných áut. Na prestížnom festivale Goodwood Festival of Speed sa svetu po prvý raz predstavil nový Hyundai IONIQ 6 N, športový sedan s čisto elektrickým pohonom a výkonom, ktorý bežné limity nepozná. Po modeli IONIQ 5 N ide o druhý vysoko výkonný elektromobil z dielne divízie N a zároveň o dôkaz, že Hyundai to s elektrifikovaným športovým programom myslí vážne.

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

Zrýchlenie na úrovni superšportu

Pod elegantnou aerodynamickou karosériou (koeficient odporu iba 0,27) sa ukrývajú dva výkonné elektromotory s celkovým výkonom 478 kW (650 koní), pričom v režime boost akceleruje IONIQ 6 N z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 257 km/h. Pohon všetkých kolies zabezpečuje variabilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v 11 stupňoch a vodič má k dispozícii aj systém N Drift Optimizer pre precízne nastavovanie charakteristiky driftu.

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

Batéria s kapacitou 84 kWh má vylepšený tepelný manažment a podporuje rýchlonabíjanie výkonom až 350 kW, čo v praxi znamená 10 až 80 % kapacity za 18 minút za predpokladu, že nájdete tú správnu nabíjačku. Podvozok so zníženou svetlou výškou, elektronicky riadeným pružením a geometriou upravenou pre vysoké rýchlosti má za cieľ spájať každodenný komfort so schopnosťami na okruhu.

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

Ak patríte k vodičom, ktorým pri jazde chýba zvuk spaľovacieho motora, Hyundai má riešenie: systém N Active Sound+ generuje zvuky inšpirované pretekárskymi autami alebo sci-fi futurizmom. Spolu so systémom N e-Shift, ktorý simuluje radenie prevodových stupňov, sa zážitok za volantom dostáva na novú úroveň. Doplnený je ambientným svetlom synchronizovaným s radením, ktoré vodiča upozorní na optimálny čas na „preraďovanie“. Systém N Track Manager umožňuje podrobnú analýzu jázd na okruhu – vrátane časov na kolo, „ghost car“ simulácie a vyhodnotenia výkonu. Vodič tak môže pracovať na zlepšení svojej jazdy ako skutočný pretekár.

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

Vizuálne sa IONIQ 6 N odlišuje

Od civilnej verzie agresívnejším bodykitom, ale aj športovými doplnkami vrátane zadného prítlačného krídla, rozšírených blatníkov či nových diskov s pneumatikami Pirelli P-Zero HN. Pribudli aj nové exkluzívne laky vrátane Performance Blue Pearl. Vpredu sú brzdy s priemerom 400 mm, vzadu 360 mm, čo zabezpečuje dostatočnú rezervu aj pri okruhovej záťaži.

Hyundai predstavil na festivale rýchlosti v Goodwoode nový vrchol svojho elektrického programu. IONIQ 6 N má 650 koní, virtuálne radenie a je pripravený aj na pretekársku trať.

IONIQ 6 N reprezentuje novú kapitolu pre Hyundai N, ktorá sa sústredí na elektrickú výkonnosť bez kompromisov. Model kombinuje pokročilé regulačné systémy, prepracovanú aerodynamiku, výkonný elektrický pohon a bohatú softvérovú výbavu – to všetko s cieľom osloviť novú generáciu vodičov, ktorí hľadajú emócie aj bez zvuku reálneho výfuku. Hyundai zároveň oznámil kolekciu N Performance Parts, ktoré zákazníkom umožnia ďalej personalizovať svoje vozidlo.

Rýchle kórejské autá nebudú výlučne elektrické, Hyundai N stále verí benzínu