Honda predstavila N-One e: Malý elektromobil, ktorý môže uspieť tam, kde Honda e zlyhala

Nová Honda N-One e je odpoveďou na dopyt po dostupných mestských elektromobiloch. Zatiaľ sa ukáže len v Japonsku – no zaujíma aj Európu.

Vydané  Text: 

Po neúspechu modelu Honda e, ktorý bol síce sympatický, ale príliš drahý a málo praktický, sa japonská značka vracia do segmentu elektrických mestských áut s novým modelom. Tentoraz skromnejším, menej extravagantným a možno aj lepším pre potreby bežných vodičov. Po prvý raz sme novinku videli v maskovanej podobe už v júni, no výrobca ju verejne ukázal na festivale rýchlosti v Goodwoode. Očakávalo sa veľké odhalenie, no auto sa držalo v úzadí – bez výrazného predstavenia, bez technických údajov, bez veľkého marketingu. Až teraz Honda konečne pridáva detaily a hovorí o modeli otvorenejšie. Nový elektromobil sa bude volať Honda N-One e a do predaja vstúpi už túto jeseň – zatiaľ len na domácom japonskom trhu.

Nová Honda N-One e je odpoveďou na dopyt po dostupných mestských elektromobiloch. Zatiaľ sa ukáže len v Japonsku – no zaujíma aj Európu.

Honda N-One.

Jednoduchý dizajn a dojazd do mesta

Ako napovedá názov, model N-One e vychádza z existujúceho benzínového kei auta N-One, no s elektrickým pohonom. Na prvý pohľad pôsobí ako typický mestský drobec: má kolesá zasadené v rohoch karosérie, krátke previsy a klasickú japonskú „kubickú“ siluetu. Výrazným znakom sú aj okrúhle svetlomety, ktoré sú zasadené do hranatej prednej masky. Aj keď sa rozmermi Honda stále nezverila, pôjde o veľmi kompaktné vozidlo, ideálne do úzkych ulíc japonských miest. Elektromobil ponúkne dojazd 270 kilometrov podľa cyklu WLTC, čo je o poznanie viac než pri predchodcovi Honda e, ktorý mal len 35,5 kWh batériu a reálny dojazd okolo 200 km.

Nová Honda N-One e je odpoveďou na dopyt po dostupných mestských elektromobiloch. Zatiaľ sa ukáže len v Japonsku – no zaujíma aj Európu.

Honda N-One.

V porovnaní s vizuálne odvážnou kabínou Hondy e pôsobí interiér N-One e konzervatívnejšie. Nenájdeme tu veľké obrazovky ani moderné digitálne zrkadlá. V strede palubnej dosky dokonca chýba dotyková obrazovka. Namiesto toho tu je klasický panel klimatizácie, radiaca páka, niekoľko tlačidiel vrátane režimu „jedného pedálu“ a úsporného režimu. Honda tak stavila na jednoduchosť a praktickosť. Dvojdielne sklopné zadné sedadlá vytvárajú rovnú podlahu, čo pomôže pri prevážaní väčších predmetov. Farebne je kabína ladená do šedej, čo síce pôsobí stroho, no zároveň to signalizuje úsporný prístup – čo by sa mohlo pozitívne premietnuť do koncovej ceny.

Nová Honda N-One e je odpoveďou na dopyt po dostupných mestských elektromobiloch. Zatiaľ sa ukáže len v Japonsku – no zaujíma aj Európu.

Honda N-One.

Európa? Zatiaľ otázna

Zatiaľ čo v Japonsku už Honda pripravuje spustenie predaja, o dostupnosti v Európe zatiaľ mlčí. Vzhľadom na to, že maskované vozidlo vystavila na podujatí v Spojenom kráľovstve, objavili sa dohady, že práve tento trh by mohol byť vstupnou bránou. Ak by sa N-One e v Európe skutočne objavila, mohla by zamiešať karty medzi plánovanými konkurentmi, ako sú elektrický Renault Twingo, Volkswagen ID.1 alebo druhá generácia Dacie Spring. V súčasnosti totiž európskemu trhu chýbajú skutočne dostupné malé elektromobily s jednoduchým výkonom a férovou cenou. Honda má šancu túto medzeru vyplniť – pokiaľ sa rozhodne konať.

Aj známe značky majú problém: 10 áut, ktoré predajcovia nevedia predať





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!