Aktualita

Hyundai prezradil parametre svojho najrýchlejšieho auta vôbec. Príde už začiatkom roka, no ľuďom jeho dizajn veľmi nesadol

Model Hyundai je postavený na rovnakej platforme ako jeho predchodca, no prináša niekoľko technických aj jazdných vylepšení.
Hyundai Ioniq 6 N

Hyundai oficiálne predstavil ďalší prírastok do svojej elektrickej divízie s označením „N“. Model Ioniq 6 N nadväzuje na úspešný Ioniq 5 N, no prichádza vo forme aerodynamického sedanu s dôrazom na výkon a športové jazdné vlastnosti. Do predaja sa dostane začiatkom roka 2026 a potvrdený je už pre Európu, Austráliu, USA aj Spojené kráľovstvo. Pod kapotou (resp. pod podlahou) ponúka systémový výkon 601 koní, ktorý sa v režime boost na 10 sekúnd dokáže zvýšiť až na 641 koní.

Hyundai Ioniq 6 N

Hyundai Ioniq 6 N

Elektrický sedan využíva architektúru s napätím 800 voltov a podporuje nabíjanie výkonom až 350 kW. V ideálnych podmienkach sa batéria s kapacitou 84 kWh nabije z 10 na 80 % len za 18 minút. Dojazd podľa WLTP dosahuje 487 kilometrov pri priemernej kombinovanej spotrebe 18,7 kWh/100 km. Na stovku sa dostane už za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je určená na 257 km/h. Hyundai je obutý do špeciálne vyvinutých pneumatík Pirelli P-Zero 5 s rozmerom 275/35 R20 na všetkých štyroch kolesách.

Stane sa najrýchlejším modelom značky

Ioniq 6 N je postavený na rovnakej platforme ako Ioniq 5 N, no prináša niekoľko technických aj jazdných vylepšení. Medzi ne patrí režim N Drift Optimizer pre jednoduchšie zvládnuteľné driftovanie, 11 úrovní rozdelenia krútiaceho momentu medzi nápravy a tri nastavenia N Pedal pre agresívnejší prejazd zákrutami. Režim N Brake Regeneration umožňuje spomalenie až na úrovni 0,6 G, čo je viac ako pri bežnom rekuperačnom brzdení s ABS (0,35 G).

O zvukový zážitok sa stará systém N Active Sound+, ktorý simuluje zvuk motora v troch režimoch: Ignition, Evolution a Lightspeed. K tomu sa pridávajú aj falošné radenia prevodových stupňov, ktoré majú navodiť pocit klasickej jazdy – tak ako pri minuloročnom modeli 5 N. Interiér kombinuje pravú kožu s Alcantarou, nechýbajú športové pedále, opierka pre koleno vodiča a tlačidlá N pre rýchlu voľbu jazdných režimov. Nechýba ani podpora poloautonómneho riadenia (Highway Driving Assist 2) a automatického parkovania (Remote Smart Parking Assist 2).

Exteriér bude k dispozícii v šiestich farebných odtieňoch, a to vrátane Performance Blue Pearl, Gravity Gold Matte alebo Nocturne Gray. V interiéri dominuje čierna s modrými detailmi. Oficiálna cena najnovšieho elektromobilu spoločnosti zatiaľ zverejnená nebola. Pre porovnanie, model 5 N momentálne stojí od 77 390 € a čaká sa, že nový model by mohol túto hranicu dokonca aj podliezť. Hyundai Ioniq 6 N sa prvýkrát verejne ukázal na festivale rýchlosti v Goodwoode v júli 2025 a zameriava sa na zákazníkov, ktorí hľadajú spojenie elektromobility a skutočne športového charakteru.