Skrytý trumf Renaultu, ktorý do Európy nemieri. A práve preto je pre značku kľúčový

Zatiaľ čo Európa zostáva hlavným trhom značky Renault, automobilka stále viac pokukuje za hranice. A s novým SUV Boreal má jasný cieľ – zvyšovať zisk tam, kde to doteraz nešlo.

Vydané  Text: 

Značka Renault je synonymom pre Francúzsko a Európu, no čoraz hlasnejšie sa ozývajú trhy mimo starého kontinentu. A nejde len o doplnkové trhy, podľa najnovších údajov tvorí takmer 40 % predaja Renaultu trh mimo Európskej únie. V minulom roku predala značka 1,57 milióna vozidiel, pričom 560 000 z nich putovalo do regiónov ako Južná Amerika, Turecko, Blízky východ či Afrika.

Zatiaľ čo Európa zostáva hlavným trhom značky Renault, automobilka stále viac pokukuje za hranice. A s novým SUV Boreal má jasný cieľ – zvyšovať zisk tam, kde to doteraz nešlo.

Z globálneho pohľadu je táto diverzifikácia pre Renault kľúčová. A v čase, keď v Európe zúria prísne emisné normy, tlak na elektrifikáciu a cenová vojna s čínskymi výrobcami, dáva mimoriadny zmysel. Renault Boreal, čerstvo predstavený model pre mimoeurópske trhy, má byť novým tromfom značky – a nástrojom, ako posilniť zisk.

Zatiaľ čo Európa zostáva hlavným trhom značky Renault, automobilka stále viac pokukuje za hranice. A s novým SUV Boreal má jasný cieľ – zvyšovať zisk tam, kde to doteraz nešlo.

Renault Boreal ako Bigster s väčšími ambíciami

Ak vám dizajn nového SUV Boreal pripomína Daciu Bigster, nie ste ďaleko od pravdy. Vozidlo vychádza zo spoločnej platformy CMF-B, no pod značkou Renault cieli na úplne iný segment. Zatiaľ čo Dacia stavia na dostupnosti, Renault chce s Borealom osloviť náročnejšieho zákazníka a generovať vyššie marže. Ide o súčasť stratégie bývalého šéfa skupiny Renaultu Luca de Mea, ktorého vedenie prinieslo dôraz na ziskovosť namiesto objemu.

Zatiaľ čo Európa zostáva hlavným trhom značky Renault, automobilka stále viac pokukuje za hranice. A s novým SUV Boreal má jasný cieľ – zvyšovať zisk tam, kde to doteraz nešlo.

Renault sa tak v posledných rokoch presúva z pozície masového výrobcu dostupných áut k značke, ktorá dokáže zarobiť viac na každom predanom kuse. Boreal bude preto zaradený do segmentu C SUV, kde sú marže tradične vyššie. Prvotným cieľom sú trhy Južnej Ameriky, predovšetkým Brazília a okolité krajiny, a tiež Turecko a oblasť Stredomoria. Prekvapivo sa ale vôbec nepočíta s predajom v Európe, kde Renault aktuálne ponúka iné modely a súčasne čelí tvrdšej konkurencii a regulačným obmedzeniam.

Výroba a export

Nový Boreal sa nebude vyrábať v Európe, ale v dvoch hlavných závodoch. Prvým je továreň v Curitibe v Brazílii, ktorá obslúži 17 krajín Južnej Ameriky. Druhou je závod v tureckej Burse, z ktorého sa budú vozidlá exportovať do až 54 trhov v širšom regióne. Prvé vozidlá sa začnú predávať v Brazílii ešte koncom roka 2025, pričom ďalšie krajiny sa pridajú počas roka 2026. Renault zároveň avizuje, že do roku 2027 uvedie celkovo osem nových modelov mimo Európy, z toho päť v segmentoch C a D, ktoré sú kľúčové z hľadiska výnosov.

Zatiaľ čo Európa zostáva hlavným trhom značky Renault, automobilka stále viac pokukuje za hranice. A s novým SUV Boreal má jasný cieľ – zvyšovať zisk tam, kde to doteraz nešlo.

Automobilka si dala jasný cieľ: do roku 2027 zdvojnásobiť príjmy z predaja áut mimo Európy v porovnaní s rokom 2019. Nejde o počet predaných áut, ale o hodnotu predaja na kus, teda ziskovosť. Boreal je prvou lastovičkou tejto stratégie – a pravdepodobne nie poslednou. Napriek tomu, že európski zákazníci si nové SUV pod značkou Renault pravdepodobne nikdy nekúpia, jeho význam pre celú skupinu je veľký. V čase, keď sa trh mení a zisk je dôležitejší ako objem, je práve Boreal dôkazom toho, že budúcnosť Renaultu sa z veľkej časti bude písať mimo Európy.

Prvá jazda Dacia Bigster: Najpraktickejšie SUV tejto jari?