Nemecko rázne kričí na Európu. Upravte pravidlá, aby ste zachránili živobytie ľudí

Nemecko rázne kričí na Európu. Nemci totiž, vedia, že ak to takto pôjde ďalej, priemysel v Európe padne na kolená!
archív
Nemecký kancelár Friedrich Merz v súvislosti s cieľom nulových emisií vyzval na výnimky pre hybridné autá, ktoré sú nevyhnutné pre automobilový priemysel v neistých podmienkach.

Dostali ste poštu. Odosielateľ: nemecký kancelár Friedrich Merz, Príjemca: Európska komisia. Témou je žiadosť o výnimky pre hybridné vozidlá z emisných cieľov EÚ. Merz zdôrazňuje, že vzhľadom na kľúčovú úlohu automobilového priemyslu v Nemecku a neisté podmienky, sú hybridy nevyhnutné. Odpoveď Komisie príde 10. decembra v rámci aktualizácie legislatívy Fit for 55.

List prichádza ako záväzok ministra financií k otázkam domácej politiky, ktoré hrozili krízou, ktorej sa čiastočne zabránilo vďaka jeho záväzku dekarbonizovať automobilový sektor. Konkrétne poslal Európe list, v ktorom žiada o rozsiahle výnimky pre motory povolené po roku 2035. Súčasný program Fit for 55 zakazuje predaj nových automobilov, ktoré nemajú nulové emisie, a posledných deväť mesiacov prebiehajú diskusie medzi Európou, členskými štátmi, automobilovým priemyslom a zainteresovanými stranami vrátane mimovládnych organizácií, ktoré sa snažia presadzovať zelenú transformáciu.

Nemecko hlasno kričí na Európu

Nemecko: Znižovanie emisií a zachovanie pracovných miest

„Všetci sme si boli vedomí súčasnej neistej situácie v automobilovom priemysle ,“ povedal Merz, ako informovala agentúra Reuters. Podobne ako ACEA, európske združenie výrobcov automobilov, aj nemecký kancelár podporuje dekarbonizáciu, ale s flexibilnejšou cestou, než je súčasný termín do roku 2035.  „Chceme to dosiahnuť mobilitou, ktorá zároveň zachová pracovné miesta v Európe, a najmä v nemeckom automobilovom priemysle . Vyzývame Komisiu, aby v širšom zmysle slova, prispôsobila a opravila predpisy o mobilite. Týka sa to najmä zlučiteľnosti konkurencieschopnosti – konkurencieschopnosti európskeho automobilového priemyslu – s požiadavkami, ktoré kladieme na ochranu klímy.“

Nemecko, Taliansko, Španielsko a Francúzsko

Pozície členských štátov nie sú ani zďaleka zhodné a komisár Séjourne túto odlišnosť zdôraznil na nedávnom stretnutí v Paríži. Zatiaľ čo postoj Nemecka, ktoré vyzýva na zásadné prehodnotenie iniciatívy Fit for 55, zdieľajú Taliansko, Česká republika a Poľsko, Francúzsko a Španielsko sú na inom fronte. Ich postojom je potvrdený záväzok k elektrifikácii s opatreniami na podporu európskej výroby.

Body flexibility, ktoré Nemecko požaduje v prepracovanom dokumente Fit for 55 , by zahŕňali uznané výnimky pre plug-in hybridné vozidlá a modely s vysokoúčinnými motormi, pričom technické riešenie predlžovačov dojazdu sa v posledných mesiacoch opäť dostalo do popredia diskusií. Pred týmto magickým rokom automobilky ako Volkswagen, Mercedes, BMW, tiež lobujú za prechodné technológie, pretože zápasia s pomalým nárastom používania elektromobilov v celkom bohatom regióne. A čo máme vravieť mi, čo sme na pokraji Eurozóny.

Zdroje:  Reuters





Autá a motorky ma polarizujú prakticky od ranného detstva. Sú pre mňa koníčkom a zároveň aj vášňou. A tomu som prispôsobil celý svoj život. V publicistickom svete pôsobím prakticky 10 rokov, a za ten čas som mal možnosť vyskúšať stovky nových alebo jazdených áut a motoriek. Vo svojich článkoch sa snažím priniesť aktuálne informácie, triezvy pohľad na svet, motoristom poradiť a zároveň prinášam aj kvalitnú výpovednú hodnotu.