Ako dopadla Škoda Kodiaq v dlhodobom teste? Vyskúšali ju aj naši čitatelia!
Škoda Kodiaq pomaly končí svoje pôsobenie v našej redakcii. Prichádza čas na finálne zhodnotenie jej silných a slabých stránok, ako aj na priblíženie toho, čo všetko auto v redakcii zažilo. Podmienky na život boli miestami naozaj náročné.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zábava pre všetkých
Ako sme očakávali hneď od začiatku, Kodiaq je vozidlom, ktoré si naplno užijete na cestách. Veľmi veľký vnútorný priestor poskytuje štyrom cestujúcim vysokú mieru komfortu. **Ak však máte v rodine či v partii, ktorá vyráža na cesty, osobu vyššiu ako 190 cm, odporúčame, aby ste v zozname príplatkov nezaškrtávali strešné okno.** Zbytočne uberá z vnútorného priestoru, znižuje tuhosť karosérie a zároveň budete mať viac práce s vykúrením či klimatizovaním interiéru.Spoľahlivá partia
Ak by mu to z nejakých dôvodov veľmi nešlo, vozí si Kodiaq na palube partiu asistenčných systémov. My sme najviac využívali radarový tempomat. Ten okrem rýchlosti udržiaval aj vzdialenosť od vozidla pred nami. Takže sme sa na nikoho nelepili, ani sme nikoho nestresovali. **Medzi naše obľúbené asistenčné systémy patria aj monitorovanie mŕtveho uhla, aby sme nechtiac neskrížili cestu vozidlu vo vedľajšom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.** Asistenčné systémy nám spríjemňovali cestovanie a v podstate fungovali podľa našich predstáv. Najmä radarový tempomat. Monitor mŕtveho uhla spoľahlivo odhaľoval autá jazdiace vedľa nás, no automatické prepínanie by mohlo zapínať diaľkové svetlá o čosi rýchlejšie a skôr. Párkrát sa nám stalo, že sme zostali v tme dlhšie, než nám bolo príjemné.Hlas ľudu
Po výbornom ohlase našich čitateľov sme sa opäť rozhodli zorganizovať stretnutie s fanúšikmi, ktorí na našom facebookovom profile auto motor a šport – Slovensko prejavili záujem vyskúšať si dlhodobo testované vozidlo na vlastnej koži. **Tentoraz sme sa na Škode Kodiaq vybrali až do ďalekých Košíc, kde si na tamojších cestách miestni vyskúšali schopnosti najluxusnejšieho SUV v ponuke automobilky.** Nás zaujímali odpovede na dve zásadné otázky: Ako sa vám auto páči a Ako sa vám s autom jazdilo.Tomáš Baksay
Tohto fanúšika automobilov a majiteľa tretej generácie Škody Octavie RS zaujímali najmä rozdiely medzi klasickou karosárskou verziou a SUV. Skúsenému rušňovodičovi, pochopiteľne, nerobila veľkosť vozidla žiadne vrásky na čele a s Kodiaqom sa veľmi rýchlo skamarátil. Ako majiteľ vozidla rovnakej značky vedel ovládať väčšinu funkcií, zaujal ho však nový multimediálny systém aj digitálny kokpit. **„Nový systém má veľmi peknú grafiku a panel pred vodičom je dobre čitateľný, najviac sa mi páči možnosť prepínania režimov zobrazenia rýchlosti či mapy z navigácie. Čo mi na vlastnom aute chýba, je možnosť zrkadlenia obrazovky telefónu na displeji cez CarPlay a Android Auto. To je niečo, čo by som v ďalšom aute určite chcel mať.“** Tomáš sa pozitívne vyjadril aj k výhľadu z miesta vodiča, zvýšenej pozícii za volantom a nadštandardnému priestoru pre celú rodinu. Po presadnutí z rýchlej Octavie RS mu však chýbal výkon pod kapotou: „Výkon 110 kW na také veľké auto mi jednoducho nestačí. Prekvapilo ma tiež, že v tejto konfigurácii chýbal pohon všetkých štyroch kolies a adaptívny podvozok. Naladenie tlmičov by totiž mohlo byť o niečo mäkšie.“Ivan Kupec a Veronika Giľaková
Ivan s priateľkou Veronikou súkromne využívajú poslednú generáciu manažérskej Škody Superb. Len čo však na Facebooku uvideli možnosť zviezť sa na SUV alternatíve, neváhali a prihlásili sa na testovaciu jazdu. Obaja ocenili majestátny vzhľad auta, veľkú pozornosť venovali aj predným Full LED svetlometom. **„Pre mňa sú svetlomety s typickým mihalnicovým podpisom najdôležitejším prvkom exteriéru. Stali sa ľahko rozpoznateľným prvkom všetkých škodoviek a mne je s odstupom času ľúto, že podobné vo vlastnom aute nemám.“** Na ceste Ivan pochválil úroveň asistenčných systémov aj infotainmentu. Sám totiž pracuje ako prijímací technik pre prémiovú automobilku a pri priamom porovnaní konštatoval, že Škoda Kodiaq za nimi výrazne nezaostáva. Neodpustil si však drobnú kritiku nasmerovanú na cenu testovaného vozidla: „Vo verzii Laurin a Klement takmer za 45 000 € by som už vo výbave privítal adaptívne tlmiče a pohon všetkých štyroch kolies. Samotný agregát s výkonom len 110 kW by som neoznačil za nedostatočný. Samozrejme, nie je to trhač asfaltu, no na bežné používanie stačí.“ Zatiaľ čo sa Ivan venoval spoznávaniu jazdných schopností vozidla, jeho priateľka Veronika na zadných sedadlách objavovala praktické doplnky, ktorými Kodiaq rozmaznáva cestujúcich najmä na dlhších cestách. Najväčší úspech zožali výklopné opierky, ktoré pri spánku podržia hlavu.Mgr. Radomír Piliši a Mgr. Petra Kozubiková
Pán Piliši disponuje obmedzenými schopnosťami pohybu, a preto ho zaujímala najmä priestrannosť a veľkosť vstupného otvoru dverí: „Auto je vyššie položené, čo mi výrazne uľahčuje nastupovanie, pre malé deti by sa tu však zišiel aj nejaký pomocný schodík. **Samotná kabína je naozaj priestranná a dobre sa sedí nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách.** Všetky zadné sedadlá sú navyše posuvné a páčila sa nám aj možnosť nastavenia sklonu operadiel.“ Veľkú pozornosť vzbudil aj nadpriemerne veľký batožinový priestor či výsuvné ťažné zariadenie na pripojenie prívesného vozíka. Veliteľkou vozu sa dočasne stala Radomírova priateľka Petra, ktorá si prvýkrát v živote vyskúšala aj automatickú prevodovku. Páčil sa jej pocit bezpečia a zvýšená poloha za volantom, subjektívne jej však chýbala dynamika a promptnejší odpich z miesta.Jakub Kovalčík
Jakub je mladým podnikateľom, ktorý dáva autám pri prevoze ťažkej záhradnej techniky poriadne zabrať. Pravidelne využíva ťažné zariadenie a neraz sa pre zákazky vydáva do náročného terénu. Aj preto sa rozhodol testovaný Kodiaq prevetrať nielen na klasickom asfalte. Po chvíľke s nami zabočil na zakrútené poľné cestičky lemujúce koryto ružínskej priehrady, kde už po niekoľkých metroch zistil nevýhody SUV s pohonom prednej nápravy. **„Absencia pohonu všetkých štyroch kolies ma veľmi sklamala.** So štvorkolkou by som sa cítil istejšie nielen v teréne a na poľných cestách, ale aj v ostrejších zákrutách.“ Samotný agregát označil za vhodnú voľbu najmä pre konzervatívnejších vodičov, sám však pri pružnej akcelerácii pociťoval nedostatok výkonu. Kritiku nasmeroval aj k niektorým materiálom použitým v interiéri: „Tu vyhrával štýl nad funkčnosťou, na lesklých čiernych plastoch vidieť prach aj odtlačky.“ Veľmi sa mu však páčili priestorové pomery v kabíne a kvitoval prítomnosť asistenčných systémov. „Pomocníci pretvárajú jazdu na diaľnicu na príjemný zážitok, človek sa vďaka nim môže za volantom uvoľniť a užívať si cestu.“
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový dizajnový jazyk značky Renault odhalený v novinke Symbioz!
Model je zameraný na širokú zákaznícku základňu, od rodín, až po firemné vozové parky.
Fúzia obľúbenej klasiky a moderných prvkov.História autopriemyslu
Rolls-Royce oslavuje 120 rokov na automobilovej scéne. Spoznajte príbeh tejto ikonickej značky
Rolls-Royce bola vždy značka luxusu, dnes nové modely stoja od 200-tisíc eur vyššie, pričom za špeciálne vyrobené exempláre sa platia desiatky miliónov.
Autopriemysel v Rusku
Rusi skutočne vyrábajú falošné Citroëny C5 Aircross, už mieria k zákazníkom
Je to škandál, aký nemá v histórii autopriemyslu obdobu. Napriek tomu zrejme Stellantis nemá dosť silné páky, aby Rusov zastavil.
Servis
Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?