Ako dopadla Škoda Kodiaq v dlhodobom teste? Vyskúšali ju aj naši čitatelia!
Škoda Kodiaq pomaly končí svoje pôsobenie v našej redakcii. Prichádza čas na finálne zhodnotenie jej silných a slabých stránok, ako aj na priblíženie toho, čo všetko auto v redakcii zažilo. Podmienky na život boli miestami naozaj náročné.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zábava pre všetkých
Ako sme očakávali hneď od začiatku, Kodiaq je vozidlom, ktoré si naplno užijete na cestách. Veľmi veľký vnútorný priestor poskytuje štyrom cestujúcim vysokú mieru komfortu. **Ak však máte v rodine či v partii, ktorá vyráža na cesty, osobu vyššiu ako 190 cm, odporúčame, aby ste v zozname príplatkov nezaškrtávali strešné okno.** Zbytočne uberá z vnútorného priestoru, znižuje tuhosť karosérie a zároveň budete mať viac práce s vykúrením či klimatizovaním interiéru.Spoľahlivá partia
Ak by mu to z nejakých dôvodov veľmi nešlo, vozí si Kodiaq na palube partiu asistenčných systémov. My sme najviac využívali radarový tempomat. Ten okrem rýchlosti udržiaval aj vzdialenosť od vozidla pred nami. Takže sme sa na nikoho nelepili, ani sme nikoho nestresovali. **Medzi naše obľúbené asistenčné systémy patria aj monitorovanie mŕtveho uhla, aby sme nechtiac neskrížili cestu vozidlu vo vedľajšom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.** Asistenčné systémy nám spríjemňovali cestovanie a v podstate fungovali podľa našich predstáv. Najmä radarový tempomat. Monitor mŕtveho uhla spoľahlivo odhaľoval autá jazdiace vedľa nás, no automatické prepínanie by mohlo zapínať diaľkové svetlá o čosi rýchlejšie a skôr. Párkrát sa nám stalo, že sme zostali v tme dlhšie, než nám bolo príjemné.Hlas ľudu
Po výbornom ohlase našich čitateľov sme sa opäť rozhodli zorganizovať stretnutie s fanúšikmi, ktorí na našom facebookovom profile auto motor a šport – Slovensko prejavili záujem vyskúšať si dlhodobo testované vozidlo na vlastnej koži. **Tentoraz sme sa na Škode Kodiaq vybrali až do ďalekých Košíc, kde si na tamojších cestách miestni vyskúšali schopnosti najluxusnejšieho SUV v ponuke automobilky.** Nás zaujímali odpovede na dve zásadné otázky: Ako sa vám auto páči a Ako sa vám s autom jazdilo.Tomáš Baksay
Tohto fanúšika automobilov a majiteľa tretej generácie Škody Octavie RS zaujímali najmä rozdiely medzi klasickou karosárskou verziou a SUV. Skúsenému rušňovodičovi, pochopiteľne, nerobila veľkosť vozidla žiadne vrásky na čele a s Kodiaqom sa veľmi rýchlo skamarátil. Ako majiteľ vozidla rovnakej značky vedel ovládať väčšinu funkcií, zaujal ho však nový multimediálny systém aj digitálny kokpit. **„Nový systém má veľmi peknú grafiku a panel pred vodičom je dobre čitateľný, najviac sa mi páči možnosť prepínania režimov zobrazenia rýchlosti či mapy z navigácie. Čo mi na vlastnom aute chýba, je možnosť zrkadlenia obrazovky telefónu na displeji cez CarPlay a Android Auto. To je niečo, čo by som v ďalšom aute určite chcel mať.“** Tomáš sa pozitívne vyjadril aj k výhľadu z miesta vodiča, zvýšenej pozícii za volantom a nadštandardnému priestoru pre celú rodinu. Po presadnutí z rýchlej Octavie RS mu však chýbal výkon pod kapotou: „Výkon 110 kW na také veľké auto mi jednoducho nestačí. Prekvapilo ma tiež, že v tejto konfigurácii chýbal pohon všetkých štyroch kolies a adaptívny podvozok. Naladenie tlmičov by totiž mohlo byť o niečo mäkšie.“Ivan Kupec a Veronika Giľaková
Ivan s priateľkou Veronikou súkromne využívajú poslednú generáciu manažérskej Škody Superb. Len čo však na Facebooku uvideli možnosť zviezť sa na SUV alternatíve, neváhali a prihlásili sa na testovaciu jazdu. Obaja ocenili majestátny vzhľad auta, veľkú pozornosť venovali aj predným Full LED svetlometom. **„Pre mňa sú svetlomety s typickým mihalnicovým podpisom najdôležitejším prvkom exteriéru. Stali sa ľahko rozpoznateľným prvkom všetkých škodoviek a mne je s odstupom času ľúto, že podobné vo vlastnom aute nemám.“** Na ceste Ivan pochválil úroveň asistenčných systémov aj infotainmentu. Sám totiž pracuje ako prijímací technik pre prémiovú automobilku a pri priamom porovnaní konštatoval, že Škoda Kodiaq za nimi výrazne nezaostáva. Neodpustil si však drobnú kritiku nasmerovanú na cenu testovaného vozidla: „Vo verzii Laurin a Klement takmer za 45 000 € by som už vo výbave privítal adaptívne tlmiče a pohon všetkých štyroch kolies. Samotný agregát s výkonom len 110 kW by som neoznačil za nedostatočný. Samozrejme, nie je to trhač asfaltu, no na bežné používanie stačí.“ Zatiaľ čo sa Ivan venoval spoznávaniu jazdných schopností vozidla, jeho priateľka Veronika na zadných sedadlách objavovala praktické doplnky, ktorými Kodiaq rozmaznáva cestujúcich najmä na dlhších cestách. Najväčší úspech zožali výklopné opierky, ktoré pri spánku podržia hlavu.Mgr. Radomír Piliši a Mgr. Petra Kozubiková
Pán Piliši disponuje obmedzenými schopnosťami pohybu, a preto ho zaujímala najmä priestrannosť a veľkosť vstupného otvoru dverí: „Auto je vyššie položené, čo mi výrazne uľahčuje nastupovanie, pre malé deti by sa tu však zišiel aj nejaký pomocný schodík. **Samotná kabína je naozaj priestranná a dobre sa sedí nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách.** Všetky zadné sedadlá sú navyše posuvné a páčila sa nám aj možnosť nastavenia sklonu operadiel.“ Veľkú pozornosť vzbudil aj nadpriemerne veľký batožinový priestor či výsuvné ťažné zariadenie na pripojenie prívesného vozíka. Veliteľkou vozu sa dočasne stala Radomírova priateľka Petra, ktorá si prvýkrát v živote vyskúšala aj automatickú prevodovku. Páčil sa jej pocit bezpečia a zvýšená poloha za volantom, subjektívne jej však chýbala dynamika a promptnejší odpich z miesta.Jakub Kovalčík
Jakub je mladým podnikateľom, ktorý dáva autám pri prevoze ťažkej záhradnej techniky poriadne zabrať. Pravidelne využíva ťažné zariadenie a neraz sa pre zákazky vydáva do náročného terénu. Aj preto sa rozhodol testovaný Kodiaq prevetrať nielen na klasickom asfalte. Po chvíľke s nami zabočil na zakrútené poľné cestičky lemujúce koryto ružínskej priehrady, kde už po niekoľkých metroch zistil nevýhody SUV s pohonom prednej nápravy. **„Absencia pohonu všetkých štyroch kolies ma veľmi sklamala.** So štvorkolkou by som sa cítil istejšie nielen v teréne a na poľných cestách, ale aj v ostrejších zákrutách.“ Samotný agregát označil za vhodnú voľbu najmä pre konzervatívnejších vodičov, sám však pri pružnej akcelerácii pociťoval nedostatok výkonu. Kritiku nasmeroval aj k niektorým materiálom použitým v interiéri: „Tu vyhrával štýl nad funkčnosťou, na lesklých čiernych plastoch vidieť prach aj odtlačky.“ Veľmi sa mu však páčili priestorové pomery v kabíne a kvitoval prítomnosť asistenčných systémov. „Pomocníci pretvárajú jazdu na diaľnicu na príjemný zážitok, človek sa vďaka nim môže za volantom uvoľniť a užívať si cestu.“Pokračujte na ďalší príspevok »
Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.Malá senzácia
Toto bude váš prvý elektromobil! Nová lacná Škoda Epiq: Cena, dostupnosť, fotky a všetky informácie o novinke
V predaji bude už budúci rok a očakáva sa, že základná cena bude iba 25-tisíc eur. Ide pritom o batériou poháňaná elektromobil veľkosti Škody Kamiq.
Kompaktné SUV bude silným hráčom na trhu, keďže veľkosťou prekoná aj Citroen e-C3 a Renault 5.