Ako dopadla Škoda Kodiaq v dlhodobom teste? Vyskúšali ju aj naši čitatelia!
Škoda Kodiaq pomaly končí svoje pôsobenie v našej redakcii. Prichádza čas na finálne zhodnotenie jej silných a slabých stránok, ako aj na priblíženie toho, čo všetko auto v redakcii zažilo. Podmienky na život boli miestami naozaj náročné.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zábava pre všetkých
Ako sme očakávali hneď od začiatku, Kodiaq je vozidlom, ktoré si naplno užijete na cestách. Veľmi veľký vnútorný priestor poskytuje štyrom cestujúcim vysokú mieru komfortu. **Ak však máte v rodine či v partii, ktorá vyráža na cesty, osobu vyššiu ako 190 cm, odporúčame, aby ste v zozname príplatkov nezaškrtávali strešné okno.** Zbytočne uberá z vnútorného priestoru, znižuje tuhosť karosérie a zároveň budete mať viac práce s vykúrením či klimatizovaním interiéru.Spoľahlivá partia
Ak by mu to z nejakých dôvodov veľmi nešlo, vozí si Kodiaq na palube partiu asistenčných systémov. My sme najviac využívali radarový tempomat. Ten okrem rýchlosti udržiaval aj vzdialenosť od vozidla pred nami. Takže sme sa na nikoho nelepili, ani sme nikoho nestresovali. **Medzi naše obľúbené asistenčné systémy patria aj monitorovanie mŕtveho uhla, aby sme nechtiac neskrížili cestu vozidlu vo vedľajšom pruhu a automatické prepínanie diaľkových svetiel.** Asistenčné systémy nám spríjemňovali cestovanie a v podstate fungovali podľa našich predstáv. Najmä radarový tempomat. Monitor mŕtveho uhla spoľahlivo odhaľoval autá jazdiace vedľa nás, no automatické prepínanie by mohlo zapínať diaľkové svetlá o čosi rýchlejšie a skôr. Párkrát sa nám stalo, že sme zostali v tme dlhšie, než nám bolo príjemné.Hlas ľudu
Po výbornom ohlase našich čitateľov sme sa opäť rozhodli zorganizovať stretnutie s fanúšikmi, ktorí na našom facebookovom profile auto motor a šport – Slovensko prejavili záujem vyskúšať si dlhodobo testované vozidlo na vlastnej koži. **Tentoraz sme sa na Škode Kodiaq vybrali až do ďalekých Košíc, kde si na tamojších cestách miestni vyskúšali schopnosti najluxusnejšieho SUV v ponuke automobilky.** Nás zaujímali odpovede na dve zásadné otázky: Ako sa vám auto páči a Ako sa vám s autom jazdilo.Tomáš Baksay
Tohto fanúšika automobilov a majiteľa tretej generácie Škody Octavie RS zaujímali najmä rozdiely medzi klasickou karosárskou verziou a SUV. Skúsenému rušňovodičovi, pochopiteľne, nerobila veľkosť vozidla žiadne vrásky na čele a s Kodiaqom sa veľmi rýchlo skamarátil. Ako majiteľ vozidla rovnakej značky vedel ovládať väčšinu funkcií, zaujal ho však nový multimediálny systém aj digitálny kokpit. **„Nový systém má veľmi peknú grafiku a panel pred vodičom je dobre čitateľný, najviac sa mi páči možnosť prepínania režimov zobrazenia rýchlosti či mapy z navigácie. Čo mi na vlastnom aute chýba, je možnosť zrkadlenia obrazovky telefónu na displeji cez CarPlay a Android Auto. To je niečo, čo by som v ďalšom aute určite chcel mať.“** Tomáš sa pozitívne vyjadril aj k výhľadu z miesta vodiča, zvýšenej pozícii za volantom a nadštandardnému priestoru pre celú rodinu. Po presadnutí z rýchlej Octavie RS mu však chýbal výkon pod kapotou: „Výkon 110 kW na také veľké auto mi jednoducho nestačí. Prekvapilo ma tiež, že v tejto konfigurácii chýbal pohon všetkých štyroch kolies a adaptívny podvozok. Naladenie tlmičov by totiž mohlo byť o niečo mäkšie.“Ivan Kupec a Veronika Giľaková
Ivan s priateľkou Veronikou súkromne využívajú poslednú generáciu manažérskej Škody Superb. Len čo však na Facebooku uvideli možnosť zviezť sa na SUV alternatíve, neváhali a prihlásili sa na testovaciu jazdu. Obaja ocenili majestátny vzhľad auta, veľkú pozornosť venovali aj predným Full LED svetlometom. **„Pre mňa sú svetlomety s typickým mihalnicovým podpisom najdôležitejším prvkom exteriéru. Stali sa ľahko rozpoznateľným prvkom všetkých škodoviek a mne je s odstupom času ľúto, že podobné vo vlastnom aute nemám.“** Na ceste Ivan pochválil úroveň asistenčných systémov aj infotainmentu. Sám totiž pracuje ako prijímací technik pre prémiovú automobilku a pri priamom porovnaní konštatoval, že Škoda Kodiaq za nimi výrazne nezaostáva. Neodpustil si však drobnú kritiku nasmerovanú na cenu testovaného vozidla: „Vo verzii Laurin a Klement takmer za 45 000 € by som už vo výbave privítal adaptívne tlmiče a pohon všetkých štyroch kolies. Samotný agregát s výkonom len 110 kW by som neoznačil za nedostatočný. Samozrejme, nie je to trhač asfaltu, no na bežné používanie stačí.“ Zatiaľ čo sa Ivan venoval spoznávaniu jazdných schopností vozidla, jeho priateľka Veronika na zadných sedadlách objavovala praktické doplnky, ktorými Kodiaq rozmaznáva cestujúcich najmä na dlhších cestách. Najväčší úspech zožali výklopné opierky, ktoré pri spánku podržia hlavu.Mgr. Radomír Piliši a Mgr. Petra Kozubiková
Pán Piliši disponuje obmedzenými schopnosťami pohybu, a preto ho zaujímala najmä priestrannosť a veľkosť vstupného otvoru dverí: „Auto je vyššie položené, čo mi výrazne uľahčuje nastupovanie, pre malé deti by sa tu však zišiel aj nejaký pomocný schodík. **Samotná kabína je naozaj priestranná a dobre sa sedí nielen vpredu, ale aj na zadných sedadlách.** Všetky zadné sedadlá sú navyše posuvné a páčila sa nám aj možnosť nastavenia sklonu operadiel.“ Veľkú pozornosť vzbudil aj nadpriemerne veľký batožinový priestor či výsuvné ťažné zariadenie na pripojenie prívesného vozíka. Veliteľkou vozu sa dočasne stala Radomírova priateľka Petra, ktorá si prvýkrát v živote vyskúšala aj automatickú prevodovku. Páčil sa jej pocit bezpečia a zvýšená poloha za volantom, subjektívne jej však chýbala dynamika a promptnejší odpich z miesta.Jakub Kovalčík
Jakub je mladým podnikateľom, ktorý dáva autám pri prevoze ťažkej záhradnej techniky poriadne zabrať. Pravidelne využíva ťažné zariadenie a neraz sa pre zákazky vydáva do náročného terénu. Aj preto sa rozhodol testovaný Kodiaq prevetrať nielen na klasickom asfalte. Po chvíľke s nami zabočil na zakrútené poľné cestičky lemujúce koryto ružínskej priehrady, kde už po niekoľkých metroch zistil nevýhody SUV s pohonom prednej nápravy. **„Absencia pohonu všetkých štyroch kolies ma veľmi sklamala.** So štvorkolkou by som sa cítil istejšie nielen v teréne a na poľných cestách, ale aj v ostrejších zákrutách.“ Samotný agregát označil za vhodnú voľbu najmä pre konzervatívnejších vodičov, sám však pri pružnej akcelerácii pociťoval nedostatok výkonu. Kritiku nasmeroval aj k niektorým materiálom použitým v interiéri: „Tu vyhrával štýl nad funkčnosťou, na lesklých čiernych plastoch vidieť prach aj odtlačky.“ Veľmi sa mu však páčili priestorové pomery v kabíne a kvitoval prítomnosť asistenčných systémov. „Pomocníci pretvárajú jazdu na diaľnicu na príjemný zážitok, človek sa vďaka nim môže za volantom uvoľniť a užívať si cestu.“
Pokračujte na ďalší príspevok »
Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.