Test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel: Bojové farby

Medzi legendárne modely značky Jeep patrí aj model Grand Cherokee, ktorý dostal meno po indiánskom kmeni Čerokízov. K nám sa prišiel ukázať s naftovým motorom 3.0 V6 vo verzii S.
Vydané Text: 

Charakteristickým prvkom vozidiel značky Jeep je množstvo verzií a takmer nekonečné možnosti ďalších individuálnych úprav podľa toho, na čo ich chcú majitelia využívať. Aj na našich cestách tak nájdete modely Grand Cherokee, ktoré popri veľkom vnútornom priestore a relatívne vysokom komforte vyzerajú, akoby boli pripravené na postapokalyptický svet. Zvýšené podvozky, ochranné rámy, navijaky, externé nasávania, zväčšené palivové nádrže a kanistre na palivo či na vodu. To je len rýchly prehľad toho, čo Jeep dokáže domontovať na Grand Cherokee.
Popritom pôsobí náš testovaný exemplár ako základ pripravený na ďalšie úpravy. Jeho schopnosti a potenciál však zaručujú mnoho zábavy na cestách a mimo nich ešte viac. A prečo spomíname bojové farby? Lebo práve nami testovaná verzia sa vyznačovala tmavou mriežkou chladiča a tmavým olemovaním zadných svetiel. Ako protiklad k často využívanému chrómu potom auto vyzerá ako zamaskovaný bojovník pripravený na dobrodružstvo.
A na to je Jeep Grand Cherokee ako stvorený. Široké predné sedadlá poskytujú telu veľmi príjemnú kombináciu komfortu a opory. Útle postavy sa v nich síce trochu strácajú, no ocenia ich tí, ktorí zaberajú viac priestoru. Ten nedostanete iba v okolí opierky na ľavú nohu, kde môže váš členok atakovať páka nohou ovládanej parkovacej brzdy. Inak je interiér veľmi priestranný a to aj na zadných polohovateľných sedadlách. Napriek veľkému strešnému oknu bolo dosť miesta na hlavu. K tomu sa pridáva objemný batožinový priestor, čo robí z modelu Grand Cherokee ideálneho cestovateľa na dlhé trasy.
K tomu prispieva aj 3-litrový naftový motor. Jeho prejavy sú mierne letargické, no keď sa rozbehne, poskytuje dostatok dynamiky na bezpečné predbiehanie. Jeho silou, v kombinácii s pohonom všetkých kolies s viacerými programami a ich nezávislým zavesením a 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou redukcie, je jazda v teréne. Za bežných okolností je aj s cestnými 20-palcovými pneumatikami nezastaviteľný. Na diaľnici si pri rýchlosti 130 km/h pokojne pradie niečo pod 2 000 ot./min. a z nádrže po 100 km ubudne čosi okolo 8 l nafty. Radarový tempomat pritom citlivo stráži odstup od vozidiel pred vami. Nám tak cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice ubehla, ani nevieme ako. Terénne nastavenie auta sa prejavuje vo výraznejších náklonoch karosérie pri jazdení po bežných cestách a v tom, že do každej zákruty musíte viac točiť volantom. Grand Cherokee tak nie je auto, s ktorým by ste si užívali úzke kľukaté cesty. Zoberte ho však na výlet do hôr a ukáže vám, že za svoje peniaze ste dostali špičkovo pripraveného člena horskej služby, ktorý vás nenechá v štichu.
Za Banskou Bystricou sme zabočili na Harmanec a vyhnali auto po štrkovej, kamenistej a blatovej ceste pod vrchol Krížna. Na túto cestu chodíme radi pre úchvatné výhľady, ale aj preto, že dokáže preveriť konštrukciu áut. Do cieľa sme sa zatiaľ dostali so všetkým, no Jeep si z cesty, na ktorej nájdete aj ostré kamene, vyčnievajúce korene stromov a príkre stúpania s meniacim sa podkladom, urobil priam diaľnicu. Pruženie pohlcovalo nerovnosti, akoby to boli bežné kamienky na ceste. Na konci cesty bývame utrmácaní, teraz sa nič také nedialo. Terénne vozidlá s automatom a pohonom všetkých kolies môžu na prvý pohľad vzbudzovať obavy zo spotreby. Nám po týždni počítač ukazoval menej ako 9 l/100 km, čo považujeme za veľmi dobrý výsledok. Ako vidíte, autom sme jazdili po diaľniciach aj po teréne, no z nášho pohľadu spotrebu najviac ovplyvňovalo mesto. Rozhýbať hmotnosť 2,4 tony nie je taká hračka. Jeep Grand Cherokee to zvláda v pohodlí, ktoré si vás podmaní. A keď viete, že vaše cesty povedú často aj do terénu, je ideálnou voľbou. Tieto nároky zvládne lepšie než mnohí konkurenti.
### Technické údaje Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Diesel S **Motor** preplň. naftový V6, 2 987 cm³
**Výkon** 184 kW (250 k) pri 4 000 ot./min.
**Krútiaci moment** 570 Nm pri 2 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: 8-st. automatická prevodovka, aktív. pohon všetkých kolies, vpredu aj vzadu viacprvkové zavesenie. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením.
**Pneu**. 265/50 R20.
**Batožinový priestor** 782/1 554 dm³
**Rozmery**: 4 821 × 1 943 × 1 802 mm, **Rázvor** 2 915 mm,
**prevádzková/celková hmotnosť** 2 403/2 949 kg,
**objem nádrže** 93,5 l.
**Najvyššia rýchlosť** 202 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,2 s
**Spotreba** 8,0/6,4/7,0 l/100 km
**Emisie** CO2 184 g/km
**Cena/testované auto** 68 510/69 500 €
**Konkurenti**: Land Rover Discovery, VW Touareg, Mercedes GLE




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023