TEST: Suzuki Ignis 1.2 GLX 2WD – Kinder Surprise

Suzuki nás opäť presvedčilo, že k veľkej radosti stačí aj malé auto. Rozmermi a nízkymi prevádzkovými nákladmi poteší každého moderného mešťana.
Vydané  Text: 
Hovorí sa, že na veľkosti nezáleží. Pokiaľ sa toto tvrdenie viaže k automobilovému priemyslu, som ochotný súhlasiť. Väčšina Slovákov však zastáva iný názor. **Veľké autá sú v našich končinách stále považované za dôkaz úspechu a svojim majiteľom poskytujú punc spoločenskej nadradenosti.** Aj preto niektorí vodiči na križovatke len nechápavo pozerali na vysmiateho redaktora za volantom malého Suzuki Ignis.
**Jeho „funky“ charakter sa mi totiž veľmi rýchlo dostal pod kožu, a to už pár minút po nastúpení do auta.** V presvetlenom interiéri nájdete zaujímavé farebné kombinácie, **originálne riešený panel klimatizácie či efektné dizajnové prvky na stredovom tuneli.** Tento vzhľad zároveň ušetrili dôležitý životný priestor pre posádku a náklad. Do predných dverí bez najmenších problémov vložíte aj 1,5-litrovú fľašu. Pod panelom klimatizácie máte navyše ďalší priestor na dve pollitrové plechovky a veľký mobil, ktorý si môžete prepojiť s infotainmentom prostredníctvom USB. **Práve podpora Andorid Auto a Apple CarPlay zachránila celkový dojem z multimediálneho systému.** Jeho prostredie nikoho neohúri a pôsobí zastaraným dojmom, viac ma však trápila pomalá spätná väzba na dotyk.
Na tieto drobné nedostatky som pri zaraďovaní prvého rýchlostného stupňa veľmi rýchlo zabudol. **Vysoká kvalita radenia a krátke dráhy si zaslúžia mimoriadnu pochvalu.** Žiadne miešanie kotlíkového gulášu sa v Ignise nekoná. Pozitívne môžem zhodnotiť aj riadenie a klasický okrúhly volant, ktorý padne do ruky. Pripočítajte si k tomu extrémne nízku hmotnosť len 855 kilogramov (v plnej výbave) a dostanete **jedno z najzábavnejších malých áut na trhu, v ktorom vám stúpa adrenalín už pri 50 km/h.** Garantujem vám, že podobné pocity vo veľkom SUV nikdy nezažijete. A to všetko za cenu priemerného príplatkového paketu v BMW, náš plne vybavený Ignis totiž stál len 12 290 € (aj s metalízou).

Technické údaje:

Suzuki Ignis 1.2 DUALJET GLX 2WD Motor atmosférický benzínový R4, 1 242 cm³ Výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 120 Nm pri 4 400 ot./min. Pohon a podvozok: Pohon predných kolies, 5-st. manuálna prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Brzdy kotúčové vpredu, vzadu bubnové. Pneu 175/60 R16 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 260/ 1 100 dm³ Rozmery: 3 700/1 690/1 595 mm, rázvor 2 435 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 855/1 330 kg, objem nádrže 32 l. Najvyššia rýchlosť 170 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s Spotreba 5,5/4,1/4,6 l/100 km Emisie CO₂ 104 g/km Cena/testované auto 9 590 €/12 290 € Konkurenti: Hyundai i10, Fiat Panda, Škoda Citigo, Renault Twingo

Hodnotenie: 4 hviezdy

Pohon 8/10 Podvozok 7/10 Komfort 6/10 Interiér 8/10 Cena/výbava 9/10 **Plusy:** Priestranný interiér, riadenie, cena, spotreba. **Mínusy:** Tvrdší podvozok, malá nádrž.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.