Test Isuzu D-Max Double Cab
Každý test tohto auta sa začína chlapskými superlatívmi a nie je to náhoda. D-Max je svojím spôsobom tvrdý chlapík, puritán a pracant, ktorý sa síce stavia do jedného radu s Amarokom či Rangerom, avšak v skutočnosti si od nich drží mierny odstup. D-Max je v prvom rade úžitkový automobil s charakterom, ktorý z neho robí voľbu aj pre ľudí, ktorým o ten imidž predsa len trocha ide.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Charakter, ciele a rozmery
Isuzu je značka, ktorá síce nie je verejne populárna ako Volkswagen, Ford či Toyota, profesionáli ju však poznajú veľmi dobre. Keď si otvoríte slovenské stránky Isuzu Motors, dozviete sa, že D-Max je jediný automobil v aktuálnej ponuke, avšak v niekoľkých variantoch. D-Max je v podstate platforma s dizajnom prednej masky a interiéru, ktorá mení charakter karosérie. Základom ponuky je Single Cab s najväčšou korbou, potom Space Cab pre piatich pasažierov s dvomi dverami a napokon náš testovaný Double Cab so štyrmi dverami, plnohodnotným interiérom, ale aj najmenšou korbou. V testovanej verzii sme automobil prevzali s hardtopom Alpha, ktorý korbu uzatvoril. Je dôležité už hneď v úvode podotknúť, že rozmery korby sú pomerne významné: Double Cab ju má dlhú 1,55 metra bez možnosti otvorenia tunela do interiéru (čo však stále nemajú ani konkurenti), zatiaľ čo verzia Single Cab má korbu dlhú až 2,3 metra. 80 centimetrov rozdielu je pritom celkom zásadných.Výbava a funkcie
Interiér D-Maxu v testovanej verzii si zachováva svoj štandardný dizajn i materiálové vybavenie, avšak sedenie bolo spracované do kože a dočkali sme sa aj takého prepychu, akým je vyhrievanie predných sedadiel či elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča.Jazdné vlastnosti na ceste a v teréne
D-Max s pohonom všetkých štyroch kolies disponuje možnosťou výberu pohonu priamo počas jazdy pomocou otočného voliča dostupného na dosah pravej ruky. Počas jazdy si viete vybrať medzi pohonom predných kolies 2H (ten budete používať najčastejšie) a všetkých kolies 4H. 4H zlepšuje stabilitu automobilu, na bežných cestách sme však výrazný rozdiel nespozorovali, pretože auto samotné je široké, ťažké a dostatočne robustné na to, aby vždy pevne držalo na vozovke.Motor, ktorý treba chápať
Pod kapotou pracuje nový 1,9-litrový naftový motor s výkonom 120 kW a 360 Nm krútiaceho momentu, vodič ho ovláda cez 6-stupňový automat. Aj keď sa do D-Maxu neleje syntetická močovina, motor spĺňa normu Euro 6. Nemá zmysel porovnávať motor s naftami v bežných esúvečkach, pretože D-Max útočí na odlišné cieľovky a predovšetkým má odlišné zámery. Naftový motor v tomto prípade nie je kultivovaný, ani tichý, automatika radí s výraznými oneskoreniami dokonca aj v manuálnom režime. Počas plynulej jazdy motor točí iba tesne nad tisíc otáčkami – a to sa bavíme o silnom naftovom motore, ktoré bežne neradno podtáčať. Odmenou za vibrácie, oneskorené preraďovanie a zvýšenú hlučnosť je výborná spotreba, ktorá počas testu dosahovala iba 9 l/100 km a schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony. Nosnosť je nadštandardných 1225 kg a schopnosť prechádzať terénom je priam fascinujúca – práve vďaka motoru, ktorý sa chvíľami nespráva podľa očakávaní väčšiny.D-Max na imidž? Nie, ale dostanete ho v cene
Existujú „pickupy“ a pickupy. „Úžitkové autá“ a úžitkové autá. D-Max patrí medzi posledných Mohykánov, pretože namiesto imidžu stavia na praktickosti a odolnosti, hoci by sme neradi podceňovali schopnosti jeho estetickejších konkurentov. Isuzu hrá do kariet cena, propagovaná záruka a skúsenosti s úžitkovými off-roadovými vozidlami. Zaujímavosťou je, že hoci D-Max nestavia na imidži a asi nikto si ho nebude kupovať kvôli estetike, v skutočnosti ju dostanete ako akýsi bonus – skrátka za týmto autom sa otočí každý.KLADY
Ľahké riadenie; výhľad z kabíny; nízka spotreba; terénne jazdné vlastnostiNEGATÍVA
Hlučný chod motora; tvrdé plasty v interiéri; chýbajúce automatické svietenieTECHNICKÉ ÚDAJE Isuzu D-Max 1.9 Double Cab
Motor Euro 6, preplň. naftový R4, 1898 cm³Výkon 120 kW (163 k) pri 3600 ot./min
Krútiaci moment 360 Nm pri 2000-2600 ot./min
Pohon a podvozok: pohon všetkých kolies; 6-st. automatická prevodovka; vpredu dvojité trojuholníkové priečne rameno vzadu tuhá náprava s listovými perami. Predné kotúčové brzdy s vnútorným chladením, zadné bubnové. Pneu 245/75 R16 vpredu aj vzadu.
Rozmery korby: 155×153×112 cm
Rozmery: 5295 × 1860 × 1795 mm, rázvor 3095 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 2034/3000 kg, objem nádrže 76 l.
Najvyššia rýchlosť 180 km/h
Spotreba 9,3/ 6,9/ 7,8 l/100 km
Emisie CO₂ : 205 g/km
Cena od/testované auto 27 880 / 34 812 eur
Konkurenti: Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?
Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.AKTUALITA
Nové radary vystrašili vodičov: takéto pokuty tu ešte neboli!
Na Slovensku za to môžete dostať pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania na 2 roky.
Prognózy ukazujú na rýchle šírenie v celej Európe.LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD
Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj HrivnákVýpadok Slovensko.sk
Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.