Advertisement

Advertisement

Ukážka z aktuálneho čísla: Test Kia Picanto 1,2 MPI GT Line

Posledná edícia najmenšieho modelu kórejskej automobilky pomaly dospieva, no zároveň sa stáva mladšou. Kia Picanto 1,2 GT Line poteší opticky, a tak trocha aj dynamicky.
Vydané  Text: 


Advertisement
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Na vrchole ponuky Kie Picanto je športovo orientovaná verzia GT Line, ktorá sa pokúša vyťažiť zo záujmu o špičkový model s pohonom zadných kolies Stinger GT. Napokon aj Kia sa snaží poskytnúť svojim fanúšikom korenisté modely, napokon za sesterským Hyundaiom, ktorý onedlho ponúkne ostrý hot-hatch i30 N, nemôže zaostať. Hoci v tomto prípade nečakajte žiadne plamene z výfuku, ani maximálny výkon na úrovni dvesto koní.

Pod malou kapotou pracuje v prípade verzie GT Line atmosférický štvorvalcový motor s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 62 kW (84 koní) pri 6 000 otáčkach za minútu. Z toho vyplýva povinnosť vytáčať motor v prípade, že chcete spárovať dizajn auta s dynamikou.

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Pocitovo je malá Kia celkom čiperná a obratná, základná hmotnosť je hlboko pod hranicou jednej tony, kolesá v rohoch karosérie sa postarajú o ochotu zatočiť aj vo vyšších rýchlostiach do zákruty. No najviac oceníte parkovanie, nielen rozmery, ale aj polomer otáčania je veľmi dobrý.

KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto
KIA Picanto GT-Line, oficiálna fotografia výrobcu


Celý test KIA PICANTO GT-LINE nájdete v aktuálnom vydaní časopisu AUTO MOTOR A ŠPORT 10/2017, ktorý je už v predaji.
Auto Motor a Šport 10/2017
KIA Picanto GT-Line, oficiálne foto









Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.