Aktualita

HOTOVO – A dealeri nebudú mať čo jesť: BMW ich pri predaji bude obchádzať

Automobilka tvrdí, že zmena prinesie výhody ako pre zákazníkov, tak aj pre samotných výrobcov. Časový rámec sa však stále mierne posúva.

BMW pripravuje v Európe zásadnú zmenu v spôsobe predaja svojich vozidiel. Po úspešnom zavedení agentúrneho modelu predaja pri značke Mini sa automobilka rozhodla tento prístup zaviesť aj pre značku BMW. Bude to to znamenať úplnú transformáciu predajného modelu, ktorý bude mať za cieľ nielen úsporu nákladov, ale aj zjednodušenie procesov a zlepšenie zážitku zákazníkov pri nákupe.

Automobilka tvrdí, že zmena prinesie výhody ako pre zákazníkov, tak aj pre samotných výrobcov. Pôvodne sa plánovalo, že nový model predaja bude zavedený začiatkom roka 2026, avšak termín sa zatiaľ presúva na neurčito. BMW však potvrdilo, že implementácia určite prebehne, aj keď presný časový rámec a poradie trhov ešte nebolo oznámené.

Mini už úspešne spustilo priamy predaj v Taliansku, Poľsku a Švédsku, a neskôr plánuje rozšíriť tento model aj na ďalšie trhy. Podľa Jochen Gollera z BMW Group je odozva na nový systém veľmi pozitívna. Dodal, že proces od získania zákazníka až po odovzdanie vozidla funguje bez problémov a tento model sa osvedčil ako správny krok pre budúcnosť.

Nový model predaja znamená, že predajcovia už nebudú vlastniť vozidlá ani určovať ceny. Ich úlohou bude skôr sprostredkovanie služieb pre zákazníkov, zatiaľ čo BMW si ponechá kontrolu nad skladmi, cenotvorbou a marketingovými aktivitami. Predajcovia však budú odmeňovaní fixnou províziou z predaja.

Tento model umožňuje výrobcovi lepšiu kontrolu nad cenami a priamy kontakt so zákazníkom, čo môže znížiť distribučné náklady o desať percent. Prakticky to vlastne znamená, že menia aj pravidlá trhu a eliminujú sa časté zľavy, ktoré sú neoficiálne k dostaniu v prípade, že sa zákazník nie je lenivý opýtať.