Novinky z dielne Cupra

No Driver, No Cupra. To je hotový med pre uši

Existuje značka, ktorá dokáže dizajnom vyraziť dych viac než Cupra? Nový koncept Tindaya posúva hranice predstavivosti na úplne novú úroveň. A nezostane len pri vízii!

Hotový med na uši, keď v dnešných časoch počujete šéfa značky povedať, že prepojenie vodiča a automobilu je dôležité. A to až natoľko, že vznikne slogan No driver, no Cupra, teda Bez vodiča nie je Cupra. 

Koncept Cupra Tindaya, ktorý sa predstavil verejnosti na mníchovskom autosalóne stelesňuje predstavy, sny a ambície značky Cupra, ktoré sa však majú jedného dňa pretaviť do reality. Tindaya je pomenovaná po sopečnom vrchu na ostrove Fuerteventura, ktorý patrí medzi Kanárske ostrovy. Prečo? Lebo skalný masív hrá rovnakými medenými farbami, aké sú typické práve pre značku Cupra.

Prečo je koncept Tindaya taký dôležitý? Predstavuje totiž revolúciu v DNA značky a zo všetkého najviac si ctí emócie. Nebojte sa, na rebelskom charaktere značky sa nemení vôbec nič ani napriek tomu, koľko pokročilých udržateľných materiálov sa na vozidle používa.

Úplne nový svetelný podpis, dychberúce animácie pri prebúdzaní auta k životu, dlhý žraločí nos a prekvapivé prvky na karosérii, ktoré pútajú pozornosť, ale zároveň navzájom pôsobia harmonicky.

Interiér je rovnako ohromujúci, plný nových nápadov a interpretácií dokonalého spojenia medzi vodičom a strojom. Digitálny svet sa stretáva s fyzickým, takže na jednej strane má vodič k dispozícii 24-palcovú obrazovku, ale na druhej má na volante a stredovej konzole k dispozícii fyzické ovládače, ktorých ovládanie neodpútava pozornosť od jazdy.

Centrom ovládania vozidla je klenot – senzorické rozhranie zo skleného hranola, ktoré prebúdza vozidlo k životu, umožňuje nastavovanie jazdných režimov a vytvára celkovú atmosféru v kabíne. Interakciu s vozidlom umocňuje plynulé spojenie so svetlom, zvukom a digitálnymi vizuálnymi efektami. K dispozícii sú tri charakteristické režimy, pričom každý transformuje užívateľské rozhranie podľa vhodnosti na daný štýl jazdy alebo náladu.

Dokonalé proporcie:

  • Zasklená časť karosérie tvorí tretinu bočného profilu.
  • Dĺžka: 4,72 metra
  • 23-palcové kolesá
  • Zadná digitálna maska – svetlá sa akoby vznášajú v priestore
  • Výrazný difúzor
  • Zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy
  • Vodič v centre diania
  • Vrstvený prístrojový panel
  • Displej s uhlopriečkou 24 palcov
  • Satelitné tlačidlá na volante pre dokonalé ovládanie bez rozptyľovania
  • Stredová konzola ako chrbtica kokpitu
  • Fyzické tlačidlá
  • Škrupinové sedadlá CUPBucket

Cupra Raval

Bližšie k realite

Na autosalóne IAA v Mníchove sa predstavila ešte jedna Cupra, ktorá je oveľa bližšie k realite. Jej tvary zostali síce umne zamaskované, no poznáme prvé detaily!

Cupra Raval berie inšpiráciu od jednej z najviac ikonických a dynamických štvrtí Barcelony. Je to totiž dynamický mestský hatchback so všetkými predpokladmi na to, aby zdvihol pulz ako posádke v aute, tak aj okoloidúcim pri pohľade naň. 

Raval stojí na platforme MEB+. Je to budúci menší súrodenec modelu Born, ktorý stavil pre zmenu na pohon prednej nápravy. Na dĺžku meria iba 4 metre, no vďaka mimoriadne premyslenému konceptu kabíny poskytne posádke nečakane veľa priestoru. Množstvo prvkov výbavy preberá Raval z áut z vyššieho segmentu.

Ako vždy pri značke Cupra, aj Raval kladie dôraz na dynamiku. Jeho podvozok je oproti štandardu platformy znížený o 15 mm, progresívne riadenie je už v základe a k dispozícii je aj športový stabilizačný program ESC Sport. 

Vrcholná verzia Raval VZ dosahuje maximálny výkon až 166 kW (226 k) a s jeho prenosom na vozovku pomáha samosvorný diferenciál VAQ. K dispozícii sú aj adaptívne tlmiče DCC Sport, škrupinové sedadlá CUPBucket a stabilizáciu si na verzii VZ dokážete úplne vypnúť.

Na výber budú dve veľkosti batérie a niekoľko výkonových verzií, aby si mohol vybrať každý. Cupra Raval sa dostane na náš trh už v roku 2026.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.