Aktualita
K týmto značkám áut sa zákazníci vracajú najčastejšie. Lojálny sú im dlhé roky
Opakovaní zákazníci sú pre biznis veľmi cenní, pretože vytvárajú stabilný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Niektoré značky majú zákazníkov, ktorí sa k nim pravidelne vracajú, pričom v dnešnej dobe je veľmi ťažké si takúto skupinu získať. Tohtoročná štúdia JD Power US Automotive Brand Loyalty v USA ukazuje, ktoré automobilky dosahujú najvyššiu mieru vernosti zákazníkov. Štúdia sa zamerala na päť segmentov, vrátane dvoch prémiových a troch bežných kategórií.
V segmente prémiových áut sa na prvom mieste umiestnilo Porsche, ktoré malo až 58,2 % zákazníkov vracajúcich sa k tejto značke. Mercedes-Benz obsadil druhé miesto s 49,7 % vernými zákazníkmi. V segmente prémiových SUV sa najväčšou vernosťou pýši Lexus, ktorý dosiahol 57,4 %, zatiaľ čo BMW nasledovalo v tesnom závese s 54 % vernosťou svojich zákazníkov.
V masovom segmente automobilov sa zákazníci najčastejšie vracajú k Toyote, kde by 62 % zákazníkov opäť zvolilo túto značku, aj keď došlo k medziročnému poklesu o 0,5 %. Honda skončila na druhom mieste s 55,5 % vernosti, pričom v segmente SUV dominovala Honda s rovnakým číslom – 62 %, nasledovalo Subaru s 60,6 % zákazníkov, ktorí sa vrátili.
V segmente nákladných vozidiel je lídrom Ford, ktorý dosiahol najvyššiu mieru lojálnosti so 66,6 %, čo je nárast oproti 65,1 % v roku 2024. Zaujímavé je, že na druhom mieste neskončili v USA populárne Chevrolet, Ram alebo GMC, ale Toyota, ktorá dosiahla 61,2 %, čo tiež predstavuje nárast oproti minulému roku.
Segment | Prvý | Druhý |
---|---|---|
Premium Car | Porsche (58,2%) | Mercedes-Benz (49,7%) |
Premium SUV | Lexus (57,4%) | BMW (54,0%) |
Mainstream Car | Toyota (62,0%) | Honda (55,5%) |
Mainstream SUV | Honda (62,0%) | Subaru (60,6%) |
Mainstream Truck | Ford (66,6%) | Toyota (61,2%) |
Napriek niektorým dobrým výsledkom v jednotlivých segmentoch, celková miera vernosti značkám klesla pod 50 %. Tyson Jominy z JD Power uviedol, že zmeny na trhu, ako väčšia dostupnosť modelov, rôzny vek produktov a agresívne ponuky stimulov, spôsobili pokles vernosti na 49 %. Táto štúdia vychádza z údajov medzi septembrom 2024 a augustom 2025 a hodnotí lojalitu zákazníkov na základe ich výberu rovnakých značiek pri kúpe nového vozidla.