TEST Alfa Romeo Junior Hybrid Speciale: „Hello, brother from another mother“. Za menej dostanete viac?
Svet mestských crossoverov sa rozrástol o ďalší model – Alfa Romeo Junior. Talianska automobilka, známa citom pre eleganciu a nadčasový dizajn, prináša model, ktorý dopĺňa hierarchiu tohto segmentu. Junior je najmenším SUV značky, radí sa pod väčšie Tonale a Stelvio.
Na rozdiel od týchto modelov však Junior nie je produktom vyvíjaným čisto v dielňach Alfy Romeo. Využíva rovnakú platformu ako koncernoví súrodenci Jeep Avenger, Opel Mokka či Peugeot 2008. „Hello, brother from another mother,“ chcelo by sa mi povedať. Ako si teda Junior získa zákazníkov v tak silnej konkurencii? Dokáže ponúknuť to, čo od Alfy Romeo očakávame? Podľa mňa áno. Minimálne po dizajnovej stránke Junior okamžite púta pozornosť. Už na prvý pohľad je jasné, že ide o Talianku – klasické línie, jemné odkazy na históriu značky a pritom moderný štýl SUV karosérie.
Exteriér
Na testovanom vozidle skvele vynikla modrá príplatková farba Navigli, ktorá síce pôsobí viac do zelena, no na auto sa hodí výborne. Auto, najmä ak naň zasvieti priame slnko, vyzerá skvele. Za príplatok je možné mať aj dvojfarebné lakovanie – čierny A-stĺpik a strechu. V prednej časti zostal zachovaný typický svetelný podpis a to v podobe LED svetlometov. Tie majú samozrejme automatickú funkciu prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, ktorá funguje dobre a počas testovania sa mi nestalo, že by svetlá v nejakej situácii zaváhali. Áno, niektoré automatické svetlá od iných výrobcov majú aj v roku 2025 problém fungovať správne a neoslepovať protiidúce vozidlo.
Pri “stretávačkách” by som ale privítala o niečo širší svetelný kužeľ, ale nie je to nič, čo by dehonestovalo prácu svetlometov. Z dizajnových zmien na prednej časti stojí za zmienku nové umiestnenie ŠPZ – už nie na kraji nárazníka, ale v strede. Dôvodom sú bezpečnostné regulácie, no dizajnéri to zvládli so cťou. Na výber tu máme hneď tri rôzne druhy prednej masky, čo má pre zarytých fanúšikov značky asi pôsobiť ako taká malá náplasť. Myslím, že sa to podarilo a aj takto si Junior zachováva povestný „Alfa look“.
Pri pohľade z profilu zaujme mierne zvažujúca sa strecha, čierne lakovaný C-stĺpik s emblémom draka a plaketka Speciale na prednom blatníku. V blatníkoch sa ukazujú 18-palcové disky v ikonickom dizajne značky, obuté na pneumatikách 215/55. Tento rozmer je podľa mňa ideálny – poskytuje dostatočný grip a zároveň tlmí nerovnosti, aj keď je podvozok naladený mierne tvrdšie. Vo vyšších výbavách sú dostupné až 19- či 20-palcové kolesá, no osobne by som ostala pri osemnástkach. Malým sklamaním je riešenie zadných kľučiek integrovaných v hornej časti dverí. Áno, dizajn je dizajn, no klasická kľučka by bola praktickejšia – keď môže byť vpredu, prečo nie aj vzadu?
Zadná časť nesie moderné LED svetlá v čiernom housingu, ktoré sa tiahnu po celej dĺžke kufrových dverí. Ostrá línia vrchnej časti svetlometov je naozaj ostrá a vyčnieva do priestoru, tak opatrne pri otváraní kufra! S týmto by som do zubov ozaj nechcela schytať. Na kufrovej časti mi trochu kazí dojem zadný stierač, ktorý mohol byť elegantne ukrytý hore pod spojlerom, ale je len klasicky nasadený na spodnej časti. Jemnú športovosť dodáva dvojitá koncovka výfuku a červené lemovanie spodnej časti nárazníka – jednoduchý trik, ktorý výrazne oživuje celkový vzhľad. Junior si len tak so žiadnym iným autom nepomýlite.
Interiér
Vnútri je na prvý pohľad jasné, že Alfa si nenechala „kecať“ do interiéru od koncernových súrodencov. Krásne spracované výduchy klimatizácie, športové čierno-červené sedačky a čierne čalúnenie kabíny okamžite navodia pocit, že sedíte v Alfa Romeo. Výduchy ventilácie sú navyše podsvietené, čo pridáva na prémiovom dojme. Toto sú presne tie detaily, ktoré vás budú baviť vždy, keď sadnete do auta. Po usadnutí za volant si nájdete ideálnu polohu veľmi rýchlo. Samotný volant so športovým tvarom a pádlami padne do ruky okamžite. Za ním sa nachádza digitálny prístrojový panel (10,25 palca), rovnako veľký displej má aj infotainment. Pozitívom je, že displej infotaimentu je zapustený v palubovke a nepôsobí ako rušivý „tablet“, ktorý niekto len tak hodil na palubnú dosku. Áno, displej je trochu nižšie, ale zvyknete si na to veľmi rýchlo. V dnešnej dobe za mňa dobré, nenásilné riešenie.

Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!