Aktualita

Kontroverzný dizajn novej iX3 môžeme očakávať aj v ďalších modeloch značky BMW

Podľa zástupcov značky ide o výrazný technologický posun, ktorý je natoľko zásadný, že bez jeho prenesenia by ponuka pôsobila zastarane.

BMW sa pripravuje na výraznú zmenu vo svojej ponuke a kľúčom k nej je nová platforma Neue Klasse, na ktorej stojí aj najnovšie predstavený model BMW iX3. Automobilka plánuje v priebehu nasledujúcich dvoch rokov predstaviť vyše štyridsať nových alebo modernizovaných modelov a spolu s nimi zaviesť úplne novú digitálnu architektúru.

Podľa zástupcov značky ide o výrazný technologický posun, ktorý je natoľko zásadný, že bez jeho prenesenia by ponuka pôsobila zastarane. Hlavný predstaviteľ projektu Mike Reichelt prirovnal Neue Klasse k preskočeniu jednej modelovej generácie, čo vysvetľuje potrebu aplikovať novinky naprieč celým portfóliom vozidiel.

Máme sa na čo tešiť

Neznamená to však, že sa budú meniť karosérie už existujúcich áut. Nemecká automobilka plánuje implementovať najmä digitálne prvky ako nový dizajnový jazyk, panoramatický systém iDrive, asistenčné funkcie či vylepšené online aktualizácie. Súčasťou sú aj nové prvky kybernetickej bezpečnosti a využitie umelej inteligencie na spríjemnenie aj zjednodušenie jazdy.

Podľa zástupcov značky ide v prípade iX3 o výrazný posun, ktorý je natoľko zásadný, že bez jeho prenesenia by ponuka pôsobila zastarane.

Dizajnový jazyk má byť jednotný aj v interiéri

Model iX3 je prvým softvérovo definovaným automobilom značky. Jeho základ tvoria štyri výkonné počítačové jednotky, nazývané aj ako „supermozgy“. Tie znižujú počet riadiacich modulov a prinášajú väčšiu rýchlosť aj efektivitu. Kľúčová jednotka „Heart of Joy“ riadi pohon, rekuperáciu, brzdy aj riadenie a dokáže spracovávať dáta desaťnásobne rýchlejšie než doteraz.

Ďalšie jednotky sa starajú o asistenčné systémy vodiča, infotainment a komfortné funkcie. Výsledkom je nielen vyšší výkon, ale aj úspora hmotnosti približne o tridsať percent a odstránenie zbytočnej kabeláže. BMW zároveň plánuje zachovať niektoré tradičné ovládacie prvky, napríklad obľúbené otočné koliesko na hlasitosť, ktoré zákazníci podľa prieskumov stále vysoko oceňujú.

Podľa zástupcov značky ide v prípade iX3 o výrazný posun, ktorý je natoľko zásadný, že bez jeho prenesenia by ponuka pôsobila zastarane.

BMW iX3

Hoci automobilka neuviedla presný dátum spustenia, tempo viac než štyridsiatich noviniek za 24 mesiacov znamená priemerne jedno predstavenie každých šesť týždňov. Už najbližšie obdobie tak ukáže, ako rýchlo sa digitálna transformácia BMW pretaví do reálnych modelov na cestách. Či bude dizajn áut našim očiam lahodiaci je tiež veľmi dôležitá otázka. Už aj nová iX3 si našla početnú skupinu ľudí, ktorí jej dizajn vyslovene odsudzujú.