ZSE Drive

Vyvraciame mýty o nabíjaní: Takto sa dá s elektromobilom ušetriť viac, než si myslíte

„Koľko ťa vyjde jedno nabitie?“ Odpoveď na túto otázku je zložitejšia, než ak by sa niekto pýtal na cenu plnej nádrže. Ale paradoxne práve to dokáže byť najväčšou výhodou nabíjania.

Pri čerpacích staniciach je to jednoduché. Cena benzínu či nafty je takmer pevne daná a rozdiely medzi jednotlivými čerpacími stanicami sú relatívne malé. Je na vašej zodpovednosti, aby ste si vybrali to správne palivo pre vášho motorového miláčika. Pri elektromobilite táto starosť odpadá – elektrina je všade rovnako kvalitná a nemôžete sa stať, že svoj elektromobil nabijete nekvalitnou energiou. 

Tankovať, alebo nabíjať?

Pri nabíjaní prichádza na rad iná otázka – ako nabíjať čo najvýhodnejšie? Krása nabíjacej siete ZSE Drive spočíva práve v tom, že sa vám dokáže prispôsobiť a umožní vám minimalizovať náklady na nabíjanie. Vďaka tomu sa vám elektromobil oplatí aj vtedy, ak nemáte prístup k domácemu nabíjaniu. To je, samozrejme, úplne najkomfortnejšie a najvýhodnejšie, pričom, ak sa spoliehate čisto na energiu od ZSE, ceny za kWh sa začínajú už na úrovni 9 centov. 

Avšak aj keď sa chcete spoliehať len na verejné nabíjanie, dokážete ušetriť tisíce eur v porovnaní so spaľovacím autom. Neprajníci často používajú argument o vysokých cenách nabíjania. Je pritom pravda, že pri kombinácii ultrarýchleho nabíjania (0,59 €/kWh) a elektromobilu s vyššou spotrebou (napr. 25 kWh/100 km) sa náklady na nabíjanie (cca 14,75 € na 100 km) podobajú nákladom na tankovanie.

Na mieru vlastným potrebám

Lenže za takúto cenu budú tankovať iba zákazníci, ktorí 99 % času nabíjajú doma, a teda za minimálne ceny a s nákladmi na úrovni 2,25 €/100 km. Mali by nabíjaciu kartu ZSE Drive s programom Eco, to znamená bez mesačných poplatkov a bez viazanosti. Je vhodná pre ľudí, ktorí využívajú verejné nabíjanie iba sporadicky. Ešte dodajme, že ak by sme počítali s priemernou spotrebou 20 kWh/100 km (čo je stále nadpriemer), náklady by pri verejnom ultrarýchlom nabíjaní klesli na 11,8 €/ kWh a len na 1,8 €/100 km pri domácom nabíjaní. Ak by sa teda zákazník vybral za rok na dve dovolenky s využívaním verejného ultrarýchleho nabíjania a zvyšok by nabíjal doma, stále by ušetril obrovské peniaze. 

Pre tých, ktorí sa musia spoliehať len na verejné nabíjanie, ponúka ZSE Drive niekoľko nabíjacích programov. Vyžadujú síce istý fixný mesačný poplatok, avšak výhodou je predplatená energia a zároveň výhodnejšie ceny nabíjania. V závislosti od vášho nájazdu si môžete zvoliť program, ktorý vám vyhovuje najviac.

„Koľko ťa vyjde jedno nabitie?“ Odpoveď na túto otázku je zložitejšia, než ak by sa niekto pýtal na cenu plnej nádrže. Ale paradoxne práve to dokáže byť najväčšou výhodou nabíjania.

Skvelá online kalkulačka

A aby ste si to vedeli predstaviť ešte lepšie, na stránke zsedrive.sk nájdete aj interaktívnu kalkulačku, kde si môžete zvoliť váš ročný nájazd, spotrebu vášho aktuálneho auta, nabíjací program a následne vám kalkulačka ukáže porovnanie ročných nákladov na prevádzku spaľovacieho a elektrického auta pri využívaní 50 kW DC nabíjania. Trocha hrania a zistili sme, že už približne od nájazdu 9 500 km ročne sa oplatí zvoliť si nabíjací program Partner Safe. Od nájazdu 15 000 km ročne sa už oplatí zvoliť si program Road Safe. Ak potrebujete často a pravidelne využívať ultrarýchle nabíjanie, kúsok za touto hranicou sa oplatí rovno zvážiť aj program Flat Safe. Počet predplatených kWh stačí na nájazd približne 26 tisíc kilometrov ročne, čo je vysoký nadpriemer. S týmto programom ušetríte veľa peňazí aj oproti úspornému spaľovaciemu autu.





Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.