NOVÝ MODEL

KIA nečakane odhalila celkom nové auto. Kompaktné EV5 rozmermi zapadá medzi modely EV6 a EV9, lenže určené je pre potreby miléniových rodín v Číne

Kia predstavila svoje plne elektrické kompaktné SUV Kia EV5 na autosalóne v Čcheng-tu 2023. Tamojší trh je lukratívny snáď pre všetky globálne pôsobiace automobilky pre prudko rastúcu životnú úroveň obyvateľstva.

Kia EV5 prináša novú éru elektrickej mobility do sektora kompaktných SUV, aby uspokojila potreby miléniových rodín, uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe.
Zvláštnu pozornosť si zaslúži interiér, ktorý je takmer totožný s veľkým modelom EV9.
Vydané Text: 

Automobilka Kia nečakane odhalila celkom nový automobil, na ktorého príchod sme prakticky vôbec neboli pripravení. Ide o model EV5, nové kompaktné SUV postavené už od základov ako čisto elektrické vozidlo. Veľkostne pravdepodobne vyplní medzeru medzi modelmi EV6 a EV9 – ak vám číslovanie modelov a ich hierarchické usporiadanie neladia, ste na tom rovnako ako my. Totiž, nová KIA EV5 je automobil určený pre čínsky trh, kde je aj ponuka automobilky zrejme odlišná. Nemožno však s istotou tvrdiť, že sa EV5 napokon nedostane aj do Európy, ako sme toho boli svedkami pri iných automobiloch iných značiek v minulosti.

Prečo je Čína pre automobilky zaujímavá?

Čínsky trh je pre globálne pôsobiace automobilky veľmi lukratívny z niekoľkých dôvodov. Je to výsledok predovšetkým obrovskej veľkosti trhu a rastúcej životnej úrovne obyvateľstva.

Čína je najľudnatejšou krajinou na svete s viac ako 1,4 miliardou obyvateľov. To znamená, že čínsky trh je komerčne ohromujúci a ponúka veľký potenciál pre predaj automobilov. Rastúca stredná trieda a zvyšujúca sa kúpna sila v Číne viedli k rýchlemu nárastu dopytu po vozidlách všetkých druhov a typov. Oveľa viac Číňanov ako kedykoľvek predtým si teraz môže dovoliť kúpiť automobil ako symbol svojho postavenia a naplnenie svojich potrieb pre rastúce potreby mobility. To vytvára príležitosti pre automobilky, aby získali nových zákazníkov a zvýšili svoje tržby.

Inzercia

Toto však neprišlo len tak zadarmo. Čínska vláda aktívne podporuje rozvoj automobilového priemyslu v krajine, cielene vytvára politiky a iniciatívy, ktoré stimulujú dopyt a podporujú výrobu a predaj automobilov. Patrí sem napríklad poskytovanie dotácií pre elektromobily, zníženie cla a poplatkov, ale aj údajne zavádzanie obmedzení pre import, čím sa zvýhodňujú značky vyrábajúce práve v Číne. Krajina má rozsiahlu sieť automobilových výrobných závodov a dostupnosť lacnej pracovnej sily. Mnoho automobiliek preto zriadilo výrobné závody v Číne, čo im umožňuje vyrábať vozidlá za nižšie náklady a prispôsobiť sa miestnym preferenciám a požiadavkám zákazníkov.

Navyše, čo hraje v prospech značky KIA, Čína sa stala lídrom v elektrifikácii vozidiel a podporuje prechod na ekologické mobility. Vláda ukladá prísne emisné normy a poskytuje podporu pre elektromobily. Toto vytvára nové príležitosti pre automobilky, ktoré vyrábajú elektrické vozidlá a sú schopné splniť miestne ekologické požiadavky. Výhodou značky Kia je, že jej najnovšia podvozková platforma počíta už iba s elektrickými automobilmi a jej modulárny potenciál umožňuje postaviť na ňu automobily rôznorodých rozmerov, proporcií a karosárskych vyhotovení.

Model EV5 je na rozdiel od väčšej EV9 iba päťmiestny, avšak celkové rozmery ani technické údaje o pohone výrobca neuvádza.

Inzercia


Advertisement

Tlačová správa výrobcu v hojnej miere avizuje ekologické materiály použité pri výrobe interiéru, dizajnové štýly Bold for Nature a Opposites United, prednú masku v štýle Tiger Face a ergonomicky dobre zvládnutý kokpit, ktorý v optimálnej miere kombinuje digitálne aj mechanické ovládacie prvky.

Zaujímavosťou je, že automobilka explicitne cieli na rodiny mileniálov, teda na súčasných tridsiatnikov (plus mínus).

Automobil bude k dispozícii vo farbách karosérie Snow White Pearl Clear White Starry Night Black, Magma Red, Ivory Silver, Frost Blue, Iceberg Green, Tide Blue a Shale Grey, pričom Ivory Grey je matný lak. Celkovo by malo byť podľa slov značky k dispozícii 64 farebných kombinácií.




Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023