NOVÝ MODEL

KIA nečakane odhalila celkom nové auto. Kompaktné EV5 rozmermi zapadá medzi modely EV6 a EV9, lenže určené je pre potreby miléniových rodín v Číne

Kia predstavila svoje plne elektrické kompaktné SUV Kia EV5 na autosalóne v Čcheng-tu 2023. Tamojší trh je lukratívny snáď pre všetky globálne pôsobiace automobilky pre prudko rastúcu životnú úroveň obyvateľstva.

Kia EV5 prináša novú éru elektrickej mobility do sektora kompaktných SUV, aby uspokojila potreby miléniových rodín, uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe.
Zvláštnu pozornosť si zaslúži interiér, ktorý je takmer totožný s veľkým modelom EV9.
Vydané  Text: 

Automobilka Kia nečakane odhalila celkom nový automobil, na ktorého príchod sme prakticky vôbec neboli pripravení. Ide o model EV5, nové kompaktné SUV postavené už od základov ako čisto elektrické vozidlo. Veľkostne pravdepodobne vyplní medzeru medzi modelmi EV6 a EV9 – ak vám číslovanie modelov a ich hierarchické usporiadanie neladia, ste na tom rovnako ako my. Totiž, nová KIA EV5 je automobil určený pre čínsky trh, kde je aj ponuka automobilky zrejme odlišná. Nemožno však s istotou tvrdiť, že sa EV5 napokon nedostane aj do Európy, ako sme toho boli svedkami pri iných automobiloch iných značiek v minulosti.

Prečo je Čína pre automobilky zaujímavá?

Čínsky trh je pre globálne pôsobiace automobilky veľmi lukratívny z niekoľkých dôvodov. Je to výsledok predovšetkým obrovskej veľkosti trhu a rastúcej životnej úrovne obyvateľstva.

Čína je najľudnatejšou krajinou na svete s viac ako 1,4 miliardou obyvateľov. To znamená, že čínsky trh je komerčne ohromujúci a ponúka veľký potenciál pre predaj automobilov. Rastúca stredná trieda a zvyšujúca sa kúpna sila v Číne viedli k rýchlemu nárastu dopytu po vozidlách všetkých druhov a typov. Oveľa viac Číňanov ako kedykoľvek predtým si teraz môže dovoliť kúpiť automobil ako symbol svojho postavenia a naplnenie svojich potrieb pre rastúce potreby mobility. To vytvára príležitosti pre automobilky, aby získali nových zákazníkov a zvýšili svoje tržby.

Toto však neprišlo len tak zadarmo. Čínska vláda aktívne podporuje rozvoj automobilového priemyslu v krajine, cielene vytvára politiky a iniciatívy, ktoré stimulujú dopyt a podporujú výrobu a predaj automobilov. Patrí sem napríklad poskytovanie dotácií pre elektromobily, zníženie cla a poplatkov, ale aj údajne zavádzanie obmedzení pre import, čím sa zvýhodňujú značky vyrábajúce práve v Číne. Krajina má rozsiahlu sieť automobilových výrobných závodov a dostupnosť lacnej pracovnej sily. Mnoho automobiliek preto zriadilo výrobné závody v Číne, čo im umožňuje vyrábať vozidlá za nižšie náklady a prispôsobiť sa miestnym preferenciám a požiadavkám zákazníkov.

Navyše, čo hraje v prospech značky KIA, Čína sa stala lídrom v elektrifikácii vozidiel a podporuje prechod na ekologické mobility. Vláda ukladá prísne emisné normy a poskytuje podporu pre elektromobily. Toto vytvára nové príležitosti pre automobilky, ktoré vyrábajú elektrické vozidlá a sú schopné splniť miestne ekologické požiadavky. Výhodou značky Kia je, že jej najnovšia podvozková platforma počíta už iba s elektrickými automobilmi a jej modulárny potenciál umožňuje postaviť na ňu automobily rôznorodých rozmerov, proporcií a karosárskych vyhotovení.

Model EV5 je na rozdiel od väčšej EV9 iba päťmiestny, avšak celkové rozmery ani technické údaje o pohone výrobca neuvádza.

Inzercia


Tlačová správa výrobcu v hojnej miere avizuje ekologické materiály použité pri výrobe interiéru, dizajnové štýly Bold for Nature a Opposites United, prednú masku v štýle Tiger Face a ergonomicky dobre zvládnutý kokpit, ktorý v optimálnej miere kombinuje digitálne aj mechanické ovládacie prvky.

Zaujímavosťou je, že automobilka explicitne cieli na rodiny mileniálov, teda na súčasných tridsiatnikov (plus mínus).

Automobil bude k dispozícii vo farbách karosérie Snow White Pearl Clear White Starry Night Black, Magma Red, Ivory Silver, Frost Blue, Iceberg Green, Tide Blue a Shale Grey, pričom Ivory Grey je matný lak. Celkovo by malo byť podľa slov značky k dispozícii 64 farebných kombinácií.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?