Kia nešetrí veľkými ambíciami, plánuje zmeniť mobilitu v Európe

Kia pokračuje vo svojom odvážnom procese transformácie, aby sa stala poskytovateľom riešení udržateľnej mobility zo zameraním na ľudí, planétu a zisk

Kia mieni byť poprednou značkou elektrických áut: do roku 2027 chce uviesť na trh 15 EV
Počas nasledujúcich 5 rokov investuje 22 miliárd eur
Vydané  Text: 

  • Počas výstavy „Kia Brand Summit“ uvedie Kia na európsky trh model EV9
  • Na tomto podujatí sa v priebehu troch týždňov odprezentujú inovácie v oblasti mobility, nabíjania a konektivity
  • Kia pokračuje vo svojom odvážnom procese transformácie, aby sa stala poskytovateľom riešení udržateľnej mobility zo zameraním na ľudí, planétu a zisk
  • V globálnom meradle sa Kia plánuje stať poprednou značkou elektrických vozidiel: do roku 2027 chce uviesť na trh 15 elektromobilov a v roku 2030 zvýšiť podiel predaja elektrifikovaných vozidiel na 55 % (2,38 milióna vozidiel)
  • Počas nasledujúcich piatich rokov investuje Kia vo svete 22 miliárd eur, z čoho 45 % sa vyčlení na budúce oblasti podnikania

 

Na špeciálnom samite značky v Nemecku predstaví Kia európskym zákazníkom model EV9. Zároveň pritom poskytne aktuálne informácie o odvážnej firemnej stratégii značky a predvedie najnovšie inovácie, ktoré značke pomôžu zmeniť mobilitu v Európe, či prispeje k lepšej budúcnosti pre všetkých.

Tieto oznámenia vychádzajú z úspešnej stratégie spoločnosti s názvom „Plán S“, ako aj z ambície značky stať sa poskytovateľom udržateľných riešení mobility, pri čom sa opiera o tri hlavné piliere – „ľudí“, „planétu“ a „zisk“.

Inzercia

Advertisement

Inzercia

Na základe týchto pilierov sa Kia usiluje zvýšiť hodnotu pre zákazníka prostredníctvom prístupu orientovaného na zákazníka, znižovaním uhlíkových emisií za pomoci udržateľnejších materiálov a generovaním príjmov v pozícii spoločensky zodpovednej firmy.

Po úspechu oceňovaného modelu EV6 posilňuje Kia v Európe svoj záväzok k elektrifikácii príkladným modelom EV9. Rozširujúci sa rad elektromobilov, ktoré Kia uvedie na trh do roku 2027 a zároveň je neoddeliteľnou súčasťou jej snáh, s cieľom udržať si Európu ako najväčší trh pre elektromobily tejto značky. Model EV9 prichádza na európsky trh po tom, ako Kia dosiahla za prvý kvartál rekordný objem predaja, z čoho 34,9 % tvorili elektrifikované vozidlá.

Prelomový elektromobil KIA EV9 pod čiernou plachtou

Prelomový elektromobil KIA EV9 pod čiernou plachtou

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

„Práve teraz prináša Kia do Európy moment elektrifikácie, a to nielen svojimi prevratnými elektrickými vozidlami, ale, ako vidíme na prezentácii značky, aj inovatívnymi službami, ktoré vylepšujú zákaznícku skúsenosť a pripravujú cestu pre ešte udržateľnejšie riešenia mobility,“ povedal Jason Jeong, prezident spoločnosti Kia Europe.

V globálnom meradle plánuje Kia zvýšiť do roku 2030 podiel predaja elektrifikovaných vozidiel na 55 % (2,38 milióna vozidiel) z celkového objemu predaja a stať sa poprednou značkou elektromobilov. Tento plán posilňuje Kia investovaním 22 miliárd eur počas nasledujúcich piatich rokov, z čoho 45 % bude vyčlenených na budúce oblasti podnikania, ako je napríklad robotika, elektrifikácia a autonómne riadenie.

Moment elektrifikácie v Európe

Kia ešte nikdy nemala v Európe takú silnú pozíciu ako dnes. Minulý rok tu automobilka predala 542 423 vozidiel, čo oproti roku 2021 znamenalo zvýšenie o 7,9 %. Elektrifikované vozidlá tvorili 35,9 % z tohto objemu predaja. Európa bude naďalej zohrávať kľúčovú úlohu na ceste značky Kia k jej cieľu stať sa poskytovateľom udržateľných riešení mobility. V priebehu nasledujúcich siedmich rokov chce automobilka zvýšiť množstvo elektromobilov v Európe o 28,5 %.

Model EV9, postavený na špeciálnej platforme pre elektrické vozidlá, prináša technológie, dizajn a funkcie, ktoré sú v prípade elektrického SUV tejto veľkosti a podoby nezvyčajné. Ponúkne schopnosť autonómneho riadenia 3. úrovne so systémom „AutoMode“ a „bezdotykovým“ systémom Highway Driving Pilot, ktoré budú spočiatku dostupné v Nemecku a ukazujú, čo čaká Európu v budúcnosti. „AutoMode“ je asistenčný systém vodiča od spoločnosti Kia, ktorý je možné modernizovať pomocou aktualizácií na diaľku. Kia plánuje do roku 2026 predstaviť systém Highway Driving Pilot 2, ktorý bude za určitých podmienok podporovať jazdu „bez sledovania cesty“ s konečným zámerom umožniť neskôr v budúcnosti úplne autonómnu jazdu.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

EV9 predstavuje nielen technologický zázrak a nový štandard v kategórii elektrických SUV; ide o vozidlo, kde nenájdete vegánsku kožu a ktoré vo väčšej miere využíva udržateľné a recyklovateľné materiály. Zároveň ako prvé vozidlo značky Kia ponúka aktualizácie prostredníctvom Kia Connect Store.

EV9 prichádza na trh po roku plnom ocenení a uznania pre model EV6 a značku Kia. Vozidlo EV6 získalo titul „Auto roka“, najprestížnejšie automobilové ocenenie v Európe, ako aj titul „Auto roka“ v ankete What Car? 2022 Awards, zvíťazilo vo svojej kategórii súťaže Trophée de L’argus a v rámci ocenenia Red Dot Design si za svoj progresívny dizajn vyslúžilo označenie „Najlepší z najlepších“. Okrem toho má EV6 vo svojej zbierke aj titul „Auto roka“ z Írska a Rumunska a víťazstvo v kategórii „prémiových vozidiel“ ocenenia Nemecké auto roka. V snahe získať širšie uznanie Kia nedávno počas Týždňa dizajnu v Miláne predviedla dizajnovú filozofiu „Zjednotenia protikladov“, ktorá značke v minulom roku okrem iného priniesla množstvo ocenení v súťaži iF Design Awards. To všetko zavŕšila Kia ziskom titulu „Výrobca roka“ v ankete TopGear.com Awards.

Inzercia

 

Víziu udržateľnej mobility spoločnosti Kia poháňa firemná stratégia s názvom „Plán S“. Jeho súčasťou je urýchlenie elektrifikácie s cieľom dosiahnuť do roku 2023 globálny ročný predaj 1,6 milióna batériových elektrických vozidiel a stať sa jedným z popredných výrobcov elektromobilov na svete. Zároveň zahŕňa širšie využitie konektivity automobilových funkcií a technológií autonómneho riadenia vo všetkých nových vozidlách, aby boli pripravené na budúcnosť tak ako EV9. Počnúc rokom 2025 plánuje Kia v Európe vo svojej továrni na Slovensku lokálne vyrábať malé a stredne veľké elektromobily, pretože sú hlavnými ťahúňmi predaja v tomto regióne.

Rastúci počet elektromobilov sa môže v Európe oprieť o neustále sa rozširujúcu nabíjaciu sieť, ktorá vďaka partnerstvám so spoločnosťami Ionity a Digital Charging Solutions (DCS) ponúka zákazníkom prístup k viac ako pol miliónu nabíjacích staníc v 28 krajinách. Spoločnosť Ionity dosiahla v minulom roku míľnik 430 nabíjacích parkov s 1 900 nabíjacími stanicami. Okrem toho sa v súčasnosti buduje ďalších 56, pričom sa očakáva, že do roku 2025 stúpne počet prevádzok spoločnosti Ionity na viac ako 1 000 so 7 000 nabíjacími stanicami. Na druhej strane, spoločnosť DCS ponúka v Európe vyše 500 000 nabíjacích staníc, vďaka čomu je najväčšou nabíjacou sieťou v tomto regióne.

Kia uvažuje aj nad rámec samotných vozidiel, aby prispela k vytvoreniu lepšej budúcnosti. Pokročilými riešeniami konektivity môže model EV9 pomôcť posilniť európsky energetický priemysel vďaka technológii V2G, ktorá umožňuje prenos energie z vozidla do siete. Vozidlá ako EV9 tak môžu uchovávať energiu získanú z obnoviteľných zdrojov a posielať ju späť do elektrickej siete. To znamená, že batéria modelu EV9 by mohla potenciálne slúžiť ako úložisko, čo urýchli a rozšíri využívanie zelenej energie.

V Nemecku nadviazala Kia Europe partnerstvo so startupom železničnej spoločnosti Deutsche Bahn (DB), firmou encore, aby vytvorili systémy uchovávania energie na báze druhotného využitia batérií demontovaných z elektrických vozidiel Kia. Úspešne vyvinuli prvý spoločný pilotný projekt, ktorý v auguste 2022 predstavili v Berlíne. Väčšina batérií spoločnosti Kia je pripravených na druhotné využívanie. Prostredníctvom týchto batérií začal menovaný startup po úspešnom ukončení svojej pilotnej fázy dodávať zákazníkom hotové systémy uchovávania energie na báze druhotného využitia batérií.

V Holandsku spolupracuje Kia s vládou na projekte prednostných bezpečnostných služieb (Safety Priority Services), ktoré majú za cieľ poskytovať účastníkom cestnej premávky viac a lepších bezpečnostných upozornení vo vozidle, a to prostredníctvom prístrojového panela alebo navigačného systému vozidla. Cieľom tohto projektu je zlepšiť mobilitu a bezpečnosť pre všetkých účastníkov cestnej premávky, pričom má potenciál poskytnúť kľúčové poznatky, ktoré by sa mohli využiť v ďalších krajinách.

Udržateľná budúcnosť s priestorom na jedinečné zážitky z jazdy

V snahe postaviť sa do čela budúceho trhu mobility a vyvíjať udržateľné produkty identifikovala Kia ako štyri hlavné vlastnosti svojich produktov služby konektivity, technológiu autonómneho riadenia, výkon a dizajn.

Aspekt udržateľnosti podčiarkuje použitie 34 kilogramov ekologicky šetrných materiálov v rôznych častiach modelu EV9. Kia plánuje do roku 2023 zvýšiť podiel recyklovaných plastov používaných v nových vozidlách o 20 % a podporuje globálnu ekologickú neziskovú organizáciu The Ocean Cleanup pri zbere plastového odpadu z oceánov. Ten sa v roku 2024 opätovne využije pri výrobe príslušenstva do vozidiel a v roku 2026 pri výrobe automobilových dielov.

Kia bude pokračovať v znižovaní uhlíkových emisií, aby do roku 2045 dosiahla ich čistú nulovú hodnotu na všetkých úrovniach hodnotového reťazca vrátane dodávok, výroby, logistiky a likvidácie, ako aj na úrovni používania zo strany zákazníka. Okrem toho sa v rámci spoločnosti zavádzajú inovácie na zvýšenie energetickej hustoty akumulátorov (aby ponúkali rýchlejšie nabíjanie, dlhší dojazd a nižšiu hmotnosť) pri súčasnom úsilí znížiť do roku 2026 celkové náklady na akumulátory o 25 % oproti cenám z roku 2018.

Konektivita je neoddeliteľnou súčasťou prechodu značky Kia k vývoju softvérovo definovaných vozidiel (SDV). Cieľom je vyvíjať softvér, ktorý by integrovane ovládal rôzne systémy a mechanizmy, urýchliť proces vývoja vozidiel, znížiť súvisiace náklady a umožniť využívanie osobne prispôsobených automobilových služieb. Vozidlá SDV budú od roku 2025 podporovať dátový cloud pre pripojené vozidlá. To zahŕňa prístup k službám na báze údajov a aktualizáciám na diaľku, vďaka ktorým zákazníci môžu modernizovať svoje vozidlá podľa vlastných preferencií.

Kia plánuje zamerať svoje schopnosti na zážitok z jazdy a odlíšiteľný dizajn ako kľúčové prvky konkurencieschopnosti produktov. Už čoskoro sa model EV9 dočká vysokovýkonnej verzie GT, ktorá po vzore EV6 GT nadviaže na športový imidž značky. Z dizajnového hľadiska bude Kia naďalej prinášať používateľsky príjemný dizajn vychádzajúci z filozofie „Zjednotenia protikladov“.

Zdroje: Kia Blog








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.