Volkswagen výrazne zlepší platformu MEB. Dojazdom dokonca predbehne niektoré spaľovacie autá.

Elektrická platforma MEB od Volkswagenu dostane už čoskoro zásadné vylepšenia. Poukne špičkový dojazd a extrémne rýchle nabíjanie.
Vydané  Text: 
Modulárna platforma MEB z dielne Volkswagenu sa do sériových modelov prvýkrát dostala už v roku 2019. Prvým autom postaveným kompletne ako elektromobil bol Volkswagen ID.3, ktorý už v budúcom roku dostane modernizáciu. S tým pravdepodobne ide ruka v ruke aj modernizácia samotnej stavebnice, na ktorej je malý elektromobil postavený. Volkswagen totiž poodhalil svoje plány v oblasti elektromobility. Tie vsádzajú na platformu s označením MEB+. ### Viac ako 670-tisíc elektromobilov Modular Electric Drive System, alebo MEB, je dnes k dispozícii piatim automobilkám spadajúcim pod koncern VW. Celkovo bolo na tomto podvozku vyrobených a dodaných už viac ako 670-tisíc vozidiel, pričom majoritná väčšina, až viac ako 500-tisíc, pripadá na rodinu modelov ID. od Volkswagenu. Ešte pred vývojom samotnej elektrickej platformy si vedenie koncernu stanovilo jasný cieľ. MEB musí byť modulárna, ponúkať konkurencieschopný dojazd a byť schopná každodenného využívania. Koncern už v tej dobe mal bohaté skúsenosti s modulárnou platformou MQB, ktorú využívajú spaľovacie modely naprieč takmer všetkými jeho značkami.

Každý má svoje ID. Predstavujeme Volkswageny novej generácie

Niečo pre každého? Pri spaľovacích modeloch automobiliek je to bežné. Ale pri elektromobiloch? Tam vám niečo podobné ponúkne iba Volkswagen a jeho rodina modelov ID.

Vedomosti z vývoja MQB sa podarilo aplikovať aj do elektrického sveta a vznikla tak modulárna platforma, ktorá sa dnes nachádza v malých autách, ako napríklad VW ID.3, vo veľkých SUV (čínsky VW ID.6), v športových modeloch (CUPRA Born) a tiež v úžitkových a rodinných autách typu VW ID. Buzz. Cieľ sa teda podarilo naplniť a po rokoch od uvedenia na trh je čas na modernizáciu.

VW odkladá rozhodnutie o továrni na batérie vo východnej Európe

Skupina Volkswagen odkladá svoje rozhodnutie o tom, kde umiestni plánovanú gigatováreň na batérie pre elektromobily.

### Dojazd až 700 kilometrov V nasledujúcich rokoch sa Volkswagen zameria na výrazné investície do elektromobility a predovšetkým do rozvoja platformy MEB+. Medzi významné vylepšenia by sa mal zaradiť predovšetkým dojazd. Vďaka použitiu modernizovaných článkov, tzv. Unit Cell, dôjde k posunutiu hornej hranice akčného rádiusu až na 700 kilometrov. Aktuálne je napríklad s modelom ID.3 s batériou s kapacitou 77 kWh možné na jedno nabitie podľa WLTP prejsť až 550 kilometrov.
Dojazd až 700 kilometrov či nabíjací výkon až 200 kW by mohli byť pre mnohých zákazníkov rozhodujúcim faktorom.
Okrem dlhšieho dojazdu sa chce Volkswagen so svojou elektrickou platformou pobiť aj o zákazníkov, ktorí pravidelne jazdia dlhé trasy. Chce to dosiahnuť zvýšením maximálneho nabíjacieho výkonu až na 175 či 200 kW v závislosti od zvoleného modelu. Tu však smelé plány koncernu nekončia. Do roku 2026 má dôjsť k odhaleniu ďalších desiatich modelov VW. Do tohto množstva je započítaný aj lacný elektromobil s cenovkou približne 25-tisíc eur, ktorý načrtla štúdia ID. Life. Následne by sa mal koncern zamerať na projekt Trinity, ktorý už počíta s úplne novou elektrickou platformou SSP (Scalable System Platform).

VW ID. LIFE od Jozefa Kabaňa ukazuje, ako bude vyzerať segment malých elektrických áut do 20 tisíc euro za 4 roky

Štúdia Volkswagen ID. LIFE poodhaľuje akým smerom sa bude uberať segment malých mestských áut v najbližších rokoch. Stojí na novej podvozkovej platforme, ktorú bude v budúcnosti využívať aj nástupca Fabie.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.