Nový Volkswagen T-Roc sa mení na „malý Tiguan“. Prečo je o 8 000 € drahší než predchodca?

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

Nový Volkswagen T-Roc vstupuje do éry, ktorá zrejme definitívne pochová manuálne prevodovky v kompaktných SUV. Volkswagen sa rozhodol ísť naplno cestou automatov a mikrohybridov, pričom nová generácia T-Rocu prináša zásadné zmeny, ktoré rozdelia fanúšikov značky. Väčšie rozmery, vyššia cena a 48V mikrohybridný systém – to všetko mení doteraz známy recept na úspech.

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

Väčší, ťažší, modernejší

Keď sa prvýkrát objavil v roku 2017, T-Roc sa stal symbolom ľahkého a všestranného SUV pre každodenné jazdenie. Odvtedy však automobilový svet prešiel radikálnou zmenou – a nový Volkswagen T-Roc 2025 na ňu reaguje po svojom. Karoséria narástla o 12 centimetrov, celková dĺžka dosiahla 435 cm a kufor má teraz 465 litrov, čo je o 20 litrov viac ako predtým. Výrobca tak posúva T-Roc na hranicu segmentu kompaktných SUV, kde sa už dotýka väčšieho Tiguanu.

Dizajn pritom zostal verný typickému rukopisu Volkswagenu – precízne línie, robustný postoj a čistý, technologicky pôsobiaci interiér. Na prvý pohľad nepôsobí extravagantne, no každý detail má svoj význam. A práve to je filozofia, ktorou sa nový T-Roc snaží obhájiť svoju vyššiu cenu.

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

Najzásadnejšou správou je, že nový Volkswagen T-Roc sa už nebude predávať s manuálnou prevodovkou. Každá verzia dostane sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorú výrobca spája s 48V mikrohybridizáciou. Ide o systém, ktorý dokáže rekuperovať energiu pri brzdení a pomáha motoru pri akcelerácii, čím znižuje spotrebu aj emisie CO₂.

Znie to ako ideálne riešenie pre mestské SUV – tiché štarty, jemné radenie a úspora paliva. No pre vodičov, ktorí milovali manuál, to znamená koniec kompromisov. Volkswagen sa týmto krokom zrejme snaží zjednotiť ponuku a priblížiť sa smerom k plne elektrickým modelom ID.

Cena, ktorá vyvoláva otázky

Kým Volkswagen T-Roc 2022 s benzínovým motorom 1.0 TSI (115 koní) a manuálom začínal na priemerných 26 825 eurách, nový Volkswagen T-Roc s rovnakým výkonom, no s automatom DSG, sa už predáva od 34 285 eur (hovoríme o španielskych cenách, pretože je to prvý trh, pre ktorý už sú známe ceny nového modelu). To je nárast o takmer 8 000 eur – a mnohí vodiči si kladú otázku, či za tieto peniaze dostanú primeranú hodnotu.

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

Základný motor 1.5 TSI sa ponúka v dvoch výkonových verziách – 115 a 150 koní – vždy s pohonom predných kolies a automatickou prevodovkou. V priebehu roka 2025 sa ponuka rozšíri o dve hybridné verzie s výkonom 136 a 170 koní, ktoré budú vychádzať z rovnakého štvorvalca. Neskôr pribudne aj T-Roc 4Motion, teda verzia s pohonom všetkých kolies, ktorá má osloviť vodičov túžiacich po väčšej istote a dynamike.

Volkswagen sa pri novej generácii T-Rocu rozhodol neísť cestou plug-in hybridov, ale zvoliť ľahšiu formu elektrifikácie – takzvanú 48V mikrohybridnú technológiu. Ide o riešenie, ktoré neumožňuje jazdu výhradne na elektrinu, no pomáha pri rozbiehaní a rekuperácii energie, čím znižuje priemernú spotrebu paliva aj emisie. V praxi to znamená, že nový Volkswagen T-Roc sa správa kultivovanejšie, plynulejšie a efektívnejšie v meste. V spojení s automatickou prevodovkou DSG vytvára dojem, akoby išlo o plnohodnotný hybrid – no bez nutnosti nabíjania. To môže byť pre mnohých vodičov ideálny kompromis medzi klasikou a budúcnosťou.

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

Interiér T-Rocu prešiel modernizáciou, ktorá sa inšpirovala väčšími modelmi značky. Nový digitálny kokpit, dotykový displej orientovaný na vodiča a kvalitnejšie materiály vytvárajú prémiovejší pocit. Volkswagen sa snažil vyhovieť požiadavkám zákazníkov, ktorí v predošlej generácii kritizovali plastové prvky. Vďaka rozšíreniu rozmerov pôsobí kabína vzdušnejšie a komfortnejšie. Nový Volkswagen T-Roc 2025 tak už nie je iba mestským crossoverom, ale pokojne zvládne aj rodinné výlety. S objemom kufra 465 litrov sa radí medzi praktickejšie vozidlá svojej triedy, čím posilňuje svoju pozíciu medzi konkurenciou ako Hyundai Kona, Peugeot 2008 či Renault Captur.

Nový Volkswagen T-Roc prichádza s automatom DSG, mikrohybridnou technológiou a vyššou cenou. Pozrite si, ako sa zmenil oproti predchodcovi, aké motory ponúkne a kedy sa objaví na Slovensku.

A čo Slovensko?

Ceny pre slovenský trh zatiaľ neboli oficiálne potvrdené, no ak sa zachová cenová politika z ostatných európskych krajín, nový Volkswagen T-Roc by mohol začínať na hranici približne 33–34-tisíc eur. Otázkou je, či sa aj u nás objaví verzia s nižšou výbavou, ktorá by model spravila prístupnejším širšiemu okruhu zákazníkov. Pre fanúšikov značky, ktorí hľadajú kompromis medzi štýlom, technológiou a praktickosťou, však T-Roc ostáva veľmi atraktívnym SUV.

Najmä keď vezmeme do úvahy, že mikrohybridné riešenie prináša úsporu paliva bez starostí s nabíjaním a automat DSG zaručuje plynulý chod. No ak vám bude chýbať manuálna prevodovka, jednoduchšia konštrukcia či dostupnejšia cena, možno sa budete nostalgicky obzerať za rokom 2022. Aj to však dokazuje, že Volkswagen T-Roc už nie je len módnym doplnkom – stal sa technologickým symbolom doby, v ktorej automat nie je voľba, ale štandard.





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!