Opel Astra má novú motorizáciu s najnižšími prevádzkovými nákladmi. Cena modelu však bude vyššia

Zákazník si musí vypočítať, či mu vyššia cena bude stáť za ušetrené peniaze pri prevádzke.
Vydané  Text: 

### Benzín, nafta, elektrina Aj v čase razantne sa zvyšujúcich cien za elektrickú energiu je prevádzka automobilu s elektrickým pohonom stále podstatne lacnejšia, ako prevádzka jeho alternatív s benzínovým alebo naftovým motorom. Dokonca aj pri náraste ceny na viac ako dvojnásobok môžu motoristi na prevádzkových nákladoch ušetriť viac ako polovicu, ak budú nabíjať svoje vozidlá doma alebo s výhodným nabíjacím programom. Celkový výpočet ekonomickej zmysluplnosti vlastníctva elektromobilu však vo výraznej miere ovplyvňuje nadobúdacia cena vozidla. Ak je rozdiel medzi benzínovou či naftovou verziou a tou elektrickou príliš vysoký, návratnosť cenového rozdielu môže trvať viac ako celý čas používania vozidla – preto sú elektromobily ešte vhodnejšie na dlhodobý prenájom alebo iné alternatívy vlastníctva. ### Elektrická Astra – hatchback aj kombi Opel uvedie na jar 2023 do predaja plne elektrickú verziu Astry, ktorá pridá štvrtú možnosť hnacieho ústrojenstva pre kompaktný hatchback a kombi. Astra je v súčasnosti k dispozícii s benzínovým, naftovým a plug-in hybridným pohonom. Astra Electric, alebo Astra-e, je založená na platforme Stellantis EMP2, rovnako ako jej súrodenecký model od Peugeotu, e-308 . Obe autá majú rovnakú 54 kilowatthodinovú batériu s novou chémiou, ktorá pozostáva z 80 percent niklu, 10 percent mangánu a 10 percent kobaltu. Maximálny dojazd pre Astru je 416 km.
### Rýchlejšia ako ostatné elektromobily Elektromotor, ktorý je výsledkom nedávnej spolupráce medzi Stellantis a japonskou spoločnosťou Nidec, dosahuje max. výkon 115 kW (156 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm, najvyššia rýchlosť je až 170 km/h (elektromobily mávajú často len 160 km/h). Vodiči si budú môcť vybrať z troch režimov jazdy – Eco, Normal a Sport. Energia sa ukladá do lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 54 kWh. Jeho 102 článkov je uložených v 17 moduloch a zabezpečujú, že nová Astra Electric dokáže prejsť lokálne bez emisií až 416 kilometrov v súlade s WLTP. Konštruktéri kládli veľký dôraz na efektívne usporiadanie a aj pri kompaktnej veľkosti akumulátora dokázali zaistiť príkladný dojazd. **Nová Astra Electric potrebuje len 12,7 kWh elektrickej energie na 100 kilometrov**, ### Elektrická Astra – ceny Opel zatiaľ neoznámil ceny Astry Electric. Môžeme však odhadovať, že cenový nárast bude zodpovedať tomu, aké sú rozdiely medzi spaľovacími verziami modelov Corsa a Mokka. V prípade modelu Corsa ide o nárast až 18 000 € (30 990 € za Corsa-e) a v prípade Mokky 17 800 € (37 790 € za Mokka-e). Ak by bol zachovaný 18-tisícový rozdiel, elektrická Astra hatchback by sa pohybovala okolo ceny 34-tisíc eur. Čisto teoreticky, ak dnes za naftu alebo benzín každý mesiac vynaložíte 300 €, rozdiel vo výške 18-tisíc eur by sa dorovnal za presne 5 rokov. Napríklad elektrický Opel Mokka-e ponúka záruku 5 rokov na samotné vozidlo a 8 rokov / 160 000 km na akumulátor. Po elektrickej Corse a Mokke ide o tretí elektromobil z kategórie osobných automobilov, avšak medzi väčšími vozidlami má elektrický pohon zastúpený v modeloch Combo-e, Movano-e, Zafira-e Life a Vivaro-e. Opel má podľa aktuálnej stratégie v pláne stať sa výhradne elektrickou automobilkou v roku 2028.
### Nemecké auto roka – GCOTY 2023 Medzičasom sa kompakt dočkal významného ocenia doma v Nemecku. Nezávislá odborná porota súťaže „German Car Awards“ zvolila model Astra a Astra Sports Tourer novej generácie za najlepšie kompaktné vozidlo v Nemecku. Porota ocenila inovatívne bezpečnostné technológie, širokú ponuku pohonných jednotiek vrátane elektrifikovaného plug-in hybridného pohonu a tiež nápaditý dizajn karosérie.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.