Mazda nakoniec podľahla tiež. Musí investovať miliardy, aby dobehla automobilky, ktoré s elektrinou začali skôr

Investícia Mazdy je zameraná na dobehnutie súperov v pretekoch o nové elektrifikačné technológie.
Vydané  Text: 
Vyzeralo to tak, že Mazda sa predsa len ubráni elektrifikácii, ale neúprosnému trendu v autopriemysle spôsobeného prísnymi európskymi reguláciami sa ujsť nedá. Mazda sa teraz bude snažiť počas niekoľkých rokov dobehnúť všetkých konkurentov, ktorí si potrebu masívnej elektrifikácie automobilov prispustili skôr a vybudovali si okolo nej zodpovedajúci ekosystém. Premeškanie niekoľkých rokov má svoje dôsledky. Mazda investuje 1,5 biliónov jenov, v prepočte približne 10,3 miliardy eur, elektrifikácie do roku 2030. Počíta s novými partnerstvami zameranými na všetko od batérií a motorov až po počítačové čipy. V snahe dobehnúť ich v celosvetových pretekoch o nové technológie bude musieť nasadiť mimoriadne intenzívne tempo. V rámci tejto stratégie sa Mazda spojí so spoločnosťou Envision AESC Group, čínskym výrobcom batérií, do ktorého investuje aj Nissan. Ďalším dôležitým bodom je partnerstvo v oblasti polovodičov s japonskou elektronickou skupinou Rohm pre pokročilé invertorové čipy. Plán japonskej automobilky má zahŕňať výrobu elektrických vozidiel v USA už v rokoch 2026-2027, čo je druhá fáza práve aktualizovaného strednodobého obchodného plánu spoločnosti, uviedol generálny riaditeľ Akira Marumoto. Marumoto v utorok odhalil nové smerovanie v revidovanom strednodobom pláne, pričom pripustil, že jeho automobilka si teraz pripúšťa väčší dopyt po elektromobiloch, než s akým počítala doteraz. Mazda teraz očakáva, že v roku 2030 budú elektromobily tvoriť 25 až 40 percent jej celosvetového predaja. To je viac oproti skorému výhľadu Mazdy, že elektromobily budú predstavovať len štvrtinu celkového objemu. Uvedenie nových modelov na trh sa začne od roku 2028 s veľkým presadzovaním elektrických batérií. Mazda už skôr uviedla, že sa okolo roku 2025 ponorí hlbšie do elektrifikácie s ďalšou novou platformou – špecializovanou architektúrou len pre elektromobily, ktorá sa dá škálovať na rôzne veľkosti. Marumoto poznamenal, že Mazda už plánuje vyrábať hybridnú verziu svojho crossoveru CX-50 v novom montážnom závode spoločnosti v Alabame, ktorý prevádzkuje spoločne s Toyotou. Spolu so zverejnením nového plánu Mazda predstavila aj návrh nového športového auta s názvom „Vision Study Model“. Odhalené kupé má siluetu pripomínajúcu RX-7 alebo RX-8. Mazda tiež predstaví nový hybridný systém, povedal Marumoto. A koncom dekády bude Mazda zvažovať aj investície do vlastnej výroby batérií.








Pokračujte na ďalší príspevok »