Koniec manuálnym prevodovkám v priamom prenose. Volkswagen spravil rázny krok, zatvára továreň na manuály

Manuálne prevodovky už zákazníkov nelákajú tak, ako v minulosti. Aj to je jeden z dôvodov prečo sa Volkswagen v Číne rozhodol ukončiť ich výrobu.
Vydané  Text: 
Aj keď sa to dnes môže zdať ešte nemožné, manuálnym prevodovkám už pravdepodobne hrá povestná labutia pieseň. Niektoré automobilky sústreďujú väčšinu svojich síl predovšetkým do výroby automatov, alebo prechádzajú plynule na elektromobilitu. Keďže elektrifikácia áut v budúcnosti s manuálom nepočíta, nastáva čas kedy výrobcovia prestávajú s ich vývojom a produkciou. Jedným z prvých automobilových výrobcov, ktorý tak urobil, je Volkswagen. ### Nie je o ne záujem Ešte pred vypuknutím paniky je dôležité dodať, že **Volkswagen už v budúcom roku zatvorí svoju továreň na výrobu manuálnych prevodoviek v Číne**. Konkrétne ide o fabriku, ktorá je v spoločnom vlastníctve Volkswagenu a čínskeho SAIC Motors. **Automobilka o tejto skutočnosti informovala v piatok 18. novembra 2022. K uzatvoreniu výrobných liniek pre manuálne prevodovky by malo podľa [agentúry Reuters](https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-saic-venture-close-manual-transmission-plant-china-2022-11-18/) prísť už v marci 2023**. Dôvodom k takto razantnému kroku má byť nízky obľuba manuálov na tamojšom trhu. **Čínski zákazníci uprednostňujú autá s automatickými prevodovkami**. Rozhodnutie o uzatvorení výroby však neprišlo zo dňa na deň. Bolo prijaté už pred niekoľkými rokmi. **Zároveň hovorca značky hovorí, že výroba áut s manuálnou prevodovkou za posledné obdobie klesla z 500-tisíc kusov ročne na 50-tisíc kusov**. Tým pádom je jasné, že udržovanie výrobnej linky v prevádzke by znamenalo pre Volkswagen ekonomickú katastrofu.
Čoraz viac ľudí opradnostňuje automatickú prevodovku.
### Čo bude ďalej? „*Celé roky dopyt zákazníkov a s ním aj naša produkcia manuálnych prevodoviek neustále klesali. Preto sa spojili akcionári s vedením podniku a rozhodli sa výrobu pozastaviť,*“ uvádza sa v liste adresovanom pracovníkom v šanghajskej továrni. **Uzatvorenie výrobných liniek sa týka priamo 250 zamestnancov**. Tí sa však nemusia obávať o svoju budúcnosť. Majú im byť ponúknuté rôzne podporné opatrenia, čo však podľa hovorcu značky nemusí nutne znamenať preradenie na novú pozíciu. **Ďalší výrobný podnik Volkswagen-FAW v severovýchodnom meste Čchang-čchun, ktorý sa taktiež zameriava aj na výrobu manuálnych prevodoviek, bude v najbližšom období ďalej pokračovať**. Je to aj napriek čoraz nižšiemu dopytu po autách s týmto druhom prevodovky. Okrem Číny je pravdepodobné, že podobné kroky sa skôr či neskôr udejú aj v iných častiach sveta. Dopyt po manuáloch rok od roku klesá v prospech automatických prevodoviek a elektromobilov. Už dnes nie je ani v Európe problém naraziť na model, ktorý v ponuke manuálnu prevodovku vôbec nemá a to aj napriek tomu, že v minulosti mal.

Tisíc koní a 7-stupňový ‚manuál‘. Mercedes-AMG dosiahol vrchol, vyrobil hyperauto určené na cesty s technikou z F1

Toto je nový MERCEDEDES-AMG ONE. Hlavný benzínový motor má objem len 1,6 litra, ale podporuje ho štvorica elektrických motorov.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.