Advertisement

Advertisement

SLOVNÍK ELEKTROMOBILISTU: Prečo má vplyv na starnutie batérie aj okamih nabíjania?

Prečítajte si zopár rýchlych faktov o elektromobilite v rubrike Slovníku elektromobilistu.
Vydané  Text: 


Advertisement
Opotrebovanie akumulátorovej batérie závisí od dvoch faktorov: veku batérie a počtu nabíjacích a vybíjacích cyklov. Aj keď elektromobil nejazdí, jeho batéria starne, čím sa znižuje maximálna kapacita a tým aj dojazd. Pre materiály batérie sú úrovne nabitia (SOC = State of Charge) približujúce sa k 0 a 100 percentám zvlášť zaťažujúce. Ak vozidlo nemusí absolvovať dlhú jazdu, **batéria sa najlepšie cíti v rozpätí SOC medzi 30 a 70 percentami.** Preto sa elektromobil nemá otrocky po každej jazde hneď pripájať na wallbox. Ak má vozidlo ísť na dlhú trasu, je optimálne ho dobiť na 100 percent SOC bezprostredne pred štartom jazdy. Čas odjazdu sa zväčša dá naprogramovať v palubnom počítači a podľa neho sa reguluje nabíjanie. **Okrem toho procesy starnutia závisia od teploty.** Opotrebovanie enormne podporuje horúčava. Preto to najhoršie, čo možno elektromobilu urobiť, je nabiť ho na 100 percent a potom ho zaparkovať na prudkom slnku.

SLOVNÍK ELEKTROMOBILISTU: Prečo nemôžeme porovnávať batériu elektromobilu s palivovou nádržou?

Akumulátor nie je len "nádržou" elektrického vozidla. Má viacero úloh.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.