Advertisement

Advertisement

Práca z domu nefunguje a každý desiaty zamestnanec dostane výpoveď. Tesla sa púšťa do radikálnych krokov

Americká Tesla na čele s Elonom Muskom sa snaží predchádzať dôsledkom zlej ekonomickej perspektívy vo svete.
Vydané  Text: 


Advertisement
„**Zastavte všetok nábor na celom svete**,“ znela štvrtková správa generálneho riaditeľa spoločnosti Tesla, Inc., Elona Muska, ktorú adresoval svojim manažérom. Americká automobilka, ktorý dnes vyrába **výhradne elektrické vozidlá** a vo veľkej miere **ťaží z popularity jej zakladateľa**, sa momentálne dostáva do nepriazne verejnosti preto, že v nasledujúcom období nebude priestorom pre uplatnenie nových špecialistov z oblasti IT, bezpečnosti a výroby, ale aj preto, že pravdepodobne na celom svete **prepustí až 10-tisíc zamestnancov**. ### Muskov e-mail pre zamestnancov Správy o tom, že Elon Musk z pozície generálneho riaditeľa **mieni prepustiť až 10 percent všetkých zamestnancov**, ktorých bolo v roku 2021 na celom svete 100-tisíc, pritom prichádzajú iba krátko po tom, čo **na verejnosť prenikol e-mail adresovaný pracovníkom automobilky**. Musk v e-maili napísal, že **každý musí byť v kancelárii minimálne 40 hodín týždenne** a kto s tým má problém, ten dostane výpoveď. E-mail s predmetom „**Aby to bolo super jasné**“ obsahoval aj nasledovné texty: * Navyše, kancelária musí byť tam, kde sa nachádzajú vaši skutoční kolegovia, nie nejaká vzdialená pseudokancelária. Ak sa nedostavíte, budeme predpokladať, že ste rezignovali. * Čím ste starší, tým viditeľnejšia musí byť vaša prítomnosť. Preto som toľko žil v továrni – aby ma tí na linke videli pracovať vedľa nich. Keby som to neurobil, Tesla by už dávno skrachovala. Musk sa pre tieto vyjadrenia stretáva s kritikou, pretože má ísť o pokračovanie v jeho agresívnom štýle komunikácie s podriadenými, ktorý je pre neho údajne príznačný. Sám **Musk v posledných týždňoch varoval pred rizikom recesie**, ale jeho e-mail s príkazom na zmrazenie náboru a zníženie počtu zamestnancov bol najpriamejším a najviditeľnejším odkazom svojho druhu od šéfa automobilky. Podľa niektorých je tento krok od Muska, ktorý je považovaný za vizionára, správny, pretože poukazuje na fakt, že práca z domu ani hybridné pracoviská nefungujú. Podľa iných ide zasa o premyslený krok, ktorým mieni Musk ušetriť peniaze na odstupnom. Ak by niektorí zamestnanci skutočne do práce neprišli a podali by výpoveď iniciatívne, podľa pracovnej zmluvy by nemali nárok na odstupné. Títo ľudia by vraj aj tak odišli skôr či neskôr, teraz by to však bolo pre automobilku „bezbolestné“.
V e-maile s názvom „pozastavte všetky nábory na celom svete“ Musk uviedol, že má „super zlý pocit“ z ekonomiky..
### Je potrebné, aby prišlo k bankrotom, tvrdí Musk Dopyt po automobiloch Tesla a iných elektrických vozidlách je zatiaľ silný a mnohé z tradičných indikátorov poklesu sa nenapĺňajú. Automobilka má však problémy s obnovením výroby vo svojej továrni v Šanghaji po tom, čo si zablokovanie COVID-19 vynútilo nákladné výpadky v závode. Podľa zverejnených informácií spoločnosti a zverejnených údajov o predaji v roku 2021 Čína predstavovala niečo viac ako tretinu globálnych dodávok Tesly. V nedávnych komentároch opakovane poukázal na riziko recesie, na konferencii v polovici mája v Miami Beach prostredníctvom živého prenosu povedal: „Myslím si, že sme pravdepodobne v recesii a táto recesia sa ešte zhorší (…) Pravdepodobne to bude ťažké, neviem, rok, možno 12 až 18 mesiacov, je zvyčajne množstvo času, ktorý trvá, kým dôjde k náprave.“ Koncom mája, keď sa ho používateľ Twitteru spýtal, či sa ekonomika blíži k recesii, Musk povedal: „**Áno, ale je to vlastne dobrá vec. Príliš dlho pršali peniaze na hlupákov. Je potrebné, aby došlo k nejakým bankrotom**.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.