Prvá krajina zavádza minimálne kvóty pre elektromobily! Automobilky budú musieť nasilu predávať autá, ktoré nevyhovujú každému

Automobilky budú nútené zvyšovať minimálny predaj elektromobilov v krajine.
Vydané  Text: 

Od roku 2024 sa bude od výrobcov predávajúcich autá v Británii vyžadovať, aby každoročne predávali väčší podiel vozidiel s nulovými emisiami. **Už v roku 2030 totiž krajina plánuje zakázať predaj nových, nehybridných benzínových a naftových automobilov a dodávok.** Vláda plán oznámila v utorok ako súčasť svojej stratégie na vytvorenie zelenej ekonomiky. Zatiaľ však neuviedli podrobnosti o percentách, ktoré bude musieť automobilka splniť. Podrobnosti budú zverejnené až začiatkom budúceho roka. Výrobcovia automobilov by podľa predbežného návrhu **získavali kredity za predaj auta alebo dodávky s nulovými emisiami, pričom by museli každý rok vyzbierať určitý minimálny počet kreditov.** *„Ak by bol napríklad cieľ stanovený na 20 percent a výrobca by v konkrétnom kalendárnom roku predal 200 000 vozidiel, na konci roka by museli mať 40 000 kreditov,“* uvádza sa v dokumente. Dokument však navrhuje, aby sa čiastočné kredity udeľovali aj „za vozidlá, ktoré síce nemajú úplne nulové emisie, ale zato sú čistejšie ako benzínové a naftové autá a dodávky“, čo potenciálne znamená, že hybridy a plug-in hybridy by mohli časť kreditov získavať až do roku 2035, keď krajina zakáže predaj vozidiel so spaľovacím motorom. Príspevok tiež naznačil, že **„superkredity“ by mohli byť udelené vozidlám s dlhým elektrickým dojazdom alebo s dojazdom, ktorý je „výrazne účinnejší“** ako väčšina ostatných vozidiel.
### AUTOMOBILKY BUDÚ SPOLUPRACOVAŤ Plán *„poskytne prehľadnosť britskému automobilovému priemyslu a zvyšku ekosystému elektrických vozidiel“,* uviedol generálny riaditeľ Vauxhall Paul Willcox. *„Tešíme sa na spoluprácu s vládou pri tvorbe podrobností s cieľom implementovať mandát ZEV, a pomôcť tak s rozvojom udržateľného trhu s vozidlami v Británii,“* uviedol Willcox vo vyhlásení. Vauxhall a jeho sesterská značka Opel so sídlom v Nemecku prechádzajú od roku 2028 na predaj čisto elektrických vozidiel. Spoločnosť Stellantis v júli uviedla, že jej továreň v Ellesmere Port v Anglicku bude prvou vo výrobnej sieti koncernu, ktorá bude produkovať iba elektrické vozidlá. Závod bude od konca roku 2022 vyrábať dodávky Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroen, ktoré nahradia produkciu kompaktného hatchbacku Astra. Britská vláda v novembri oznámila, že plánuje v roku 2030 zakázať predaj nových benzínových a naftových automobilov a dodávok, od roku 2035 tento zákaz rozšíri aj na hybridné vozidlá. Zaujímavé tiež je, že po Brexite skopírovalo Spojené kráľovstvo ciele Európskej únie v oblasti znižovanie emisií CO2




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.