Toyota hlási revolučné batérie pre elektromobily. Kedy spustí ich výrobu? Už o pár mesiacov!

Bombastickými hláseniami o revolučných batériách pre elektromobily nás zásobujú firmy takmer denne. Toyota dlho mlčala. Dnes však vyrukovala s oznámením, že v roku 2022, teda už o pár mesiacov, na trh uvedie batérie s polovičnou cenou.
Vydané  Text: 

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.

– – Toyota a Panasonic ohlásili revolučné batérie pre elektromobily – V porovnaní so súčasnosťou bude cena ohlásených batérií polovičná – Spustenie sériovej výroby je naplánované už na budúci rok Toyota je v oblasti ekologických pohonov jasným lídrom. Roky sa venuje hybridom a plug-in hybridom, úspešne na trh uviedla auto s palivovými článkami, nedávno odskúšala spaľovací motor, ktorý namiesto benzínu spaľoval vodík. Ani to však nie je všetko. **Včera im nedávala šancu, dnes hlási novinku, zajtra bude lídrom?** Aktuálne sa Toyota pochválila, že spolu so svojim partnerom, spoločnosťou Panasonic, na trh už čoskoro uvedie batérie, ktorých výrobná cena bude v porovnaní so súčasným štandardom polovičná. A to už je slovo do bitky. Na rozdiel od ostatných konkurentov totiž zverejnila pevný termín, kedy sa tak stane. A keďže Toyota nezvykne dávať lacné vyhlásenie, dala tak frčku do nosa všetkým konkurentom na čele s Teslou. Tá sa totiž tiež pochválila revolučnými batériami, s ich uvedením do výroby však stále váha. Reálne sa teda ukazuje, že na technológiách spojených s batériami pre elektromobily v Toyote veľmi usilovne pracovali. Dodajme, že mali na čom stavať, s výrobou batérií pre hybridy a plug-in hybridy totiž majú dlhoročné skúsenosti. Situácia, kedy predstavitelia Toyoty boli v prípade elektromobilov skôr skeptický, sa teda veľmi pravdepodobne otočí. S batériami za polovičnú cenu totiž Toyota získa zásadnú výhodu. Predstavitelia firmy Prime Planet Energy & Solutions (spoločný podnik Toyoty a Panasonicu) idú vo vyhláseniach ešte ďalej. **Do roku 2025 majú v pláne znížiť výrobnú cena batérií o ďalšie percentá. V porovnaní so súčasnými cenami je cieľom pokles o 65 až 70 percent.** **Skúsenosti z hybridov sa môžu zísť aj pri elektromobiloch** Otázne je, či je to na poli elektromobily všetko, čo má Toyota v rukáve. Opäť pripomenieme, že stavia na bohatých skúsenostiach z výroby hybridov a plug-in hybridov. Zvládnutú má okrem iného napríklad aj sériovú výrobu e-CVT prevodoviek, ktoré môžu nájsť uplatnenie aj v elektromobiloch. Touto cestou sa, ako sme písali nedávno, uberá aj firma Bosch a so svojou e-CVT prevodovkou hlási zaujímavé výsledky. Testovacie auto dosahuje lepšie zrýchlenie, vyššiu maximálnu rýchlosť a čo je nemenej dôležité, nižšiu spotrebu a teda dlhší dojazd. Pri zachovaní štandardného dojazdu by tak elektromobily Toyota potrebovali menšie a teda aj lacnejšie batérie, čo by znamenalo ďalšie zníženie ceny elektromobilov Made in Toyota. Keďže ohlásené spustenie výroby nových batérií je takpovediac za dverami, už čoskoro sa dozvieme aj to, akých modelov budú súčasťou. Je len málo pravdepodobné, že by automobilka takúto konkurenčnú výhodu nechcela využiť naplno.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.