S rozmachom elektrických kolobežiek rastie aj počet nehôd, ktoré ich nezodpovední vodiči spôsobujú. Vymáhanie škôd je zložité a zdĺhavé, a tak vznikla myšlienka zavedenia povinného PZP.
Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.
Zavedenie povinného zmluvného poistenia (PZP) pre elektrické kolobežky sa na prvý pohľad môže zdať ako šialený nápad. Celkom iné si však o tom určite myslia ľudia, ktorým nezodpovední majitelia kolobežiek spôsobili škodu. S masívnym rozmachom a cenovou dostupnosťou týchto dopravných prostriedkov totiž výrazne rastie počet kolízií a dopraných nehôd. Problémy s užívateľmi elektrických kolobežiek zjavne nemáme iba u nás, v zahraničí už registrujú dokonca aj nehody so smrteľnými následkami. Bolo teda iba otázkou času, kedy niekto dostane nápad problém s vymáhaním škôd vyriešiť klasickým spôsobom, teda zavedením povinného PZP. Otázne samozrejme je, ako bude možné uzatvorenie takéhoto poistenia kontrolovať.
**V každom prípade sa už tento nápad stihlo posunúť z roviny úvah do roviny prípravy legislatívneho návrhu.**
Inzercia
Európski úradníci už usilovne pracujú na príprave zákona. Prvé informácie naznačujú, že by sa **povinnosť uzatvoriť PZP na elektrickú kolobežku** vzťahovala iba na ťažšie a výkonnejšie stroje. Kde bude hranica, zatiaľ nevedno. Východiskový návrh zatiaľ počíta s tým, že by bolo uzatvorenie PZP povinné na stroje, ktoré dokážu jazdiť rýchlosťou vyššou, než 25 km/h, respektíve ich hmotnosť prevyšuje 25 kilogramov. Okrem toho by bolo povinné aj pre elektrické dopravné prostriedky typu „segway“ s maximálnou rýchlosťou 14 km/h.
**Otázkou je, či sa takéto poistenie bude vzťahovať iba na kolobežky, alebo aj na elektrické bicykle.**
Ako to nakoniec dopadne a či si majitelia elektrických kolobežiek budú povinný uzatvárať PZP je zatiaľ vo hviezdach. Iniciatíva je zatiaľ iba v začiatkoch, členské štáty EU sa k nej budú mať možnosť vyjadriť. A keďže úradníkom všetko dlho trvá, prvé výsledky skôr ako dva roky očakávať nemožno.
Čo si o tom myslíte? Je zavedenia povinného poistenia zodpovednosti za spôsobenú škodu pre majiteľov elektrických kolobežiek dobrý nápad? Boli by ste ochotní si takéto poistenie uzatvoriť? Alebo to považujete iba za ďalšie ťahanie peňazí z vreciek občanov?
AUTOVINY.SK » Aktuality » V Európskom parlamente pripravujú šialenú novinku. PZP pre elektrické kolobežky!
Buckingham, ktorý sa svojej novej role ujal 1. júna, má viac ako 18 rokov skúseností s navrhovaním luxusných a čisto elektrických vozidiel. Po vymenovaní viceprezidenta Teck Koun Kima za vedúceho skupiny Kia Next Design Group v januári tohto roka, Kia naďalej posilňuje svoj dizajnový tím. Dizajnová filozofia spoločnosti Kia „zjednotenie protikladov“ stanovuje odvážnu ambíciu byť lídrom v budúcej mobilite a definuje progresívny prístup.
Výroba novej Škody Kodiaq už bola zahájaná. K oficiálnemu odhaleniu príde na jeseň 2023. Škoda Kodaiq bude po prvýkrát dotupná aj s novým plug-in hybridným pohonom. Výroba bude prebiehať v Kvasinách.
AvtoVAZ sa vrátil k projektu predĺženej verzie Lada Vesta, určenej organizáciám a úradníkom na regionálnej úrovni. Očakáva sa aj použitie ako taxíkov. Novinka dostala názov Aura, predstavili ju na výstave „Eurázia je náš domov“ v Soči.
Mitsubishi Colt je v 7. generácii rebadging známeho Renaultu Clio. Značka tvrdí, že model bol vyvinutý pre európske trhy a avizuje hodnotnú technickú výbavu. Začiatok predaja je naplánovaný na koniec tohto roka.
Mercedes-Benz B250e vyniká komfortným podvozkom, priestranným interiérom a prekvapivo nízkou spotrebou. Pod označením B250e sa skrýva plug-in hybridný pohon s benzínovým štvorvalcom o objeme 1,3 litra. S jedinou zastávkou sme prešli trasu z Bratislavy do Košíc so spotrebou len 3,2 l/100 km.
Stacionárne radary na Slovensku zatiaľ nie sú. Či a kedy vôbec budú, zrejme rozhodne až nová vláda. Minister Ivan Šimko sa nechystá vyhlásiť verejné obstarávanie. Radary mali byť financované z Plánu obnovy a odolnosti Slovenska.
Nemecko zrejme prispôsobí cieľ verejnej nabíjacej stanice, keďže si ľudia nabíjajú elektromobily doma. Tento posun poukazuje na problém, ktorému čelia mnohé európske krajiny pri plánovaní verejnej infraštruktúry na podporu elektrickej dopravy.
Ak uvažujete nad kúpou Citroënu C5 X, prečítajte si naše skúsenosti s týmto automobilom. Odhalíme vám naše pozitívne i menej priaznivé postrehy z redakčného testu. Aktualizácia testu zverejneného v marci 2023
Zadná viacprvková náprava Multi-5-Link, tlmenie reagujúce na frekvenciu a špeciálne vyvinuté pneumatiky znižujúce hladinu hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH). EV9 zámerne posielali na výmoly, poklopy šácht či diagonálne nárazové tyče.
Národné finále Young Car Mechanic pod taktovkou Inter Cars ovládol Štefan Vida zo Strednej odbornej školy v Prievidzi. Spomedzi ôsmich finalistov získal najviac bodov. Celodenné meranie síl mohli vďaka online prenosu sledovať spolužiaci, rodičia aj učitelia, ktorí sa mohli tiež zapojiť do programu prostredníctvom služby Slido a interagovať tak s účastníkmi.