Jeden z najväčších automobilových prepadákov definitívne končí! Sklamanie automobilky je obrovské

Silnej konkurencii ťažko čeliť aj v prípade, že ponúkate vskutku dobré modely áut.
Vydané  Text: 
Mnohé mainstreamové značky sa v poslednom období pokúšajú priblížiť k prémiovým výrobcom. Na túto vlnu chcel pred takmer desiatimi rokmi naskočiť aj Ford, ktorý s posledným Mondeom predstavil tiež novú **prémiovú divíziu značky s označením Vignale.** Slabý štart Mondea, ktorý bol čiastočne spôsobený takmer dvojročným čakaním na jeho príchod do Európy, znamenal nevýrazné predajné čísla a malý záujem o novopredstavený luxusný variant. Automobilka však s počiatočným neúspechom bojovala ďalej a postupne priniesla rad Vignale aj pre ďalšie modely ako Kuga či Focus. V skutočnosti však o luxusných verziách takmer nikto nepočul a zdroje prezrádzajú, že záujem o tieto modely bol minimálny. Na trhu vo Veľkej Británii, kde má značka Ford stále dominantné postavenie, **si luxusný variant Vignale vybralo len 4,4 % zákazníkov modrého oválu.** Zvyšok Európy bol na tom s najväčšou pravdepodobnosťou ešte horšie, keďže má automobilka problém udržať si pozíciu na trhu aj v prípade obyčajných modelov. Ford Vignale ste si mohli kúpiť ešte začiatkom tohto roka aj na Slovensku. **V marcovom cenníku modelu Focus sa ho automobilka snažila spropagovať obrovskou zľavou na úrovni 4 400 eur.** Pôvodne si však za Focus Vignale **s litrovým trojvalcom pýtal Ford viac než 30 000 eur,** vrcholná verzia s naftovým motorom s výkonom 88 kW a automatickou prevodovkou potom vyšla na takmer 36 000 eur. V štandardnej výbave ste mohli nájsť napríklad dvojzónovú automatickú klimatizáciu, kožené čalúnenie sedadiel, Full LED svetlomety (neadaptívne), head-up displej, bezkľúčový vstup a štartovanie či 17-palcové disky kolies. **V porovnaní s konkurenciou však nešlo o nič výnimočné, čo by dokázalo presvedčiť zákazníkov priplatiť si za Vignale.** Focus Vignale už v najnovšom letnom cenníku nenájdete a s najväčšou pravdepodobnosťou sa do ponuky ani nevráti. Ford totiž výrobu všetkých verzií Vignale definitívne ukončí už budúci rok. ### SLOVENSKÝ CENNÍK




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.