Aktuality

Aký osud čaká prémiové značky v novom koncerne Stellantis?

DS 4 Cross (2022)

Synergia v tomto kontexte znamená rozsiahlu spoluprácu medzi značkami, čím sa očakáva zníženie nákladov na vývoj a výrobu nových áut. Na tom by nebolo nič prekvapivé, ale zdieľanie techniky by sa malo týkať aj prémiových značiek Alfa Romeo, Lancia a DS, patriacich do nového koncernu.

Zaujímavé spojenie talianskych značiek, ktoré už za sebou majú dlhú históriu a novej značky z Francúzska si bude vyžadovať blízku spoluprácu, s čím automobilky dlho neotáľali.** Už teraz pracujú spoločne na podvozkoch, motoroch** a prvkoch, ktoré by odlíšili ich prémiové značky od tradičných.

Obavy fanúšikov Alfa Romeo, že dôjde v dôsledku spojenia k zjednodušeniu techniky sú podľa produktovej riaditeľky značky neopodstatnené. Veľké modely Alfa Romeo používajú uznávanú architektúru Giorgio, ktorú plánuje v budúcnosti použiť aj Maserati.

Lancia dnes ponúka na talianskom trhu iba malý hatchback Ypsilon, ktorý využíva rovnakú techniku ako Fiat Panda.

Prémiové značky patriace pod Stellantis avizujú svoje odlíšenie technikou aj v segmentoch, kde sa ich modely budú predávať vedľa konvenčných zástupcov skupiny. Zatiaľ však nevieme, o aké odlíšenie pôjde, aj keď je pravdepodobné, že pôjde o širšiu ponuku motorov s vyšším výkonom.

DS do roku 2023 nemení svoj produktový plán, na výsledky spolupráce s Alfa Romeo a Lanciou si tak budeme musieť počkať. Až nová generácia modelov ukáže, ako táto spolupráca dopadla.

Spolupráca Alfa Romeo a Lancie už však začala, čoho dôvodom je aj výmena vo vedení, kam nastúpil doterajší šéf Peugeotu Jean-Philippe Imperato. Jeho skúsenosti s francúzskou technikou chcú v koncerne využiť pri práci na nových mestských SUV s architektúrou CMP.

Alfa Romeo plánuje začať výrobu v roku 2022 v poľskej továrni. Plány zahŕňajú tiež práce na novom modeli Giulietta s technikou DS 4.

Značky patriace pod koncern Stellantis sú jasne odlíšené, aj keď na ich konkrétne stratégie ešte musíme počkať. Fiat a Citroen predstavujú typické veľkoobjemové značky, Opel a Peugeot majú osloviť hornú časť mainstreamu, Jeep sa bude aj naďalej špecializovať na SUV, Chrysler a Dodge sa budú sústrediť na americký trh, Alfa Romeo, Lancia a DS patria pod prémiové značky a Maserati je zástupca luxusnej značky.

Prečítajte si aj:


Potvrdené: Nové Alfa Romeo už budú stáť na podvozkoch Peugeotu, PSA sa dohodlo s FCA

Redakcia (s)


Nový FIAT 500 nás šokoval, skončil s kruhovými svetlami, lacným interiérom a pridal jedny dvere

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie