Podiel elektromobilov z celkového predaja vozidiel na Slovensku bol za rok 2020 1,2 %. V porovnaní s rokom 2019, kedy tvoril iba 0,16 %, ide o veľký nárast.
Zväz automobilového priemyslu SR zverejnil štatistiky, podľa ktorých si v roku 2020 zakúpilo elektromobil 918 ľudí. Rok predtým sa predalo celkovo iba 165 elektromobilov, takže ide o veľký nárast záujmu. V porovnaní s inými krajinami je však záujem Slovákov o elektromobily veľmi malý.
Najväčší podiel predaja majú u nás dlhodobo benzínové autá, aj keď ich podiel minulý rok klesol na 62 %. V roku 2019 tvorili benzínové autá 70 % celkového predaja.
Bez výrazných zmien sa u nás drží podiel naftových áut, ktorý tvorí 25 % predaja.
Spomedzi elektromobilov sa na Slovensku najviac darilo značke Volkswagen, ktorá predala 185 kusov. Iba o 20 menej vozidiel bolo značky Škoda a na treťom mieste je Kia so 121 predanými elektromobilmi. Ostatné značky neprekonali hranicu 100 predaných kusov.
K podpore predaja elektromobilov určite prispela aj dotácia z decembra roku 2019, ktorá sa vyplácala priebežne práve počas minulého roka. Šesťmiliónová suma sa vtedy prostredníctvom online registrácie rezervovala za rekordné 3 minúty a 41 sekúnd. Záujemcovia si podali 668 žiadostí a rezervovali si dotácie na 786 elektromobilov.
Tak ako aj v iných krajinách predaj áut na Slovensku počas minulého roka v dôsledku pandémie klesol. Zatiaľ čo v roku 2019 bolo registrovaných 113 863 vozidiel, minulý rok to bolo iba 84 909 áut. O viac ako štvrtinu klesol medziročne celý trh vrátane osobných automobilov, ktorých bolo registrovaných o 25 000 menej ako minulý rok (v roku 2019 bolo registrovaných 101 568 osobných vozidiel, v roku 2020 to bolo 76 305).
Predpokladá sa, že záujem o elektromobily sa počas tohto roka opäť prepadne, keďže vláda plánuje ďalšie dotácie najskôr až koncom roka 2021.
Škoda vstúpila do sveta elektromobilov s mimoriadnym úspechom - CITIGOe iV sa vypredalo prakticky okamžite po uvedení na trh. Znamená to, že výrobca sa vybral správnym kurzom, ktorý teraz vedie Enyaq.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Potrebujeme viac elektromobilov. Ich predaj na Slovensku bol doteraz najvyšší, ale stále nízky
Xiaomi 13 je telefón, ktorý sa nachádza na rozmedzí dvoch kategórií. Stále je to vlajková loď značky, no na absolútnu špičku stráca. Smartfón prináša niekoľko zaujímavých technických riešení. Nechýba vodné chladenie či rýchle nabíjanie.
73 kilowattov, manuálna prevodovka, tri valce s objemom necelý jeden liter a hmotnosť ľahko prevyšujúca jednu tonu. To je základ zábavného auta do mesta, ktoré si nás totálne získalo. Kia Picanto v nápadnej žltej farbe vo výbave X-Line s motorom 1.0 T-GDi je vskutku vydarené vozidlo. Aktualizácia testu zverejneného vo februári 2023
Elektrické autá možno dostanú novú technológiu bezdrôtového nabíjania. Jej silnú stránku ukázala Toyota a Electreon. S plug-in hybridom prešli takmer 2000 km na jedno nabitie. Electreon chce svoju technológiu nasadiť do praxe už toto leto.
Technológia dokáže zahriať batériu späť z -20 na +25°C za päť minút, čo jej umožňuje normálne fungovať a nabíjať sa do šiestich minút za všetkých poveternostných podmienok. Čínsky startup získal za dva roky hodnotu miliardu dolárov. Ponúka batérie na 1000 km a tiež superrýchle nabíjanie 500 km za 15 minút.
Na web unikli oficiálne snímky hatchbacku v novom dizajne, no k oficiálnej premiére ešte nedošlo. Zmena imidžu je pozoruhodná a inovácie sa udali aj vnútri. U nás sa Kia Picanto predáva od 12 140 €.
Policajný zbro Slovenskej republiky obdržal prevé kusy plug-in hybridných BMW X3. Cena jedného sa pohybuje v desiatkach ticíc eur. Objednaných je dokopy až 120 kusov.
Lexus tvrdí, že LBX vyvinul špeciálne pre Európu. Ambície sú veľké: v roku 2024 ich chce predať až 25-tisíc. Šance na úspech má, BMW ani Mercedes nemajú v tejto triede žiadny model. Konkurovať mu bude snáď len DS 3. LBX znamená Lexus Breakthough Crossover.
To, ako sa Kia vyhrala s vnútorným priestorom modelu EV9, je priam šokujúce. Dizajnéri dostali v podstate voľné ruky, čo využili zdanlivo naplno. Každé relaxačné sedadlo je vybavené prídavnou opierkou na nohy.
Niekto má proste šťastie. Aj tak by sa dal zhrnúť prípad z Nemecka, kedy pes zachránil svojho majiteľa pred pokutou za rýchlosť. Pes za volantom? Alebo len dobre načasovaná fotka? Svojho majiteľa zachránil pred pokutou.