FIAT Tipo v nemeckom rebríčku spoľahlivosti GTU prekvapuje + Nový Tipo CROSS

Veľkou výhodou sedanu, hatchbacku a kombi FIAT Tipo je nízka nadobúdacia cena. Podľa štúdie nemeckej GTU sa však ani neskorší vodiči kompaktného Fiatu nemusia obávať nadmerných výdavkov. Ukázalo sa, že model Tipo bol jedným z lídrov v zozname najspoľahlivejších automobilov.
Vydané  Text: 
Značka FIAT oslavuje už 121 rokov existencie a za ten čas vytvorila jedinečné automobily. Aj napriekt tomu je pre mnohých motoristov – a tiež motoristických novinárov – obyčajne spojená s vyššou poruchovosťou vozidiel. Je to stereotyp, ktorý vznikol na celom európskom trhu v priebehu desaťročí, avšak zároveň nevzal do úvahy to, ako bolo s danými vozidlami narábané. Je nepopierateľné, že aj veľmi kvalitné auto bude po bezohľadnej prevádzke a zanedbanom servise vykazovať nedostatky v každom ohľade. No a keď sa takéto automobily začnú skoro predávať ako jazdenky, prirodzene si každý nový majiteľ spraví o značke nepriaznivý obraz, hoci by sa mohlo jednať skôr o obraz predchádzajúceho majiteľa. Nemecký dvojtýždenník „Auto Zeitung“ každý rok vydáva správu o poruchovosti vozidiel pripravenú v spolupráci s *Nemeckou spoločnosťou pre technický dohľad* Gesellschaft fur Technische Überwachung (GTU). Veľkým víťazom pre rok 2020 sa stal FIAT Tipo, najspoľahlivejšie auto v segmente kompaktných vozidiel v kategórii veku 1 až 3 roky. Tipo sa navyše umiestnilo na druhom mieste spomedzi všetkých testovaných automobilov do troch rokov a elektrické BMW i3 sa ukázalo ako jediný model s menším počtom defektov. FIAT Tipo dosiahol hodnotenie 0,84, čo druhý najlepší výsledok zo všetkých testovaných osobných automobilov a prvý v kompaktnej triede. Znamená to, že technici GTU zistili chyby v menej ako jednom percente exemplárov starých až tri roky. Takto vyzerajú tri najlepšie triedy kompaktov: 1. FIAT Tipo – 0,84 2. Audi A3 – 2,55 3. Mercedes triedy A – 2,58
Nové autá budú bezpečnejšie, pretože budú povinne obsahovať elektronické bezpečnostné asistenčné systémy. Fotografia je ilustračná, z porovnávacieho testu modelov FIAT Tipo
### Ako sa realizuje štúdia GTU? [Údaje obsiahnuté v správe](https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26438417,jak-fiat-tipo-wypada-w-rankingach-niezawodnosci-w-niemieckim.html) pochádzajú z piatich miliónov povinných technických skúšok vykonaných inžiniermi z organizácie GTU. Zoznam obsahuje celkovo 250 modelov osobných automobilov dostupných v Nemecku. Sú rozdelené do segmentov a vekových skupín: 1-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11, s priemerným počtom najazdených kilometrov 40 000, 60 000, 90 000, 110 000 a 130 000 kilometrov. GTU sa v správe zameriava predovšetkým na frekvenciu porúch ovplyvňujúcich bezpečnosť jazdy, každodennú prevádzku a s tým spojené neplánované náklady na servis. Zameriava sa aj na technickú kondíciu karosérie, riadenia a bŕzd, osvetlenia, eletrických sietí a elektroniky, zavesenia a výfukového systému. Číselný výsledok predstavuje priemerný počet porúch, ktoré sa vyskytli na 100 vozidlách rovnakého typu v každej vekovej kategórii. Čím vyššie je percento zistených porúch, tým nižšia je pozícia v rebríčku GTU. ### Nový FIAT Tipo Cross (modelový ročník 2021)
Aktualita o dobrých výsledkoch modelu Tipo prichádza práve v čase, keď automobilka predstavila nový model Tipo Cross. Jedná sa o Tipo hatchback s terénnym vyhotovením, ktorý bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy: Tipo, Life a City Life. Je nositeľom upraveného dizajnu predných partií a obsahuje aj nové logo značky FIAT. Automobil dostal o nové naladenie tlmičov, vďaka čomu má o štyri centimetre vyšší podvozok ako konvenčné Tipo, stojí na 16- alebo 17-palcových diskoch kolies podľa výberu zákazníka. Celkovo má byť nové Tipo Cross o sedem centimetrov vyššie.
Vzadu aj vpredu sa nachádzajú Full LED svetlomety, palubná technika obsiahne technologický balíček Advance Driver-Assistance Systems (ADAS) s rozpoznávaním dopravných značiek, odporúčaním optimálnej rýchlosti, aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu či snímanie mŕtveho uhla. K dispozícii bude tiež komfortná funkcia bezkľúčového odomykania a štartovania Keyless Entry/Go.
Zaujímavosťou multimediálneho systému UConnect 5 s 10,25-palcovým displejom je možnosť pripojenia dvoch Bluetooth zariadení naraz, pred volantom bude mať vodič k dispozícii digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou sedem palcov. Nový FIAT Tipo CROSS bude v predaji s 1,0-litrovým trojvalcovým benzínovým motorom z rodiny FireFly Turbo s max. výkonom 74 kW (100 k) a max. krútiacim momentom 190 Nm, ktorý nahradí doteraz používaný spoľahlivý 1,4-litrový agregát. Vznetovou alternatívou budú motory 1.6 Multijet spĺňajúce doteraz najprísnejšiu európsku normu Euro-6d Final s max. výkonom 71 kW (95 k) a 97 kW (130 k). [GALLERY id=31080]








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.