Trh s novými autami klesol o 25%, Toyote pritom opäť narástol trhový podiel – pre hybridy

Toyota zverejnila podrobné čísla predajnosti svojich modelov, vrátane tých prémiovej značky Lexus.
Vydané  Text: 
* **Predaj spoločnosti Toyota Motor Europe (TME) s počtom 715 081 predaných vozidiel od januára do septembra 2020 klesol o 15 %, prekonal však výsledky trhu, ktorý zaznamenal pokles o 25 %** * **Silný dopyt zákazníkov po hybridných modeloch tejto značky zvýšil jej podiel o 0,8 percentuálneho bodu na 6,1 %** * **Uvedením nového hybridného modelu Yaris, plug-in hybridného modelu RAV4 a elektromobilu Lexus UX EV na trh sa posilnila stratégia viacerých pohonných jednotiek** Toyota Motor Europe (TME) ohlásila, že počas prvých troch kvartálov roka 2020 predala 715 081 vozidiel značiek Toyota a Lexus a zachovala tak tempo rastu svojho trhového podielu, ktorý stúpol na 6,1 %. Zatiaľ čo predaj poklesol o 15 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka, spoločnosť TME prekonala výsledky trhu, ktorý v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 zaznamenal pokles o 25 %. Dopyt po hybridných elektrických vozidlách ostal na vysokej úrovni a predalo sa 372 893 vozidiel, čo predstavuje 52 % celkového predaja. V západnej Európe sú tieto čísla ešte vyššie, viac ako 63 % predaja. Konkrétne za obdobie tretieho kvartálu (júl až september 2020) bol tento trend ešte výraznejší, keď objem predaja medziročne narástol o 11,5 %. Zásluhu na tom má prílev zákazníckych zmlúv na nový model Yaris v mesiaci september. ### Výkonnosť značky a jednotlivých modelov Najpredávanejšie modely značky Toyota, Corolla, Yaris a RAV4, tvorili 57 % celkového predaja značky za prvých 9 mesiacov roka 2020, ktorý dosiahol 664 157 vozidiel. Predaj značky Toyota sa po prudkom poklese trhu v druhom kvartáli dobre zotavil a aktuálne predstavuje pokles za obdobie od januára do septembra 2020 len 14 %. Predaj hybridných vozidiel tvoril 61 % objemu predaja v západnej Európe, 23 % vo východnej Európe a 51 % na regionálnej úrovni.

Prvá jazda na novom Yarise: Konečne ten slávny wow-efekt

Yaris sa stal výrazne komfortnejším a modernejším autom, zachoval si pritom svoj charakter šikovného obratného autíčka do mesta. Ako hybrid bez nabíjania káblom jazdí na elektrinu nápadne veľké porcie kilometrov.

Značka Lexus predala za tento rok do septembra 50 924 vozidiel, čo síce znamená pokles o 20 %, ale stále prevyšuje výsledky celkového trhu. Medzi najpredávanejšie modely značky patria jej vozidlá SUV, RX, NX a UX, ktoré predstavujú 75 % predaja. Predaj hybridných modelov tvorí 64 % celkového regionálneho mixu a 99 % v západnej Európe. ### Najlepšie výsledky spoločnosti TME za január až september 2020: * **Celkový predaj: 715 081** (medziročný pokles o 15 %) * Podiel na trhu: 6,1 % (medziročný nárast o 0,8 percentuálneho bodu) * Celkový predaj hybridných vozidiel: 372 893 (medziročný pokles o 14,5 %) * Hybridný mix: západná Európa: 63 % – východná Európa: 21 % – celkovo: 52 % **Najlepšie výsledky značky Toyota za január až september 2020**: * Predaj značky Toyota: 664 157 (medziročný pokles o 14 %) * Najpredávanejšie modely: rad Corolla (138 337); Yaris (135 292); RAV4 (106 137) * Najpredávanejšie hybridné modely: rad Corolla Hybrid (107 598); Toyota C-HR Hybrid (81 637); Yaris Hybrid (66 340) * Celkový predaj hybridných vozidiel: 340 226 (medziročný pokles o 13 %) * Hybridný mix: západná Európa: 61 % – východná Európa: 23 % – celkovo: 51 % **Najlepšie výsledky značky Lexus za január až september 2020**: * Celkový predaj značky Lexus: 50 924 (medziročný pokles o 20 %) * Najpredávanejšie modely: rad NX (13 514); rad RX (12 664); rad UX (12 029) * Najziskovejšie modely: rad GX (nárast o 76 %) * Najpredávanejšie hybridné modely: UX Hybrid (11 336); NX Hybrid (9 302); RX Hybrid (4 066) * Celkový predaj hybridných vozidiel: 32 667 (medziročný pokles o 24 %) * Hybridný mix: západná Európa: 99 % – východná Európa: 7 % – celkovo: 64% * *Východná Európa zahŕňa Rusko, Kazachstan, Kaukaz, Ukrajinu, Turecko a Izrael. (1) Spoločnosť Toyota Motor Europe je zodpovedná za všetky krajina západnej, strednej a východnej Európy vrátane Turecka a Ruska, ako aj za Izrael a niektoré trhy strednej Ázie (Arménsko, Azerbajdžan, Gruzínsko a Kazachstan)*. ### Predajné čísla za január až september 2020

Cenník novej Toyoty Yaris pre Slovensko, prvky výbavy, motorizácie a ďalšie podrobnosti

Nová Toyota Yaris konečne zamierila aj k slovenským zákazníkom vo forme predpredaja. K väčšiemu záujmu zákazníkov prispeje atraktívny vzhľad, hybridný pohon i status najbezpečnejšieho auta svojej triedy.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!