Toto sú autá, ktoré slovenské ženy kupujú najčastejšie. SUV-čka to nie sú

Za január až apríl 2025 ženy kúpili takmer dvojnásobný počet automobilov ako pred piatimi rokmi. Po akých typoch siahali najčastejšie?

Vydané  Text: 

Nie je žiadnym tajomstvom, že vlastníctvo auta je dnes takmer nevyhnutnosť. A to platí dvojnásobne pre mamy. Deti treba voziť do školy, na krúžky, k lekárovi – a hromadná doprava nie je vždy tou najlepšou voľbou. Preto neprekvapí, že ženy kupujú čoraz viac áut. Podľa údajov spoločnosti AURES Holdings (prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO) si slovenské ženy počas prvých štyroch mesiacov roku 2025 kúpili takmer dvakrát toľko áut ako v rovnakom období pred piatimi rokmi.

Čo si vlastne kupujú?

Nuž, záleží od veku. Kým dvadsiatničky siahajú najčastejšie po malých mestských hatchbackoch, tridsiatničky už prechádzajú na praktické kombi. A ženy po štyridsiatke si často doprajú SUV. Nie je to len vec vkusu – výber auta ovplyvňuje aj počet detí, ich vek, potreba priestoru, bezpečnostná výbava a, samozrejme, cena.

Za január až apríl 2025 ženy kúpili takmer dvojnásobný počet automobilov ako pred piatimi rokmi. Po akých typoch siahali najčastejšie?

Inzercia

Podľa Karolíny Topolovej, šéfky AURES Holdings, sa zvyšuje vek, v ktorom ženy v Európe rodia prvé dieťa, čo logicky vedie k tomu, že aj zrelšie ženy častejšie hľadajú nové auto. A keďže pri výbere často rozhodujú práve praktické potreby, výsledkom je zaujímavá štatistika: v skupine žien od 26 do 36 rokov najviac frčia kombíky (32,7 %), tesne za nimi sú hatchbacky (31 %) a až tretie skončili SUV (18,7 %). No a čo konkrétne modely? Najväčšími favoritmi sú Škoda Octavia, Fabia a Volkswagen Passat. Diesel ešte nevymrel – viac ako polovica žien v tejto vekovej kategórii si vyberá práve naftové motory. O alternatívne pohony zatiaľ nie je veľký záujem, ale to sa možno časom zmení.

Za január až apríl 2025 ženy kúpili takmer dvojnásobný počet automobilov ako pred piatimi rokmi. Po akých typoch siahali najčastejšie?

Na čo však ženy veľmi dbajú, sú praktické prvky: až 64 % kupujúcich vyžaduje tempomat (lebo pri deťoch nie je čas riešiť jemnosť pravého členka), 40 % nechce cúvať bez parkovacích senzorov a viac než tretina volí automatickú prevodovku. Auto teda nie je len dopravný prostriedok, ale aj spojenec v každodennom logistickom boji. A hoci výber auta nie je vždy jednoduchý, štatistiky jasne ukazujú, že slovenské mamy presne vedia, čo potrebujú – praktickosť, spoľahlivosť a trochu komfortu navyše.

Chcete jazdenku kúpiť výhodne? Zvoľte jeden z týchto troch mesiacov