Škoda šla do toho naplno! Nový Enyaq RS má svaly aj štýl

Najvýkonnejšie sériové modely Škoda sú tu: Enyaq RS a Coupé RS ponúkajú rýchle nabíjanie, masívne zrýchlenie a vysoký komfort v štýle modernej elektromobility.

Vydané  Text: 

Automobilka Škoda odhalila svoje najvýkonnejšie elektromobily. Ide o dvojičky Enyaq RS s karosériami typu SUV a Coupé. Obe vozidlá sa hrdia titulom najrýchlejšie sa nabíjajúcich, aj zrýchľujúcich sériovo vyrábaných modelov značky. Dvojica motorov (jeden hlavný vzadu, druhý doplnkový vpredu) vytvára pohon všetkých kolies, poskytuje výkon 250 kW (340 k) a vďaka tomu zrýchli Enyaq RS, bez ohľadu na druh karosérie, z 0 na 100 km/h za skvostný čas 5,4 sekundy.

Najvýkonnejšie sériové modely Škoda sú tu: Enyaq RS a Coupé RS ponúkajú rýchle nabíjanie, masívne zrýchlenie a vysoký komfort v štýle modernej elektromobility.

K športovému duchu a vysokému výkonu sa pridávajú aj podstatné prvky ako športový podvozok, ktorý znižuje svetlú výšku vpredu o 15 mm, vzadu o 10 mm, špičkové LED svetlomety, prípadne elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a masážnou funkciou. Nechýbajú ani dizajnové prvky typické pre modely Škoda RS ako čierne lesklé doplnky, disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom až do 21 palcov a záujemcovia si môžu vybrať jednu z dvoch verzií interiéru – RS Lounge, alebo RS Suite.

Inzercia

Batériu s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto) nabije rýchle nabíjanie s výkonom až do 185 kW z 10 na 80 % už za 26 minút. Pomalému nabíjaniu s výkonom 11 kW potrvá nabíjanie z 0 na 100 % ideálny nočný čas – 8,5 hodiny. Zostáva už len údaj o dojazde. Enyaq RS dovezie posádku do veľmi slušnej vzdialenosti 560 km, verzia Coupé pridáva vďaka lepšej aerodynamike (cd – 0,239) ďalších 10 km.

Technika, ktorú cítiť

Športové RS verzie dostali podvozok upravený tak, že sa auto v zákrutách správa ako šelma – predok je nižší o 15 mm, zadok o 10 mm. Kto chce viac, môže si priplatiť za adaptívny podvozok DCC, ktorý má až 15 úrovní nastavenia tlmičov. Jazdné režimy? K dispozícii je dokonca aj „Traction“ – niečo pre sneh, štrk alebo výjazd zo šmykľavej garáže. K tomu prirátajte progresívne riadenie, silnejšie brzdy vpredu s dvojpiestikovými strmeňmi a dva zvukové režimy – Sport a Futuristic. Tie si môžete prispôsobiť v jazdnom režime Individual, takže si auto spraví náladu presne podľa vás.

Matrix-LED svetlá, Canton audio, head-up displej s rozšírenou realitou, panoramatické kamery, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou, masážou a bedrovou opierkou – to všetko už v základe. A aby to aj dobre vyzeralo, RS tradične vsádza na čierne detaily, lesklú masku Tech a disky až do veľkosti 21 palcov. Interiér? Vyberáte si medzi RS Lounge a RS Suite. A nie, to nie sú názvy hotelových izieb, ale skutočné výbavy, ktoré sa oplatí vidieť naživo. Hádam už čoskoro v našom redakčnom teste.





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.