Toto je 10 dieselových áut, ktoré majú najnižšie prevádzkové náklady na kilometer

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Vydané  Text: 

Mať auto nie je lacný špás. To vie každý, kto platí poistky, tankuje a občas musí ísť do servisu. A práve preto sa oplatí vedieť, kde sa dajú ušetriť nejaké tie eurá. Taliansky automobilový klub (ACI) si s tým dal tú námahu a zostavil rebríček 10 áut s naozaj priaznivými nákladmi na údržbu. A pozor, nejde len o nejaké teoretické čísla. ACI do toho zahrnul úplne všetko – od odpisu hodnoty auta, cez poistenie a dane, až po pneumatiky a servisné prehliadky. Výsledok? Prehľadný údaj v eurách na kilometer.

Desiatka, ktorá poteší vašu peňaženku

Poďme si teda posvietiť na tie najúspornejšie dieselové autá, ako ich zoradil ACI:

10. Seat Leon 2.0 TDi: Španiel s nemeckým srdcom

SEAT Ireland Launches All-New SEAT Leon | SEAT News

Na desiatom mieste sa umiestnil Seat Leon. Tento španielsky kompakt, ktorý spadá do „céčkového“ segmentu, vás na jeden kilometer jazdy vyjde podľa ACI na 0,5155 eura. Leon, ktorý sa vyrába od roku 2020, je auto s rozmermi 4,37 metra na dĺžku a 1,80 metra na šírku, takže v ňom nájdete dosť miesta pre seba aj pre rodinu. A kufor s objemom 380 litrov tiež nie je na zahodenie. Pod kapotou mu bije naftové srdce – štvorvalcový 2,0-litrový motor TDI od koncernu Volkswagen s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 300 Nm. A spotreba? Udávaných 4,5 litra na sto kilometrov znie celkom sľubne.

9. Ford Focus 1.5 EcoBlue: Koniec jednej éry?

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Deviate miesto patrí Fordu Focus s motorom 1,5 EcoBlue. Náklady na kilometer? Podľa ACI 0,5123 eura. Tento model je tu s nami už nejaký ten piatok, konkrétne ide o štvrtú generáciu, ktorá sa ale už čoskoro prestane vyrábať. Focus je o niečo dlhší ako Leon (4,39 metra) a má aj väčšiu šírku (1,83 metra). Kufor ponúka objem 392 litrov, takže miesta na batožinu je dosť. Pod kapotou nájdete 1,5-litrový štvorvalcový diesel EcoBlue s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Ford udáva spotrebu 5 litrov na sto kilometrov.

8. Škoda Karoq 2.0 TDi: Český sympaťák

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Na ôsmom mieste sa umiestnila Škoda Karoq 2.0 TDi. Náklady na kilometer sú v tomto prípade 0,5108 eura. Karoq je kompaktné SUV z Mladej Boleslavi, ktoré sa prvýkrát objavilo na trhu v roku 2017 a v roku 2021 prešlo modernizáciou. S dĺžkou 4,39 metra a šírkou 1,84 metra ponúka priestranný kufor s objemom až 521 litrov. Poháňa ho 2,0-litrový motor TDi od Volkswagenu s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba? Škoda hovorí o 4,7 litra na sto kilometrov.

7. Škoda Octavia 2.0 TDi: Česká klasika

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Ďalšia Škoda v rebríčku. Octavia 2.0 TDi obsadila siedme miesto. Náklady na kilometer? 0,5049 eura. Faceliftovaná generácia Octavie je poriadny kus auta – má 4,70 metra na dĺžku a 1,83 metra na šírku. A kufor? V konfigurácii sedan ponúka úctyhodných 600 litrov! Pod kapotou opäť nájdeme 2,0-litrový motor Volkswagen TDI s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 300 Nm. V tomto prípade je udávaná spotreba 4,2 litra na sto kilometrov.   

6. Volkswagen Golf Variant 2.0 TDi: Praktický Nemec

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Šieste miesto patrí Volkswagenu Golf, konkrétne verzii Variant. Náklady na kilometer sú 0,5048 eura, čo je o chlp menej ako pri klasickom Golfe (0,5075 eura). Ôsma generácia Golfu má v prevedení Variant dĺžku 4,63 metra a šírku 1,79 metra. A kufor? Ten ponúka objem až 611 litrov. Pod kapotou je opäť ten istý 2,0-litrový motor TDi s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba je v tomto prípade udávaná na úrovni 4,2 litra na sto kilometrov.   

5. Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Francúz s eleganciou

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

V polovici rebríčka sa umiestnil Peugeot 308 1.5 BlueHDi. Náklady na kilometer? Podľa ACI 0,4889 eura. Tretia generácia tohto francúzskeho kompaktného auta, ktorá bola predstavená v roku 2021, má dĺžku 4,37 metra a šírku 1,86 metra. Batožinový priestor ponúka objem 412 litrov. Dieselová verzia je poháňaná 1,5-litrovým štvorvalcovým motorom s výkonom 131 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba sa pohybuje okolo 4,3 litra na sto kilometrov.

4. Audi A3 30 TDi: Prémiový šetrič

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Štvrté miesto patrí ďalšiemu autu z koncernu Volkswagen, a to Audi A3. Podľa ACI je prevádzka tohto auta pomerne lacná, s nákladmi 0,4875 eura na kilometer. Nedávno modernizovaná generácia A3 má dĺžku 4,35 metra, šírku 1,82 metra a kufor s objemom 380 litrov. Pod kapotou samozrejme nájdeme 2,0-litrový motor TDi s výkonom 116 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Audi udáva spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov.

3. Opel Astra 1.5 CDTi: Návrat k tradíciám

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Bronzovú medailu získal Opel Astra 1.5 CDTi. Náklady na kilometer? 0,4802 eura. Táto generácia Astry je prvá, ktorá vznikla pod záštitou skupiny PSA. Astra má dĺžku 4,37 metra, šírku 1,86 metra a kufor s objemom 422 litrov. Poháňa ju rovnaký 1,5-litrový motor s výkonom 131 koní a krútiacim momentom 300 Nm ako v Peugeote 308. V Opli ho volajú CDTi, čo je tradičné označenie pre naftové motory tejto značky. Spotreba je udávaná na úrovni 4,7 litra na sto kilometrov.

2. Fiat Tipo 1.6 MultiJet: Taliansky pracant

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

Striebornú priečku obsadil Fiat Tipo 1.6 MultiJet. Náklady na kilometer? Len 0,4393 eura. Tipo, ktoré sa nedávno vrátilo na trh, je dostupné už len ako štvordverák. Má dĺžku 4,53 metra, šírku 1,79 metra a kufor s objemom 520 litrov. Poháňa ho motor Fiat MultiJet, v tomto prípade 1,6-litrový s výkonom 131 koní a krútiacim momentom 320 Nm. Spotreba paliva je 4,7 litra na sto kilometrov.   

1. Renault Clio 1.5 dCi: Francúzsky šampión v úspornosti

Taliansky automobilový klub (ACI) zoradil top 10 modelov s najnižšími nákladmi na kilometer. Tomuto rebríčku Octavia nekraľuje.

A máme tu víťaza! Podľa ACI je najlacnejším naftovým autom na údržbu v Taliansku Renault Clio. Náklady na kilometer? Neuveriteľných 0,4078 eura! Clio je jediné malé auto (segment B), ktoré sa v Taliansku ešte stále ponúka s naftovým motorom. Má dĺžku 4,05 metra, šírku 1,80 metra a kufor s objemom 391 litrov. Poháňa ho 1,5-litrový štvorvalcový motor dCi s výkonom 100 koní a krútiacim momentom 260 Nm. Spotreba paliva sa pohybuje okolo 4,2 litra na sto kilometrov. A okrem toho, je to druhé najlacnejšie auto z celého rebríčka.   

Tak čo na to poviete? Našli ste si svojho favorita? Nech už sa rozhodnete akokoľvek, s týmito autami by vás nemali prekvapiť nečakané výdavky na údržbu.